20 Reacties

3 jaar geleden

Geef je lichaam de tijd ik ben 2 weken geleden bevallen en ben ook nog 25 kilo zwaarder. Komt allemaal vanzelf weer goed❤️

3 jaar geleden

Hier is er maar 4 kilo af. Voorheen was ik na 10 dagen weer op mijn oude gewicht. Nu nog 7 kilo zwaarder dan voor zwangerschap 🥺

3 jaar geleden

1e zwangerschap zat ik na 2 weken al op mijn oude gewicht. Nu bij de 2e zwangerschap ben ik na 3 weken nog 6 kg te "zwaar" (totaal 16kg aangekomen 2e)

3 jaar geleden

Ik ben zelf 4,5 week bevallen en ben ook nog lang niet op m'n oude gewicht. Ik let nu beetje op m'n voeding, wandel dagelijks met de kleine en sport 3x per week sinds een weekje nu

3 jaar geleden

Na 3 dagen zat ik al 2 kilo onder m'n startgewicht. De eerste 23 weken alleen maar boven de wc hangen waren toch nog ergens goed voor 😅

3 jaar geleden

Twee dagen na de bevalling alweer op -3 kg. Ik moest flink eten de eerste twee weken om niet nog verder af te vallen. Nu nog steeds -3 kg en dat is prima zo:). (Ik had wat reserves voor de zwangerschap😜)

3 jaar geleden

-3 kg was voor mij 8 kg eraf. Ik was krap 5 kg aangekomen namelijk.

3 jaar geleden

Bij mij 14 kg erbij en nu na 3 weken 7 kg eraf. Maar ik hoef ook niet per se weer terug naar m'n startgewicht. We zien wel waar we uiteindelijk gaan uitkomen

3 jaar geleden

Iedereen komt anders aan in een zwangerschap, meet je aub niet aan anderen. Al doe je er 1 jaar over, geniet van de kleine en eet gezond. Het komt echt wel weer goed met je lichaam, het heeft tenslotte 9 maanden veel werk verricht! 💜

3 jaar geleden

Ik ben 2 weken geleden bevallen en toevallig vanmorgen voor het eerst weer op de weegschaal gaan staan en zag dat ik nu precies op het gewicht van voor de zwangerschap zit. Ik was in totaal 10,5kg aangekomen.

3 jaar geleden

Zit nu 4 weken na bevalling nog 1a2 kilo boven gericht schommeld om wel wat. Was ik deze zwangerschap ook niet heel veel aangekomen.. vorige zwangerschap veel meer aangekomen en toen eigenlijk heel lang 7 a8 kilo boven gewicht gezeten. 9 maanden op en 9 maanden af. Dus wees niet te streng. Gaat er om dat je goed voelt en gezond eet :)

3 jaar geleden

Ik was bij de eerste na een jaar nog altijd niet op m'n oude gewicht.. heb me er een tijdje heel slecht over gevoeld, maar het dan ook los gelaten. Je lijf heeft iets fantastisch gedaan. Dat eerste jaar komt er zoveel op je af: de nieuwe rol van mama combineren met werk, partner, sporten, sociaal leven.. allemaal in combinatie met gebroken nachten, een baby die door sprongetjes gaat, tandjes krijgt, periodes van verlatingsangst door maakt, ziek is... Dan ben je moe. Zowel mentaal als fysiek. Sporten schoot er dus regelmatig bij in (maar als ik ging, was het me-time en God wat deed dat goed! Zo bleef het ook leuk) en ik greep snel naar iets met suiker (logisch als je moe bent, eigenlijk zelfs slim van je lichaam, gewoon minder leuk voor je gewicht 😅). Ik heb maar 1 tip: zet die weegschaal ver en ver weg of kegel hem zelfs de deur uit. Dit heb ik gedaan nadat ik na 9 maanden super gefrustreerd geworden was. Daarna voelde ik me veel beter en 2 maanden later paste ik zelfs ineens toch wonderbaarlijk opnieuw in oude broeken. Na 13 maanden was ik opnieuw zwanger en enkel door me bij de dokter daar te wegen, weet ik dat ik toen nog niet terug op m'n oude gewicht zat. En dat is ok. Komt ooit wel weer, maar ik geef het tijd en ben mild voor mezelf. Deze keer ga ik vanaf het begin voor deze instelling, brengt zoveel rust. Ik wens het je ook toe 🍀

