23 Reacties

13 dagen geleden

Aaaah heftig zeg.. misschien geeft dit je wat ademruimte: www.buurtgezinnen.nl Wij hebben ook een gastgezin voor de kide zodat we af en toe ademruimte hebben. Sterkte 💪🏻

13 dagen geleden

Is er al eens gekeken naar eventueel oorontsteking? En anders eens aankloppen bij een slaapcoach? Verder geen tips

13 dagen geleden

Pittig hoor 😘 Je hebt zeker hulp hierbij nodig, kan CB of huisarts je doorverwijzen naar maatschappelijk werk of andere initiatieven in de gemeente?

13 dagen geleden

Bedenk wie je nog meer kan ondersteunen naast je ouders. Misschien een fijne buurvrouw of een goede vriendin? Kan je de opvang uitbreiden? Zodat je zelf wat meer ademruimte krijgt? Wat voor jezelf kan doen? En inderdaad hulp inschakelen van een slaapcoach zodat je het slapen wat meer op de rit krijgt?

13 dagen geleden

Kan je misschien een tijdje bij je ouders verblijven om de zorg wat te verdelen? Dat jij fysieke taken oppakt?

13 dagen geleden

Hoi, Is ze altijd aan het huilen? Of met drukke momenten? Slaapt ze in de nacht wel? Of overdag? Loopt ze al? Ik vraag dit allemaal omdat onze zoon ook heel veel huilt, klaagt of zich afgewezen voelt. Die is ook 1.5. Enige wat helpt is buiten spelen, bos lopen, fietsen. Groetjes en sterkte!

13 dagen geleden

Reactie op XBeau

Is er al eens gekeken naar eventueel oorontsteking? En anders eens aanklop ...
Ik zou inderdaad ook eerst uitsluiten of er niets lichamelijks aan de hand is. Sterkte :(

13 dagen geleden

Als je doorgestuurd wil worden naar een kinderarts is een huisarts verplicht dit te doen. Weet niet hoe lang dit al gaande is, maar een fase duurt meestal (eigen ervaring) maximaal 3 a 4 weken. En alleen maar huilen en niet slapen klinkt heel extreem. Misschien duidelijker aangeven aan de huisarts dat je het niet meer trekt? Schreeuwen tegen m’n kind doe ik ook echt wel eens. Het werkt gewoon zo op je machteloosheidsgevoel. Sterkte! 🌸

13 dagen geleden

Is het mogelijk dat ze nog een dagje naar de opvang gaat? Op die dag zou je dan wat tijd hebben voor jezelf en tot rust kunnen komen.

13 dagen geleden

Reactie op berryberry

Pittig hoor 😘 Je hebt zeker hulp hierbij nodig, kan CB of huisarts je doo ...
Cb doet helaas niks. Huisarts ga ik morgen weer eens proberen. Dankje!

13 dagen geleden

Reactie op Moedervan2apen

Hoi, Is ze altijd aan het huilen? Of met drukke momenten? Slaapt ze in de ...
Nee ze huilt dag en nacht al een klein jaar. Ze loopt nu 4 maanden en dan kan ze ook energie kwijt inderdaad maar.. als ik niet naar haar kijk of durf weg te lopen is het zelfstandig spelen weer voorbij.

13 dagen geleden

Reactie op Juni-20

Ik zou inderdaad ook eerst uitsluiten of er niets lichamelijks aan de hand ...
Nee lichamelijk was er 4 weken geleden niks gelukkig. Daar heeft de huisarts en kinderarts (vielen we nog onder) naar gekeken

13 dagen geleden

Reactie op paulien291

Als je doorgestuurd wil worden naar een kinderarts is een huisarts verplich ...
Klinkt gek maar ben heel blij met jouw laaste zinnen. Ze huilt nu dag en nacht voor bijna een jaar. Is tussendoor ook ziek geweest en heeft tot een half jaar geleden een sonde gehad. Ik ga morgen het aangeven en mijn gevoel een beetje aandikken ipv wegcijferen misschien dat ze het dat iets serieuzer nemen

13 dagen geleden

Reactie op demamvan

Is het mogelijk dat ze nog een dagje naar de opvang gaat? Op die dag zou je ...
Helaas opvang zit helemaal vol. Kan zelfs de uren die ik had staan niet meer opmaken voor de kerstvakantie. Lief dat je mee denkt!

