18 Reacties

één maand geleden

Terug op de rug en nog een paar keer flink persen, waarbij ik 1x een oerkreet uitkraamde tijdens de ring of fire seconden, waarop ik te horen kreeg dat ik niet zo hard moest schreeuwen anders kon ik de verloskundige niet horen….🤦🏽‍♀️ en snel daarna met nog een pers was ze daar eindelijk om 10:50! De placenta perste ik met een volgende wee er snel uit. En wat volgde was een mix van een beetje rustig bijkomen (van de verdoving), wat eten, douchen, aankleden, kijken hoe de luier omgedaan werd en naar huis, waar het volle bak was van (schoon)ouders, zus en kids. Ik heb de kraamweek als heerlijk ervaren, ik had echt een schat van een kraamhulp, een lieve oma! De week erna was ik nog samen met m’n vriend maar daarna was ik alleen met die meid. De eerste maanden standaard baby; eten, luier en slapen. En ik braaf om de 3 uur kolven. Op een gegeven moment ging dat slapen niet meer zo vanzelfsprekend. We waren uren bezig om haar soms te troosten en slapend te krijgen. En het slapen ging ruk! Nu is ze 9,5 maand en gaat het nog steeds ruk! Ik geef nu live borstvoeding en heb haar een lange tijd in slaap kunnen voeden, maar iemand anders lukt het niet, en zodra ik weg ga is ze ook binnen de kortste keren wakker. We zijn nu recentelijk met een slaapcoach bezig om dit te verbeteren. Maar wat mij eigenlijk het meeste opbreekt is haar ontevredenheid! Ze heeft ook haar leuke en schattige momenten en soms kunnen we lekker met elkaar geinen en schaterlachen, maar veel vaker is ze ontevreden, jengelig, huilen, krijsen, zie of voel ik haar even verkrampen en het af en toe voor een seconde ofzo uitschreeuwen alsof ze ergens pijn heeft. Ze hield niet van tummy time, of de box, of een wipper, of (vaak) autoritjes, in de maxicosi of nu autostoel, of (vaak) de kinderwagen of (soms) de draagzak. Als ik de kinderwagen pak, is het altijd voor korte stukjes en na een klein tijdje is het alleen maar huilen en ontevreden totdat ik haar oppak, dan is ze weer oké. Maar terug zitten, ho maar! Ze verstijfd of ze het weer op het janken alsof haar wat aangedaan wordt. Aankleedkussen net zo’n ramp. 8 van de 10 keer drama! Aankleden zelf is vanaf begin al niet te doen geweest, ze haat het om iets over haar hoofd te krijgen of haar armen door mouwen heen te moeten steken. Broekjes gaan wel makkelijk, alhoewel ze de laatste tijd aan planken doet … We zijn bij een osteopaat geweest, voor 1,5 behandeling en hij heeft haar osteopathisch gezien ‘goedgekeurd’. Ze had wat spanning bij het middenrif en bij dr nek/schedel overgang maar dat had ie verholpen. Ik ben naar een homeopaat geweest ivm oxytocine schade. Daar testten of reageerden we beiden op en zijn we voor behandeld middels korreltjes. Dat leek daarna even beter te gaan totdat ze een verkoudheid te pakken kreeg. Er zijn momenten dat ik gewoon mee ga huilen, of tegen haar in ga schreeuwen, of apathisch en verslagen ben door haar uitbarstingen. Ze zit nu midden in een sprongetje, dus dat maakt het allemaal nog eens extra moeilijk, maar die ontevredenheid die is er eigenlijk wel continu, sprong of niet. Herkennen mensen dit? Zou er iets mis kunnen zijn waar ze bij vlagen last van heeft? Gaat het gewoon over, ooit? Ze heeft amper last van spugen en teruggeven (voor zover ik merk) dus reflux zou het niet kunnen zijn? Of heeft iemand andere tips of adviezen waar we aan kunnen denken om het voor haar en/of voor mij te verbeteren en leuker te krijgen? Ik hou van mijn meisje, maar genieten van deze babytijd nee dat doe ik helaas niet genoeg en daar baal ik wel erg van!

één maand geleden

Osteopaat hielp hier ook niks. Keurde ons mannetje ‘goed’. Mijn moeder gevoel zei nee dit is niet goed. Iedereen zei leg je erbij neer dit is het temperament van je kindje. Na veel zoeken heb ik als laatste redmiddel een chiropractor in de arm genomen. 4 sessies in 2 weken later ik had een compleet andere baby. Van eigenlijk altijd huilen. Naar contact maken en vrolijk. Ons zoontje die was ‘goedgekeurd’ door de osteopaat. Citaat kleine blokkade nek. Maar dat had ie opgelost… had een enorme nekhernia! Mijn zoontje zat ook ‘vast’. Koos de moeilijker route door sterrenkijker te zijn. Dit maakte dat z’n nek spieren compleet op spanning kwamen. Iedereen Ohh wat is ie sterk in z’n nekje.. nee hij stond stijf van de spanning. Mocht je iets willen proberen, zou ik je dat aanraden. Ze kraken niet bij baby’s laat je dat niet wijs maken. Mijn zoontje huilde niet bij de behandeling van de chiropractor met z’n klik vibratie apparaatje.

