11 Reacties
2 maanden geleden
Wat vervelend! Krijgt ze nu flessen omdat ze niet eet of hoe proberen jullie haar toch gevoed te houden gedurende de dag? Zijn er andere dingen die ze wel wil eten? Lastige fase idd! Hier merk ik de laatste tijd ook dat hij vooral niet geknuffeld wil worden of zich uit mijn armen perst als hij gefrustreerd is. Ik dacht in het begin juist omdat hij niet wilde slapen bijv maar nu ben ik erachter dat het vaak juist is omdat hij wél wil slapen. Zo van; laat me maar, ik wil in bed. Ondanks dat ‘ie het te gezellig vindt beneden. Kan er niets anders met je kindje zijn? Is het met name met platliggen/slapen? Oorontsteking of veel last van kiezen? Als het ongemak is zou ik gewoon eens pcm of zo proberen.. kijken of dat verschil maakt. Of honger? Meestal krijgen kindjes rond deze leeftijd een hele sterke wil en het kan zomaar weer overwaaien. Wil ze wel een knuffel bij zich houden bijv? Succes! Lijkt me pittig
2 maanden geleden
Zou het Night terrors kunnen zijn?dat hebben wij ook gehaddan roept kindje vaak heel hard voor je maar je kan ze niet troosten daar wordt het alleen maar erger van. Wij gingen dan er op de grond bij zitten, lief praten en wachten tot ze wakker werden.
Als dat het niet is. Bij zoon ze op deze leeftijd (nu 3) gekozen om hem alleen te laten huilen omdat we het erger maakte als we er naar toe gingen. Dan huilden hij uiteindelijk maar heel even. Behalve als er echt iets was, dan gingen we wel. Bij onze dochter gaan we nu ook niet behalve als nodig is.
2 maanden geleden
Hier nu ook al een paar nachten drama. Ik zie wel tandjes doorkomen en is verkouden. Ik geef nu maar borstvoeding ‘s nachts en hij slaapt ineens al 2 nachten naast ons 😅 dan slaapt hij wel redelijk
2 maanden geleden
We geven ook wat water soms. En wachten tot het gebrul over is terwijl we blijven troosten tot het wel werkt
2 maanden geleden
Reactie op db2294
Zou het Night terrors kunnen zijn?dat hebben wij ook gehaddan roept kindje ...
Dit hebben wij gehad toen mijn zoon 12/13 maanden was. Snapte er niets van want ontroostbaar en werd alleen maar erger. Je wegduwen maar ook rustig naast het bedje zitten en je hand aanreiken hielp niets. Hij leek ook niet helemaal wakker en we kregen geen contact met hem.
Uiteindelijk ook eens niet naar hem toe gegaan om te zien wat er dan gebeurde. En inderdaad werd hij sneller (niet snel, wel sneller) stil en ging weer slapen. Na 2 nachten duurde het steeds korter en ging het weer over. Was echt niet fijn maar het werkte beter dan er voor hem zijn, heel gek
2 maanden geleden
Hier exact hetzelfde gehad. Het neemt nu af. Eerst dacht ik ook knuffelen en wiegen maar dit wilde hij niet. Ik heb nu een opklapbaar matrasje die ik snel uitklap en ernaast ga liggen. Ik leg mn hand in z'n wiegje en dan wrijf ik z'n ruggetje en zeg sssssst. Dit werkt en we slapen nu vaak door en af en toe nog nachtje met een x huilen
2 maanden geleden
Hier ook, ik geef nog bv dus bied haar dan meestal mn borst aan om haar rustig te krijgen. Maar soms is ze zo overstuur, dat ik haar eerst op een andere manier rustig moet krijgen voordat ik haar kan aanleggen. Dan hou ik haar staand vast, dicht tegen me aan, en wieg ik een beetje op en neer. Soms zing ik erbij, maar meestal ben ik stil. Als ik haar zo vasthou en ga zitten, wordt ze soms ook weer opnieuw overstuur en ga ik weer staand wiegen. Als ze op een gegeven moment rustig blijft, ook als ik zit, leg ik haar aan en dan kan ik haar daarna in haar bedje leggen en gaat ze verder slapen..
Al met al ben ik dan maximaal een kwartiertje bezig denk ik.
Hebben jullie kindjes ook dat ze dan heel onrustig in de beentjes zijn en gaan overstrekken?
2 maanden geleden
Reactie op Rizzerd
Hier ook, ik geef nog bv dus bied haar dan meestal mn borst aan om haar rus ...
Als ik geen zetpil geef voordat ze gaat slapen, heb ik dit trouwens ieder uur. Dan wordt ze ieder uur echt hysterisch wakker.
Dus ondanks dat ik niet weet waar ze last van heeft (op grote kiezen na, zijn alle tanden al door en ze heeft ook al buisjes), geef ik haar voor het slapen een zetpil. Al weken.. voelt ergens niet goed, maar haar ieder uur wakker laten worden is ook niet oké (voor haar ook niet)
2 maanden geleden
Komt het misschien ook omdat ze dan te weinig eet overdag dat ze snachts wakker is?
Ons zoontje is nu 15 maanden en zegt vaak ook nee tegen eten maar ik vind gewoon dat hij moet eten 🤓 zonder eten gaat het niet goed met hem word die saggo van hanger etc dus hij moet ‘s ochtends een papfles ‘s middags 1 boterham en ‘s avonds een potje/prakje eten. Fruithapje tussendoor probeer ik vaak wel de helft van te geven en dat gaat meestal wel goed en Savonds nog vla oid en bij het naar bed gaan weer even een papfles.
Hier helpt speelgoed geven onder het eten ook goed of een boekje voorlezen dan kunnen we soms zo een paar happen wat makkelijker naar binnen schuiven
2 maanden geleden
Misschien helpt het om als het lukt natuurlijk overdag wat meer eten naar binnen te krijgen en dan 2 nachten wij heel heftig huilen een flesje warme melk. Zou het als je het doet niet langer als 2 nachten doen anders dan wennen ze eraan 😉
2 maanden geleden
Oeps… heb de notificaties gemist! Maar hoopgevend dat er meerdere zijn die dit ervaren. Van de eerste weet ik dat alles een fase is en dat is dan ook maar ons motto!
Night errors ken ik niet.. maar denk niet dat ze dat heeft. Zodra ze haar flesje krijgt trekt ze hem uit mijn handen en valt weer in slaap😂