2 Reacties
3 maanden geleden
Volgens mij is dit heel normaal op deze leeftijd. Maar als het erg vaak is, snap ik dat het erg vervelend en gênant voelt op vakantie. Mijn zoontje had het op vakantie ook in het restaurant bij het in de kinderstoel zetten en als we ergens naartoe gingen bij in de buggy zetten. Ze willen gewoon duidelijk maken dat ze iets anders willen, maar kunnen het nog niet echt met woorden uitleggen en laten zich ook niet makkelijk kalmeren. Belangrijk is om zelf kalm te blijven en af te leiden. Soms ook niet teveel verwachten van je kind. Wij gingen tussen elke gang in het restaurant buiten spelen met hem of in de speelhoek. En gebruikten speelgoed en als laatste redmiddel een filmpje op de telefoon ter afleiding.
3 maanden geleden
Heel vervelend.. maar heel herkenbaar. Ons zoontje van dezelfde leeftijd heeft hetzelfde. Als het niet gaat zoals hij wil dan krijgt hij een driftbui. We proberen hem gelijk af te leiden en dan is het meestal snel voorbij. Wel gewoon doorzetten met hetgeen wat je wilde. We leiden hem af met speelgoed. Of vragen naar dingen die er in de ruimte te zien zijn terwijl we hem bijvoorbeeld in de stoel zetten; bijvoorbeeld waar is de lamp? Of waar is de telefoon? Hopelijk hebben jullie nog een fijne vakantie en probeer er toch van te genieten! Het zijn allemaal fases.. 😮💨