8 Reacties

2 jaar geleden

Kamillethee trekken (holland en Barret) en dit erop spuiten

2 jaar geleden

Helaas zelf ook ervaring mee gehad na de eerste en tweede zwangerschap/bevalling. Ik gebruikte curanol, al denk ik dat het gewoonweg tijd kost tot alles weer ‘normaal’ aanvoelt en niet meer gezwollen is. Bij mij is het uiteindelijk vanzelf verdwenen, maar het was wel een periode vervelend. Sterkte!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Bij mijn vorige bevalling heb ik er heel erg veel last van gehad. Ik weet nog dat ik dat pijnlijker vond dan de bevalling zelf, de knip die ik had gehad of de genezing daarvan. Voor deze keer heb ik dan ook al de curanol pilletjes en zalf klaarliggen. Dit leek de vorige keer namelijk hetgeen te zijn dat eindelijk hielp om de zwelling af te laten nemen. Verder was iets kouds wat verzachtend en leken dr. Swaab-doekjes te helpen. Wat voor mij vooral hielp was het terug naar binnen duwen van de aambeien met zalf (of water of spuug aangezien de zalf niet de hele dag door gesmeerd mocht worden).. Ik had het idee dat zolang ze buiten de anus waren, de doorbloeding werd afgekneld ofzo en ze daardoor alleen maar pijnlijker werden. Ik hoop dat je er snel vanaf bent… 😖

2 jaar geleden

Ik heb het deze keer ook gehad na mijn bevalling en mijn man had aambeien zalf gekocht van de etos. De kraamzorg smeerde dag twee keer op een dag en na het einde van de kraamweek werd het wel wat minder al.

2 jaar geleden

Maandverbandje nat maken en even in de vriezer. Zodra deze goed koud is in een washandje doen en er tegen aan houden. Hielp bij mij tegen de ergste zwelling na de bevalling in combinatie met zalf.

2 jaar geleden

Bij werkt de vorige keer Sperti erg goed toen had ik echt trosjes. Ik kon ook van de huisarts krijgen wat ze ook voor eczeem gebruiken maar dat vond ik te spannend omdat je dat weer moest afbouwen.

2 jaar geleden

Lidocaine zalf vragen bij de huisarts. Dit werkt verdovend!

2 jaar geleden

Inderdaad zalf bij de huisarts vragen en afvegen met een nat washandje Sterkte