7 Reacties
6 maanden geleden
Je bent noet verplicht en je kunt doorgaan met opvolgmelk alleen is het niet nodig (in normale gevallen) wij zijn begonnen met overstappen op koemelk meteen ochtend fles. Dus 's ochtends 210 ml koemelk ipv 210 ml nutrilon. Dit omdat de ochtend fles er altijd wel goed ingaat. De melk wel net zo warm gemaakt zoals je dat bij kunstvoeding ook zou doen. En als dat een paar dagen goed gaat kun je op die manier de andere voedingen ook wisselen voor koemelk. Op een gegeven moment kun je er dan voor kiezen om water of lauwe thee te geven tijdens de "lunch" en als ze hier 100ml van drinken in de middag bijvoorbeeld dan kun je langzaam aan ook een fles weg laten.
6 maanden geleden
Oh en let op! Er zijn baby's die koemelk lekkerder vinden dan kunstvoeding als ze de smaak gewend zijn en het kan zijn dat ze dan al vrij snel de kunstvoeding weigeren. Je zou dan ook radicaal de kunstvoeding weg kunnen laten.
Tip: bewaar de kunstvoeding nog wel even, mocht je kindje nog eens ziek zijn en niet goed willen eten dan zitten er veel voedingstoffen in kunstvoeding en zou dit op zo'n moment een tijdelijke oplossing kunnen zijn.
6 maanden geleden
Reactie op Ireneb6
Oké bedankt! Dus jullie zijn gewoon van de 1 op andere dag overgestapt op k ...
Halfvolle melk😊 gewoon de houdbare. En de overstap ging super goed. Mijn zoontje was niet een geweldige water drinker dus ik heb de middagfles laten vallen in de hoop dat hij dorst zou krijgen en daardoor water zou gaan drinken. Dit vanaf 11 maanden gestart op advies van CB. Mijn zoontje is wat zwaarder dus dat mocht. En het water drinken gaat nu heeel goed dus hij zit op de meeste dagen zelfs nog maar op 1 flesje halfvolle melk en 's avonds yoghurt. 😊 hij wordt 17 mei 1 jaar.
6 maanden geleden
Wij gaven nog 2 flessen van 180ml kunstmelk. Heb de eerste dagen de flessen gemengt met 120ml kunstmelk en 60ml gewone halfvolle melk. Dit hing prima. We geven nu s'ochtends helemaal 150ml halfvolle warme melk met een boterham. En s'avonds voor het naar bed gaan nog wel 120ml kunstmelk met 60ml gewone. Heb het idee dat ze dan met een lekker gevulde maag de nacht in gaat. Dit bouwen we langzaam af als de pot bijna leeg is.
6 maanden geleden
Niks is verplicht. In principe is gewone koemelk vanaf 1 jaar voldoende als ze voor de rest gevarieerd en gezond eten. In opvolgmelk zitten meer vitamines enz dan gewone melk. Volgens mij is er een verschil tussen Nederland en België wat ze juist adviseren. Ons cb in België raadt opvolgmelk aan tot 1.5 jaar dacht ik en als je gewone koemelk geeft volle melk. In Nederland wordt volgens mij eerder halfvolle melk gezegd. Ik denk dat het dus allemaal zo nauw niet steekt. Ik zou in jouw plaats al beginnen met 1 fles af te bouwen en te vervangen door een bekertje gewone melk. En kijken wat je kindje van de smaak vindt.