13 dagen geleden

Wat heftig voor jullie.. Als ik dit zo lees klinkt het ook alsof je kindje geen makkelijke tijd heeft gehad? Ik lees iets over ziek en een sonde? Ook vertel je over dat je niet weg mag lopen bij je kindje en komt op mij over als een kindje wat veel emoties ervaart en bijv angst heeft om alleen te zijn? Super zwaar voor jou en snap dat je je machteloos voelt. Maar ik heb ook medelijden met je kindje. Zou ze een trauma kunnen hebben of iets met de hechting na een (voor je kindje) spannende periode? Ik weet niet of je ervoor openstaat maar misschien is een osteopaat of een therapeut zoals NEI therapie een goed idee. Ik denk dat het iets anders is dan een fysiek probleem en het lijkt alsof je nu in een vicieuze cirkel bent beland waar je heel moeilijk nog uitkomt samen. Ben uiteraard geen dokter, maar ik heb een hooggevoelig kindje wat een operatie etc heeft gehad en wij zijn goed geholpen door osteopaat en NEI therapeut. Vertoonde niet het gedrag wat jouw kindje vertoont, maar klinkt voor mij wel als iets uit dezelfde categorie. Veel sterkte en hoe moeilijk en vermoeiend het ook is; je kindje doet dit niet expres en ervaart echt machteloosheid. Hopelijk helpt dat wat ❤️ Sterkte!

13 dagen geleden

Wat heftig zeg. Ik lees dat ze een sonde heeft gehad. Heeft ze ook in het ziekenhuis gelegen? Ons zoontje is met 8 maanden in het ziekenhuis gekomen wegens uitdroging en heeft daar een week gelegen met een sonde. Daarna was hij ook onhandelbaar. Alleen maar huilen en schreeuwen en bij ons willen zijn. Ook snachts. Het bleek dat hij een trauma had opgelopen door het plaatsen van de sondevoeding (was snachts geplaatst) waardoor hij dus angst had om te gaan slapen. Buurtgezinnen hebben wij hier in de omgeving of eventueel deeltijd pleegzorg. Je kan dan zelf bepalen hoevaak je kindje naar een pleeggezin gaat (bijv een weekend per maand). Misschien kan het CJG meer betekenen dan het consultatiebureau? Wij kregen idd ook te horen dat het ‘een fase’ was toen, maar bleek toch meer aan de hand te zijn. Heel veel sterkte de komende tijd❤️

12 dagen geleden

Als ze niet slaapt en blijft huilen dan is er zeker iets aan de hand. Babies huilen maar altijd voor een reden. Heeft ze wellicht een oorontsteking of last van haar darmen? En als je het echt niet trekt altijd even weglopen en op adem komen. (Wel als zij ergens veilig is natuurlijk) Ik weet niet waar je woont maar ik zou je met alle liefde willen helpen als je het echt niet meer kan❤️

11 dagen geleden

Je zou kunnen kijken of er een infant mental health team bij je in de buurt zit meestal wel. Van hieruit kan er naar jou kindje gekeken worden, maar ook ondersteuning voor jou komen. Daarnaast zou een slaapcoach en iemand die kijkt naar de prikkelverwerking om haar te helpen met reguleren helpend zijn.

11 dagen geleden

Vorig jaar viel ze met 4 maanden af. Ze is 6 weken te vroeg geboren (3weken sonde)Na 6 weken zijn we opgenomen in het zkh en had ze achteraf alleen een uwi. Ze hebben haar in het zkh vol willen duwen met eten en daar heeft ze een trauma opgelopen en besloten helemaal niet meer te eten. Na ruim 5 maanden sondevoeding begon ze ineens weer iets te drinken en hebben we het op kunnen bouwen. De emdr kwam toen precies op de dag dat ze begon te drinken en toen hebben we gekozen om de emdr niet te doen omdat ze bang waren dat ze dan terug zou vallen naar sondevoeding. Vanaf het zkh is ze continu aan het huilen en slaapt ze slecht. Momenteel is ze in een week weer 800 gram afgevallen (kleine dame van 10 kilo). Huisarts is inmiddels ingeschakeld en er is direct op plas gecontroleerd. Bij ons begint het zkh nu opnieuw vanaf volgende week met kinderarts, slaap en annacare, eetpoli, orthopedie en de emdr wordt opgezet.. afwachten voor nu. Ik heb ook bij de dokter aangegeven dat ik het niet meer trek en dit niet aankan. De orthopedie gaat ook mee kijken bij mij en ook voor mij wordt emdr opgezet. Ben enorm serieus genomen gelukkig. Dank jullie wel allemaal voor de tips! Voelde mij ineens weer even normaal.

11 dagen geleden

Reactie op Annopi

Vorig jaar viel ze met 4 maanden af. Ze is 6 weken te vroeg geboren (3weken ...
Fijn dat er acties worden ondernomen vanuit het ziekenhuis e.d. en heel sterk van jou 👏🏼