38 Reacties

24 dagen geleden

Mijn word ook die dag 1j en drinkt ook 2 flessen 1 rond 6u30 en 1 rond 18u30a18u45 ik laat ze gewoon lekker haar flesjes drinken zodra ik merk dat ze die savonds niet meer wil laat ik t, ik volg gewoon men meisje

24 dagen geleden

Ik volg. Ik geef alleen bv en wil stoppen met 1 jaar. Ik ga kijken wat er gebeurt als ik alleen pap geef met moedermelk en avond meer avondeten

24 dagen geleden

1 jaar, drinkt er 3

24 dagen geleden

Hier bijna 1 en meestal nog 3 flessen, begin langzaam naar 2 flessen te gaan en die gaan er voorlopig niet af want heeft ze echt nog nodig. Lekker op het eigen tempo hoor 😊

24 dagen geleden

Ik blijf ook twee geven, alleen stap ik vanaf 1 jaar over naar gewone melk. Volgens mij heeft mijn eerste ook tot zeker 1,5 of nog langer twee flessen gehad. Pas toen die nauwelijks uit de avondfles dronk heb ik die eraf gehaald.

24 dagen geleden

Mijne is 1 jaar en drinkt al lange tijd 1 flesje per dag om 19u/19u30. Hij was al vroeg toe aan vaste voeding en hierdoor bouwden we dit ook vrij snel op. Hij komt ook goed aan qua gewicht en ontwikkeling is normaal. Hij is een tevreden mannetje😊

24 dagen geleden

Onze dochter krijgt in de ochtend pap van kv, maar dat gaan we binnenkort van gewone melk doen. Om 19u nog een flesje van 120+4 maar die gaat vaak niet eens op.

23 dagen geleden

11 maanden. Nog 3 flessen

23 dagen geleden

Ieder kindje z’n eigen tempo! Hier (bijna 11 maanden) heeft ze nog weinig interesse in vaste voeding (behalve het avondeten) en krijgt ze met gemak nog 4/5 flessen

22 dagen geleden

Hier 11 maanden en nog 4 volle flessen🤣 ik lees overal dat II moet afbouwen en ik probeer het maar hij heeft weinig interesse. Ij laat het maar gaan. Hij drinkt vast als hij 8 is geen flessen meer haha

22 dagen geleden

Bij ons nog eentje (om 19.00). Als de melkpoeder op is, dan stoppen we. We kopen in principe dus niets meer bij. Als we het idee hebben dat ze nog trek heeft, zou ik (denk ik) voor het slapen yoghurt/kwark aanbieden.

22 dagen geleden

Bijna 1 jaar en nog 3 flessen: ‘s ochtends, in de late namiddag en voor het slapengaan. Heel soms vraagt hij nog een nachtfles, maar is niet vaak meer.

22 dagen geleden

Reactie op -Elvira

Hier bijna 1 en meestal nog 3 flessen, begin langzaam naar 2 flessen te gaa ...
Hier precies het zelfde en zo hebben we dat ook met de oudste gedaan. Die drinkt overigens nog steeds gewone melk in de avond, maar dan uit een bekertje ☺️.

22 dagen geleden

Reactie op AT91

Ieder kindje z’n eigen tempo! Hier (bijna 11 maanden) heeft ze nog weinig i ...
Same here, mijn dochter word 3 mei ook 1, zij had tm ongvr 9 maanden zware regurgitatie, ondanks alles wat ik had geprobeerd qua voeding (bv kon helaas vanaf dag 1 niet, dus fv kreeg ze de hele tijd) zij was ook klein en licht geboren door een spoed sectio, en kan tot de dag van heden maar weinig binnen krijgen, ze groeit gelukkig wel goed op haar eigen lijn :).. maar zij krijgt nog steeds voeding om de 2 uren, ook snachts helaas van Max 120ml.. het is voor mij heel zwaar geweest helaas als single mommy maar it is what it is..

22 dagen geleden

Mijn dochter is nu bijna 11 maanden en ze drinkt nog twee flessen 1 wnr ze wakker is en 1 voor het slapen gaan. Ze drinkt bij elkaar zo n 350 ml. Ik merk wel dat ze de avond fles half laat staan de laatste week. Ik denk dat je het beste je kindje kan volgen. Als ze niet meer willen dan duwen ze vanzelf wel hun flesje weg. Tenzij je zelf ermee wilt stoppen dat kan ook inderdaad hoorde ik van CB zolang melkproducten binnen krijgen via youghurt, melk of kaas.

20 dagen geleden

Waarom zou je de flesjes willen afbouwen? Hier wordt ons dochter 3jaar en heeft ook nog 2 flesjes 😅

20 dagen geleden

Mijn dochter wordt 6 mei 1 jaar en ze heeft nog 1 fles. Alleen savonds om 18:30 nog. Ik denk dat we gewoon de voeding die we hebben opmaken en daarna daar ook mee stoppen. Ik denk dat ze die fles puur alleen drinkt omdat het echt een ritueeltje is geworden. Flesje drinken, naar boven, pyjama aan, tanden poetsen en naar bed.

20 dagen geleden

Reactie op ML2eg

Waarom zou je de flesjes willen afbouwen? Hier wordt ons dochter 3jaar en h ...
Voor iedereen natuurlijk anders; maar wij merken dat ze meer van het ‘normale’ eten/drinken laat staan als we haar meer kunstvoeding aanbieden. Terwijl ze - zonder kunstvoeding- voldoende en gevarieerd eet en drinkt. Hierdoor zien wij dus minder het nut in van flesvoeding.

20 dagen geleden

Reactie op Rianneee16

Voor iedereen natuurlijk anders; maar wij merken dat ze meer van het ‘norma ...
Snap ik volledig! Hier geef ik mijn zoontje (11maand) zijn flesje na zijn boterham, dan kan hij drinken wat hij nog wil :) Maar iedereen doet wat hij wil natuurlijk!

10 dagen geleden

Wij hebben nog 2 flessen (11 mnd). Maar ze wil haar ochtendfles eigenlijk niet meer, maar ook geen boterham/pap of iets. Dus lijkt alsof ze geen honger heeft. Twijfelen dus om avondfles eraf te halen.