17 Reacties

3 jaar geleden
Nou ik eet er ook wel meer dan 3/4 per week hoor, niet elke dag maar toch wel om de dag en dan niet 1 maar meteen 2 🤣

3 jaar geleden
Momenteel krijg ik er geen een door m'n mik...die lucht alleen al..
Maar voorheen 2 tot 3 per dag. Kan geen kwaad hoor!

3 jaar geleden
Oh ja! Dat had ik ook bij 1 van mn zwangerschappen. Zo enorme trek in eieren haha! Heb niet het idee dat het veel kwaad kan verder

3 jaar geleden
Ik wist niet dat er een maximum aan eieren zat.. in de ‘ZwangerHap’ app zie ik ook alleen als restrictie staan dat ze hard gekookt moeten zijn…? Ik volg de ZwangerHap app, dus hoop dat je er ‘gewoon’ meer mag eten 😅
Hoe kwam jij aan je informatie?

3 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat dit te maken heeft met dat er vitamine a zit in eieren, wat in grote hoeveelheden schadelijk is voor je baby. Ik weet dat dit in lever zit in grote hoeveelheden en je dit daarom niet mag tijdens de zwangerschap. Je zou voor de zekerheid nog met je verloskundige kunnen checken of je dit inderdaad in de genoemde hoeveelheden veilig kan eten.

3 jaar geleden
Reactie op fredkroket123
Ik kan me voorstellen dat dit te maken heeft met dat er vitamine a zit in e ...
Hmm dit maakt me toch een beetje bang op dit moment. 😬 Vragen aan mijn Vk word lastig. “Woon in het buitenland.”Bellen duurt uren langs komen kan niet zomaar. En daarbij snappen ze hier niks van eten. Ik ga ze toch maar een beetje minderen dan.

3 jaar geleden
Reactie op fredkroket123
Ik kan me voorstellen dat dit te maken heeft met dat er vitamine a zit in e ...
Ik heb het even opgezocht. Dit zegt het Voedingscentrum:
Het veilige niveau voor vitamine A voor volwassenen ligt op 3.000 microgram per dag, en het grootste deel van de vrouwen krijgen minder dan 1.200 microgram per dag binnen via de normale voeding.
In een ei zit 108 microgram. Gevonden op een site van de Consumentenbond. Het zit overigens alleen maar in de dooier.
https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/assets/cbhippowebsite/gidsen/gezondgids/2019/nummer-6---december/ng201912p36-15-vragen-over-vitamine-a.pdf

3 jaar geleden
Dit is meer een reden denk ik

Ja die had ik dus ook gevonden! Alleen ik dacht dat dit dus een beetje achterhaald was. 🤷🏻♀️
Ik ben een echt fitness junkie plus pas daar ook mijn voeding al jaren op aan. Dus eieren zijn dagelijkse routine voor mij.
Moet wel zeggen dat ik voor mijn zwangerschap maar 1 eigeel gebruikte en 4 eiwit per dag.
Nu laat ik het eigeel niet weg omdat ik dit veel te lekker vind ook. 😅

3 jaar geleden
Reactie op Marit38
Ja die had ik dus ook gevonden! Alleen ik dacht dat dit dus een beetje acht ...
Ohh ja ik lees het indd! Nou dan zou ik lekker eieren blijven eten hoor 😊