Zoals de titel al aangeeft: Hoe krijgen jullie poepvlekken uit kleding? Hier lukt het niet altijd goed met voorweken in de groene biotex en daarna wassen op 40 graden.
Ik geef bv en de vlekken gaan er met biotex en wassen ook niet uit. Maar als ik de kleren daarna in de zon droog, zijn ze daarna weg. Heb dat al eerder als tip gelezen op het forum en het werkt echt!
Vanish vlekkengel heel simpel smeer je op de vlek en was je in de wasmachine. Meestal gaat die na 1x wassen niet helemaal weg maar nadat je 2e x heb gewassen met vlekkengel is die mooi vlekvrij
Ik laat de kleding meestal een tijdje weken in een emmertje met koud water. Daarna de vlek uitspoelen. Insprayen met vanish oxi action spray. Dan in de wasmachine en meestal is de vlek er dan uit of ik moet het nog 1x herhalen.
Ik vebruik Vanish poeder, ossengalzeep of de spray HG vlekverwijderaar. Daarna normaal wassen op 30 graden met Neutral wasmiddel. En als ik niet meteen tijd heb even in het water leggen zodat het niet kan intrekken!
Uitspoelen met koud water dan Ossengal zeep, dan wassen en in daglicht, nog beter zonlicht, laten drogen. Hier altijd alles er mee uitgehaald op die manier
Volgens onze kraamzorg moesten poep, moedermelk en bloedvlekken altijd eerst goed met koud water uitgespoeld worden en daarna pas met warm, anders blijft het erin zitten, en idd in de zon hangen :)