Inmiddels, net als jullie, 10 maanden post partum maar nog steeds voel ik mij fysiek niet lekker.
Ik zal wat voorbeelden noemen:
-als ik even flink aan het schoonmaken/opruimen ben(30min ofzo) ben ik daarna helemaal misselijk, draaierig en moet ik echt even plat liggen voor zeker 15 minuten
- gelukkig is mijn werk fysiek niet heel zwaar maar aan het eind van de dag kan ik echt helemaal tollen in mijn van moe heid
Ik ben altijd wel een fit persoon geweest
Ik geef nog volledig borstvoeding en de nachten zijn nog steeds gebroken maar ik kan mij dit niet herinneren van mijn 1e zwangerschap/tijd erna.
Is dit echt nog ontzwangeren? Herkennen jullie dit of is dit abnormaal?
Hier ook 10 maanden, alles gaat gelukkig goed, maar fysiek hier en daar voel ik mee heel stijfjes. Ik was ook een hardloper, nijmegse 4daagse lopen. Lange wandelingen doen in de buurt. Nu na zo'n wandeling heb ik vaak gewrichtspijn en stijfheid.
Ik herken dat van na mn 1e zwangerschap. Ik voelde me fysiek niet lekker, snel duizelig en flauwvallen. Pas na 13maanden pp voelde ik me weer beter.
Het enige wat eruit kwam bij mij dat mn bloeddruk aan de lage kant is. Huisarts bleef erbij dat het van het ontzwangeren was.
Ik zou voor de zekerheid even bloed laten prikken. Vraag dan of je je schildklier en vitamine D ook mag laten bepalen. Die kunnen namelijk wat afwijken na een zwangerschap, en zeker als je borstvoeding geeft.
Eet je ook wel genoeg?
Ik ben bij de huisarts geweest en mijn bloed uitslagen waren normaal (gelukkig). Ik heb wel een lage bloeddruk in rust, dus mogelijk dat dit het is zodra ik wat meer ga inspannen. Huisarts gaf onderen andere aan om langzaam conditie weer beetje op te bouwen en bijvoorbeeld zoute dropjes e.d. en dus ook wel de tropenjaren. ..