5 Reacties
2 maanden geleden
Hier ook zo één. Ik ben hoog sensitief en empatisch, denk dat hij dat van mij heeft. Hij is enorm gevoelig. Als een ander kindje huilt, dan gaat hij meehuilen of (idd zoals jij zegt) raakt in zijn eigen (op dat moment) passieve bubbel. Ik weet niet zo goed hoe of wat, ik laat het allemaal maar gebeuren want wil hem niet belemmeren in zijn empatisch vermogen (welke nu nog aan het ontwikkelen is). Ik zeg wel "het is okay lieverd, het kindje is grepen eventjes verdrietig. Jij bent ook wel eens verdrietig".. lijkt soms wel te helpen.. succes mommy 🙏🏽❤️
2 maanden geleden
Reactie op Annaa90
Hier ook zo één. Ik ben hoog sensitief en empatisch, denk dat hij dat van m ...
Thanks voor je reactie. Zo sneu dat jouw zoontje het ook heeft. Moeilijk om te zien he.. Merk aan mezelf dat ik het steeds probeer te plaatsen. Hij bevriest of duikt letterlijk weg. Zoals jij omschrijft idd; in een passieve bubbel of huilt mee. Helemaal overweldigd is hij dan. Ik knuffel hem idd en geef dan wel aan; geeft niks lieverd, is niet erg. Dat kindje is een beetje verdrietig. Maar meer weet ik ook niet te doen dan hem de veiligheid te bieden en de ruimte te geven weer uit zijn schulpje te kruipen. Misschien hoogsensitief idd.. Jij ook succes ❤️
2 maanden geleden
Mijn zoontje doet dit ook al vanaf het begin, het lijkt nu wel wat minder te worden. Hij is ook niet zo gewend aan andere kinderen, dus geen opvang waarbij het vaak kan gebeuren. Ik zoek er niks achter, gewoon een invoelend karakter en ook wel normaal op deze leeftijd dat ze nog niet zo goed zichzelf kunnen onderscheiden van een ander kindje. Je zou eventueel nog kunnen navragen hoe ze op de opvang op hem reageren op zo’n moment. Is het snel weer over als je nabij hem bent of blijft hij er enorm in hangen? Mijns inziens is het belangrijk om niet te overreageren maar er wel voor hem te zijn.
2 maanden geleden
Mijn dochter reageert ook op huilende of schreeuwende kinderen! Op de opvang zeggen ze dat ze gevoelig is voor (onverwachte ) geluiden en dat ze mee gaat huilen als er een kindje moet huilen of dan even dicht tegen de begeleiders aan kruipt. Ik kan zelf ook niet goed tegen huilende kindjes dus misschien heeft ze het van mij 🤭