24 Reacties

2 jaar geleden

Zou even naar de arts gaan ja. Grijze stopverf pntlasting is vaak een teken van lever, gal of alvleesklier problemen.. hoeft ook niet perse gepaard te gaan met andere symptomen.. succes!! 🙏🏽

2 jaar geleden

Ik zou sowieso bellen met de dokterswacht ja, beter een keer te vaak dan te weinig

2 jaar geleden

Hoi! Ik zou zsm de huisartsenpost bellen, ontlasting die geen kleur heeft of weinig kleur of neiging heeft gelijk bellen

2 jaar geleden

Ik ben heel benieuwd wat de uitkomst is on iedergeval heel veel succes ♡♡♡

2 jaar geleden

Sowieso bellen!

2 jaar geleden

HAP inschakelen, dit is stopverf ontlasting

2 jaar geleden

Nou...mijn dochter heeft dit ook wel eens.. dan heeft de poep er wat langer ingezeten.. niet meteen paniek zaaien 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Gemma Glitter

Nou...mijn dochter heeft dit ook wel eens.. dan heeft de poep er wat lange ...
Toevallig zelf stopverf ontlasting gehad en dat was echt foute boel!

2 jaar geleden

Reactie op Gemma Glitter

Is geen kwestie van paniek zaaien 🤷🏻‍♀️ In dit soort gevallen is gewoon bekend dat stopverf ontlasting heel ernstig zou kunnen zijn, vooral bij babies. Dan maar beter 8x te vaak bellen dan niet bellen, en straks heel heel erg spijt krijgen van de verkeerde keuze.. mja, dat is mijn mening. Bij grijze, zwarte of rode ontlasting altijd bellen.. altijd.

2 jaar geleden

Reactie op Gemma Glitter

Meestal als de poep er wat langer in zit wordt het juist donkerder hoor. Deze kleur is echt absoluut een reden om voor de zekerheid even te bellen. Dus als jouw dochter dit ook af en toe heeft zou ik het toch laten nakijken. Is het niets, mooi meegenomen, maar deze kleur hoort het niet te zijn. Heeft niets met paniekzaaien te maken, ik vind het juist een beetje gek dat je dit afdoet als normaal.

2 jaar geleden

Reactie op -Elvira

Meestal als de poep er wat langer in zit wordt het juist donkerder hoor. De ...
Het oogt toch groen/geel?

2 jaar geleden

Als je kunstvoeding geeft blijkt het iets met het ijzer te maken te hebben. Hier ziet het er bijna elke dag zo uit en mijn kind mankeert helemaal niks.

2 jaar geleden

Reactie op Kirsten230

Als je kunstvoeding geeft blijkt het iets met het ijzer te maken te hebben. ...
Jongens dit is echt niet ok! Dit is een teken van gebrek aan gal wat alleen gebeurd bij blokkade van de galwegen of ernstige darminfectie!

2 jaar geleden

En erbij spugen(wat ts beschrijft) is daar ook een symptoom van

2 jaar geleden

Reactie op Nly

Jongens dit is echt niet ok! Dit is een teken van gebrek aan gal wat alleen ...
Ach wel nee tuurlijk niet, zou heus wel weten als mijn kindje niet orde is hoor. Is echt paniek zaaierij. Ook cb zegt dat dit echt geen probleem is. Even voor ts: ik weet niet of je water uit flesjes gebruikt? Daar voegen ze in het buitenland nog wel eens wat aan toe zoals bijv. Ijzer waardoor er verkleuring op kam treden.

2 jaar geleden

Als het normaal nooit gebeurd, en je ziet deze verandering ineens dan is het echt even goed om de hap te bellen! Zeker in combi met het spugen zou het me wel zorgen baten..

2 jaar geleden

Reactie op Kirsten230

Ach wel nee tuurlijk niet, zou heus wel weten als mijn kindje niet orde is ...
Ik begrijp even niet hoe je zo rustig en vooral (imo) laconiek kan antwoorden? CB zegt dat dit geen probleem is? Komen deze uit een ei ofzo? Sorry, ondanks dat ik iedereen zijn mening respecteer/accepteer, ben ik echt compleet verbaasd over jou reactie(s).. sinds wanneer is grijze/witte ontlasting okay in een ieder zijn ogen? Op zijn minst zou de HA moeten worden gevraagd of het kwaad kan of niet. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat een HA/CB/ZH oid dit zo makkelijk zou wegwuiven.. mja, ik ben hier niet om discussies aan te gaan oid.. dus een ieder voor zich. Ik vind het alleen erg nalatig.. 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Bijzondere reacties hier lees ik 😅 Ik ben verpleegkundige en deze kleur is niet oke en idd een teken dat de bruine afvalstoffen (billirubine) vanuit de lever niet bij de darmen komen. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Zeker dus naar de arts met dit soort ontlasting. Dat het CB zegt dat dit kan verbaasd me ten zeerste.

2 jaar geleden

Reactie op Gemma Glitter

Het oogt toch groen/geel?
Ik vind dit echt meer richting het grijze gaan. Groen/geel is inderdaad wel gewoon normaal! Maar wanneer het grijs wordt is het echt niet oke. 😊

2 jaar geleden

Reactie op Kirsten230

Ach wel nee tuurlijk niet, zou heus wel weten als mijn kindje niet orde is ...
Misschien dat jouw kindje daadwerkelijk oke is, maar doe alsjeblieft niet alsof grijze poep normaal is. Straks gaan ouders van baby's met grijze poep dit lezen en denken ze dat er per definitie niets aan de hand is. Grijsachtige poep is àltijd een reden om direct aan de bel te trekken. Snap echt niet waarom CB zou zeggen dat grijze poep normaal is. IJzer zorgt er overigens voor dat de poep richting zwart gaat, niet richting grijs.