één maand geleden

Reactie op Frysfamke

Osteopaat hielp hier ook niks. Keurde ons mannetje ‘goed’. Mijn moeder gevo ...
Merci! Ga me er eens in verdiepen en 1 contacten!

één maand geleden

https://www.24baby.nl/baby/gezondheid/kiss-syndroom/ Heb je dit al eens gelezen? Het is niet wetenschappelijk aangetoond, dus zelf heb ik er nog steeds mijn twijfels bij, maar wij gaan in april toch naar een dokter die dit behandelt. Hier overigens nu wel een tevreden baby, maar héle moeilijke start gehad en een paar andere probleempjes. Wij zijn uiteindelijk door onze kinderarts doorgestuurd naar deze dokter. Heb het er met hem ook uitvoerig over gehad en hij erkent dat er geen wetenschappelijk bewijs is en hij er ook erg sceptisch tegen over stond, maar meer dan 20 jaar later en al 20 jaar ervaring met kinderen die hier toch voor behandeld werden, erkent hij zelf toch het nut ervan.. Ik blijf zelf sceptisch en wil het dus zeker niet aanraden als 'dit is het!'. Maar uiteindelijk doe je alles voor je kind. (Wat je natuurlijk ook heel gevoelig maakt om geld uit te slaan, maar goed). Wij gaan het alleszins toch proberen.

één maand geleden

Reactie op Schaakmeisje

Ja wel eens gelezen over kiss, want je gaat toch zoeken naar de oorzaak of reden van ontevredenheid. Bij Kiss denk ik dat die voorkeurshouding en scheef stand van het hoofdje en afgeplat hoofdje bepalend zijn, en dat is hier niet het geval. Morgen heb ik een kennismakingsgesprek bij een chiropractor om te kijken of mijn baby baat kan hebben bij een behandeling 🙏🏼

één maand geleden

Hier was ze de eerste maanden ook super huilerig en ontevreden. Was al bij osteopaat geweest, maar dat hielp niks. En de artsen zeiden gewoon dat hef erbij hoorde. Ik geef ook bv en ben sinds dat ze 7 of 8 maanden is koemelkvrij gaan eten en sindsdien gaat het echt veel beter met haar

één maand geleden

Ik wilde homeopaat aanraden, maar zie dat je al geweest bent. Ben je ook nog teruggeweest? Mijn homeopaat zegt dat er vaak meerdere verschillende behandelingen mogelijk zijn, als eentje niet werkt. Je zou eens kunnen kijken naar iemand die met de Luisterkind methode werkt, maar dat is vrij alternatief en moet wel bij je passen. Zo iemand heeft geleerd om met baby's en kleine kinderen te communiceren, waardoor zij kunnen aangeven wat er is. Ik ken meerdere mensen die hier sceptisch over waren, maar er echt veel baat bij hebben gehad. Ook zou je nog kunnen kijken naar babymassage (voor meer ontspanning in het lijfje) of baby Reiki bijvoorbeeld.

één maand geleden

Reactie op Rizzerd

Hier was ze de eerste maanden ook super huilerig en ontevreden. Was al bij ...
Heb het trouwens nooit officieel laten vaststellen, omdat ze er meestal toch na een jaar overheen groeien, maar heb er veel over gelezen. Twijfelde zelf namelijk of dat het wel was, omdat ze altijd pas 2 dagen nadat ik iets van koemelk had gegeten pas last kreeg van krampjes. Maar dat kan dus. En ze hoeven ook niet nog meer symptomen te hebben, sommige kindjes hebben er alleen kramp door.

één maand geleden

Reactie op mb86

Ja wel eens gelezen over kiss, want je gaat toch zoeken naar de oorzaak of ...
Ja, dat lijkt me inderdaad wel kunnen ja. Bij ons was dat in het begin niet heel duidelijk, maar nu ondertussen wel. Zijn al naar de fysio aan het gaan voor voorkeurshouding en door de afplatting ook doorgestuurd door de kinderarts. Succes bij de chiropractor, hopelijk heeft het effect 🤞

één maand geleden

Het kan van alles zijn. Ik lees veel op het fysieke vlak, maar het kan ook in haar mentale ontwikkeling zitten. Prikkelverwerking. Het klinkt in ieder geval erg zwaar voor jullie allemaal. Praat er vooral veel over. Soms willen wij iets vinden en vinden wij niks, proberen van alles, maar het helpt niet. Dat was bij ons hèt geval. Succes in jullie zoektocht.💪🏼

één maand geleden

Reactie op mb86

Ja wel eens gelezen over kiss, want je gaat toch zoeken naar de oorzaak of ...
Hoe ging het bij de chiropractor?

