18 Reacties
5 maanden geleden
Er zit suiker in, dat is natuurlijk niet goed om constant te drinken. Niet voor de bloedsuiker spiegel maar vooral niet voor de tanden.
Ik zou ermee stoppen of in ieder geval minderen. Wat je zou kunnen doen is bvb tijdens de maaltijden een beker met wat diksap erin en tussendoor alleen water aanbieden.
5 maanden geleden
Mijn 2 oudste zoons dronken vroeger ook nooit water dus kregen ook alleen ranja. Wel heel dun aangelengd. Me dochtertje wou wel water drinken. Maar me zoontje kon ik aanbieden wat ik wil/wou hij vertikt het. Gaf hem heel dun aangelengde ranja en hij dronk. Ja er zit suiker is maar belangrijker dat ze vocht binnen krijgen dan niet
5 maanden geleden
Drinkt hij melk uit een bekertje? Misschien proberen water aan te bieden en geen dik sap, als hij echt weigert in begin een beetje extra melk ofzo?
Mijn zoontje vind momenteel drinken uit een open beker veel leuker dan bijv een 360 graden beker. Hij maakt er dan helemaal een spelletje van dat hij een slokje neemt en dan mij probeert onder te spetteren of heel hard “ahhh” zeggen, heeft er helemaal lol mee 🙈 misschien kan je een trucje vinden om t drink moment leuk of een soort van spelletje te maken zodat hij minder door heeft wat hij drinkt🤷🏼♀️ tot hij t gewend is.
5 maanden geleden
Ik zag laatst een filmpje dat iemand een beetje knijpfruit mengde met water. Dan heb je ook water met een smaakje? Dat eens proberen misschien? En anders gewoon een beetje diksap hoor. Zou me er niet te druk om maken. Als je verder de suikers een beetje beperkt.
5 maanden geleden
Mijn meisje drinkt ook geen water en geef altijd iets van dubbelfris achtig spul , wel de suikervrije variant. Zullen wel mensen beginnen over dat zoetstof ook niet goed is, maar het kind moet toch drinken.
5 maanden geleden
Klinkt misschien hard, maar gewoon niks anders meer geven als water? Als ze dorst krijgen gaan ze echt vanzelf wel weer drinken en als t continue water is dan went dat weer en gaat hij wellicht gewoon weer normaal goed drinken.
Ik zou dan wel consistent alleen maar water geven en niet ene moment diksap en andere moment water.
En idd beker wisselen maar dat doe je al, word het interessant
5 maanden geleden
Ik vind het vooral vermoeiend dat iedereen zo mega tegen dat kleine beetje (fruit)suiker in de drinkbeker is. Je lengt het aan met water dus het zal wel meevallen. Kindjes zijn mega in beweging; eten geen chips chocola taart snoep oid. Zo’n drama is het allemaal niet. En uiteindelijk gaan ze echt wel water drinken. Ik ken weinig mensen die echt geen water lusten op latere leeftijd haha. Vind dat allemaal beetje flauwekul om eerlijk te zijn 🤪 Hier gewoon lekker een klein laagje diksap in de beker
5 maanden geleden
Reactie op fietje27
Ik vind het vooral vermoeiend dat iedereen zo mega tegen dat kleine beetje ...
Het gaat niet om dat kleine beetje suiker als dikmaker. Het gaat erom dat constante blootstelling aan suiker enorm slecht is voor de tanden. Mijn tandarts zei ook, verstandig omgaan met eet en drink momenten is echt net zo belangrijk als tanden poetsen voor een gezond gebit. Paar eet momenten op een dag waarin ze whatever eten/drinken en tussendoor alleen water.
5 maanden geleden
Reactie op HelloRose
Klinkt misschien hard, maar gewoon niks anders meer geven als water? Als ze ...
Dit zou ik idd ook doen ja. Vond het ook eerst spannend na het afbouwen van alle melk of ze wel genoeg zou drinken, maar gewoon vaak aanbieden en uiteindelijk gaan ze idd wel drinken
5 maanden geleden
Reactie op fietje27
Ik vind het vooral vermoeiend dat iedereen zo mega tegen dat kleine beetje ...
Hier krijgt ze echt wel eens dingen met suiker hoor, dus daar ben ik helemaal niet tegen. Wel zoals al gezegd dat haar tanden de hele dag in aanraking komen met suiker.
Het is ook gewoon goed dat ze leren hun dorst te stillen ipv iets te drinken omdat het lekker is, vind ik.
Mijn dochter drinkt van een bekertje met een minibeetje diksap het bekertje achter elkaar leeg en dan nog meer als ze zou willen. Water drinkt ze gewoon normale kleine hoeveelheden van.
5 maanden geleden
Reactie op -Elvira
Hier krijgt ze echt wel eens dingen met suiker hoor, dus daar ben ik helema ...
Zeker eens! Wij wisselen ook water met diksap af. Onze logopedist noemt het idd gezelligheidsdrinkers anders haha, dus mee eens. Maar ik merk dat er vaak zo’n druk ligt op dat alles gezond moet of dat anderen er anders wat van vinden. Bijna de neiging om je te moeten verantwoorden waarom je wel kiest voor diksap omdat je kindje anders te weinig drinkt. En dan denk ik; we willen allemaal het beste voor ons kindje. Dus iedereen moet vooral doen wat voor hun kindje werkt en dat dit niet altijd de meest gezonde keuze is, daar moeten we misschien ook weer niet altijd te hard voor onszelf zijn. Dat was meer wat ik bedoelde. Komt vanzelf.. je hebt ze niet voor altijd verpest of zo haha <3
5 maanden geleden
Hi! Hier ook een jongetje van 13 maanden die geen water wilt drinken. Opgelost door een scheutje suikervrije siroop in zijn water te doen. Liever zo dan niks drinken
5 maanden geleden
Wij zitten met hetzelfde helaas. Hij wil echt geen water drinken, wij geven hem dun aangelengde suikervrije limonade, dus drinkt ie wel. Maar de tandarts zegt dat dat alsnog niet goed is, het moet echt water zijn.
Wat ik vooral lastig vind is dat mensen zeggen dat je gewoon alleen maar water aan moet bieden en dat als ze dan dorst hebben dat ze vanzelf gaan drinken. Nou mooi niet dus. Die van mij droogt zichzelf vrolijk uit hoor. Niet alle kinderen zijn hetzelfde.
5 maanden geleden
Wij geven alleen maar water en soms melk. Vruchtensappen en diksap gewoon nooit aangeboden.. je zou nog kunnen proberen om over te gaan op cafeinevrije thee met fruitsmaakjes omdat dat wat dichter bij de fruitmarkt van diksap ligt? Verder doen wij niet spastisch over producten met suiker. Krijgt echt wel een koekje en soms een lekker toetje.