3 jaar geleden

Laat het los, hier nog 15 kg 🤭 Geef het tijd. Hier geef ik borstvoeding en weet ik dat als ik normaal eet, de kilo's er af gaan vliegen. Maar de kleine is soms nog 5x wakker per nacht en comfort food in gigantische hoeveelheden is mijn manier om door de dag te komen 😅 zodra de nachten ietsje kalmer worden (naar 2 of 3 nachtvoedingen) heb ik weer de moed om dat te laten liggen en gaan de kilo's er wel weer af. Ze zeggen niet voor niets 9 maanden op, 9 maanden af. Wees lief voor jezelf.

3 jaar geleden

Loslaten dit. Ik ben ook nog zwaarder dan voor de zwangerschap. Je lijf moet herstellen. Geniet lekker van je kindje, dat groeit veel te snel 🙂 En ik wil je gevoel echt niet bagatelliseren hoor, ik snap prima dat je je ervan baalt. Maar 2 weken is nog maar zo kort, maar je kindje is wel alweer 2 weken ouder en verwijderd van die echte newborn 🥲 Het komt vanzelf goed. Weet dat er meer vrouwen zijn die er langer over doen dan 2 weken om terug te komen op gewicht dan dat er vrouwen zijn die direct alweer terug zijn of zelfs lichter.

3 jaar geleden

Mijn antwoord is oneerlijk, ik denk 5 dagen (toen het meeste vocht weg was). Maar ik was ook nauwelijks aangekomen en ik heb ruim overgewicht van mijzelf.

3 jaar geleden

Was 17 kg aangekomen en na 4 dagen al weer 17 kg kwijt. Voornamelijk vocht. Maar ook maand in zh gelegen met zwangerschapsvergiftiging, dus dat heeft misschien ook invloed gehaf

3 jaar geleden

2 weken geleden bevallen en nog 2 kilo te gaan.was maar 9 kilo aangekomen deze zwangerschap.Maar twee zwangerschappen kort op elkaar dus had de extra kilo's van vorige zwangerschap ook nog😅 in totaal moet er voor t mooie nog 10 kilo af🤭Ik maak me er niet te druk om zolang ik ook nog borstvoeding geef. Het komt allemaal vanzelf wel weer als ik terug aan t werk ga.

3 jaar geleden

4,5 week geleden bevallen en nog 1 kilo boven het startgewicht. Was mijn 2e zwangerschap en er zat ook nog 4 kilo van de vorige keer. Het duurde trouwens wel echt ruim 2 weken voor het gewicht een beetje zakte. Ik hield echt veel vocht vast. Ben de hele zwangerschap ongeveer 7 kilo aangekomen. Geef volledig borstvoeding, dus hopelijk gaat dat helpen.

3 jaar geleden

Ik was bij m'n eerste zwangerschap echt 30+ kilo aangekomen 😅 en dat was er niet 123 vanaf hoor. De eerste 2/3 maand is er wel zo'n 20 kilo vanaf gegaan, maar de laatste 10 kilo was er pas vanaf toen m'n zoontje 7 maand oud was. Ik wandelde heel veel en zo is het er wel vanaf gegaan, maar voor mij ging het ook niet vlot genoeg. Ik ben deze zwangerschap rond de 18 kilo aangekomen en ben nu 8 kilo kwijt na 2.5 week. Derest komt vanzelf wel.

3 jaar geleden

16 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. Nu 2 weken geleden bevallen en ik zit nog 1kg boven startgewicht. Ik pas mijn oude broeken weer, ondanks m'n blubberbuikje.