één maand geleden

Reactie op Marrr99

Hoe ging het bij de chiropractor?
Ik ga morgenochtend heen! Kleine had koorts sinds zondagavond, vandaag pas koortsvrij. Ben benieuwd ook 🙏🏼 Daarnaast gaan we ook volgende week in gesprek met een IMH psycholoog… grijp alles aan 🙏🏼🙃

één maand geleden

Het kan idd vanalles zijn. Zit ze aan haar oortjes? Hier een baby met doorlopend oorontstekingen. Bij elke verstopte neus, is het raak, en dan is slapen ook een drama. Misschien is het bij jullie niet elke keer een oorontsteking, maar je zou, als ze ziek of verkouden is (geweest) eens in de oortjes kunnen laten kijken door de huisarts. De eerste maanden had mijn dochter last van verborgen reflux, waardoor ze toen niet wilde liggen. Ze spuugde niet, maar het kwam wel omhoog in haar slokdarm en dat deed zeer. Ik heb haar nog steeds heeeeeel veel in de draagzak. Lekker tegen me aan en rechtop. Sinds ze in de wagen kan zitten, vindt ze dat ook steeds beter te doen. Heel veel sterkte en hopelijk vind je snel wat oplossingen!

één maand geleden

Kennismaking bij chiropractor gehad, die voelde wel wat spanning in haar bovenrug. 9 april terug voor een behandeling…

één maand geleden

Reactie op AuroraNox

Het kan idd vanalles zijn. Zit ze aan haar oortjes? Hier een baby met doorl ...
Nee ik kan niet zeggen dat ze aan haar oortjes zit of elders naar grijpt. Verborgen reflux zou natuurlijk onopgemerkt kunnen, maar omdat ze zittend of in draagzak ook vaak niet fijn vind denk ik niet dat dat het per se is 🤷🏽‍♀️

één maand geleden

Geen andere tips dan die gegeven zijn denk ik, maar ik wil je wel even een dikke knuffel geven ❤️. Ik denk een hoop teleurstelling, verdriet en frustratie te lezen in je bericht. Heb je voor jezelf al hulp ingeschakeld voor als de chiropractor niet genoeg helpt? (Psychologische hulp bedoel ik dan, om je bevalling en deze tijd te verwerken) Sommige kindjes blijven ontevreden tot ze een bepaalde leeftijd bereiken. Dan is er wss wel iets geweest, maar hebben we het niet kunnen vinden. Dat is heel erg zwaar voor de ouders en door de spanning die zij ervaren, beland je ongemerkt ook in een spiraal. Heel veel sterkte 😘

één maand geleden

Reactie op runningmom

Geen andere tips dan die gegeven zijn denk ik, maar ik wil je wel even een ...
Lief! Dankjewel 🙏🏼 ❤️ Nee nog niet per se voor mezelf. Maar wie weet als we straks naar de intake voor de IMH gaan, dat ze op mij inhaken. We gaan straks een lekker lang weekend weg met opa en oma en tante en neefje en nichtje, dus genoeg helpende handen of mij af en toe af te lossen, kan ik ook beetje bijkomen hopelijk

4 dagen geleden

Wat een ontzettend heftig verhaal joh! En nu nog steeds zo pittig… een virtuele knuffel allereerst💕 Ik denk dat er al allerlei goede tips gegeven zijn. Heeft de psycholoog en chiropractor nog verschil gemaakt? Als aanvulling zou ik het boekje van Aletha Solter, “baby’s weten wat ze willen” willen aanbevelen. Ik denk namelijk echt dat je je herkent wat ze schrijft en dat haar manier zomaar nog is zou kunnen werken ook… ik zou dat echt hopen voor jullie namelijk. Het komt er in het kort op neer dat zij gelooft dat baby’s moeten kunnen ontladen en verwerken (dingen die dagelijks gebeuren, maar ook geboorte trauma’s etc), zij kunnen dit alleen maar door te huilen. Hierbij is het erg belangrijk om je baby echt vast te blijven houden, de baby huilt dus in jouw armen. Je kan haar daarbij zelfs “aanmoedigen”, toe maar, het is goed. Je mag huilen, je bent veilig etc. Juist door een poos (eerste keren kan dit zomaar 45 min zijn) te huilen, kan de baby erna tevreden zijn of slapen of wat ook. Persoonlijk pas ik het nu toe als m’n dochter onrustig blijft. Bijv als ze ‘s nachts prima gedronken heeft, en ook aan de borst erna niet in slaap wil vallen of echt huilend wakker wordt na 40 min alweer. Dan neem ik haar tegen me aan en laat haar huilen. Vaak duurt dit bij ons 20 minuten waarna ze in slaap valt of nog even kort drinkt en erna goed gaat slapen. Ik heb echt het gevoel dat het op die momenten effect heeft. In haar boek schrijft ze nog veel en veel meer. Echt enorm interessant en als ik jouw berichten zo lees denk ik echt dat het bij je kan passen. https://www.bol.com/nl/nl/p/baby-s-weten-wat-ze-willen/1001004006488971/?Referrer=ADVNLGOO002008J-S--&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmPNxcNu95CVVHRyRnuQFO9Ge&gclid=CjwKCAjwuJ2xBhA3EiwAMVjkVLNXIm85ppY2rr3zLS5spcdKBrVvs-GEj6BojC_1RGWi2Z-G8naLjRoCTYkQAvD_BwE