33 Reacties
9 maanden geleden
het lijkt mij verstandig de huisartsenpost te bellen. denk dat het heerst wij zijn afgelopen vrijdag gegaan. zoontje bleek een dubbele oorontsteking te hebben. wij hebben antibiotica en nurofen gekregen. met 2 dagen nurofen is zijn koorts een stuk minder geworden. zetpil hielp namelijk niet.
9 maanden geleden
Ik zou ook naar de huisarts gaan morgen of huisartsenpost bellen en overleggen nu al. Ze zullen wel wat check vragen stellen en overleggen, weet je snel meer waarop te letten en of het nog oké is etc. Of misschien kan je al wat nurofen halen bij de nacht apotheek en dan op die manier morgen naar de huisarts. Maar klinkt alsof ze het enorm moeilijk heeft en inderdaad al best een tijdje! Beterschap en succes!
9 maanden geleden
Hier ook net 5 dagen hoge koorts, veel pijn, niet plat willen liggen, slecht drinken als hij pijn heeft en zuipen als de pijnstiller werkt, diarree, verschrikkelijk slecht slapen tenzij we de pijn voor bleven met pijnstilling.
Ook dubbele oorontsteking en beginnende keelontsteking.
Beter wat te vroeg dan laat naar de dokter gaan want kan ontzettend veel pijn doen.
Hier om de 3u (ook snachts) pijnstilling afwisselen tussen perdolan zetpil en vloeibare nurofen en onmiddellijk. 6u tussen laten is lang want tegen dan is de vorige compleet uitgewerkt en voelen ze alle pijn erdoor. Hier onmiddellijk antibiotica gestart.
9 maanden geleden
Hier ook drie dagen hoge koorts, langs HA dubbele oorontsteking en keelontsteking. Na 3 dagen sloeg de AB kuur gelukkig aan en was het weer ons meisje. Dus langs HA gaan en ook even laten onderzoeken wie weet ook ontsteking? Sterkte
9 maanden geleden
toevallig had een vriendin van mij die vlak na mij bevallen is haar kind dit ook, sinds dodag avond. zelfs naar de hap geweest, hij dronk niet goed en huilde veel maar wilde wel limonade. dus dan dat maar.
hap zei verkouden en oorontsteking, geen kuur gekregen, daar was het niet ernstig genoeg voor. ook hij voelde warm maar rilde verschrikkelijk. vandaag was de koorts voor het eerst gezakt!
9 maanden geleden
gisteravond gebeld met dokterswacht. Ze wouden dat we langskwamen. Ze had een keelontsteking en virus, oren klein beetje rood. Was huisarts in opleiding. We mochten tijdelijk wat hogere dosering pcm geven. Vannacht was een grote ramp, alleen maar huilen en bij mama willen zijn. Van mij moest ze niks hebben 🤣. Zal zo de eigen huisarts bellen en wat neurofen halen.
onze oudste dochter was weleens ziek. Maar dit was slechts 1 a 2 dagen
9 maanden geleden
Hier 2 weken geleden een dubbele oorontsteking en rode keel, antibiotica gekregen en ging snel beter, maar ze zat af en toe nog aan haar oortjes en dat leek weer erger te worden, dus gisteren afspraak gemaakt bij de huisarts om te laten checken of het echt over is. Zit nu in de wachtkamer, en vannacht ineens weer koorts, alleen tegen mij aan willen slapen, huilen, hoesten...
9 maanden geleden
Hier net zo. Oudste af en toe een dagje. Maar de jongste is al zóveel ziek geweest. Al tig keer bij de huisarts en huisartsenpost geweest. Oudste nagenoeg nooit 😅
Nu is het ook weer mis, vanmiddag naar de huisarts ivm koorts, niet willen eten, diarree, braken 🤷♀️ Wij ouders hebben alweer een paar zo goed als slapeloze nachten achter de rug, vorige week ook al een paar gehad. Zware fase weer zo.
Ik was wel voorbereid door vrienden waarbij het net zo liep toen de tweede werd geboren. De tweede pakt alles wat de oudste mee brengt, plus de 'eigen' dingen.
9 maanden geleden
Het is een virus aldus dokterswacht en huisarts. Mogen nu 240 mg zetpillen geven en kortdurend wat meer. Vandaag had dit helaas niet het gewenste effect. Ze werd zieker en nu bijna 41 graden koorts. Wederom langs de huisarts, maar geen signalen voor andere problemen zoals oorontsteking etc.
Nurofen raden ze niet aan, kon zorgen voor maagbloedingen.
We gaan ons voorbereiden op wederom een pittig nachtje. Hopelijk treedt de verbetering straks in na 5 dagen hoge koorts
9 maanden geleden
Reactie op Cirche
Hier net zo. Oudste af en toe een dagje. Maar de jongste is al zóveel ziek ...
Exact hetzelfde. Zo ziek is even wat anders dan 1 a 2 dagen koorts die wordt geremd door pcm. Onze dochter heeft in de afgelopen dagen meer gehuild dan in de maanden hiervoor. Super sneu
9 maanden geleden
Reactie op Meisjespapa
Exact hetzelfde. Zo ziek is even wat anders dan 1 a 2 dagen koorts die word ...
Oef wat intens, 41 graden is ook wel heel hoog.
Wij vandaag ook naar de huisarts geweest, en denkt aan een keelontsteking, maar nog geen antibiotica nodig. Heeft nu sinds gisteravond niets meer gegeten, en nog maar 1 keer geplast. Maar was nog geen grote zorg, want ze is alert enverder niet uitgedroogd. Wel helemaal onder de uitslag intussen. Heel huilerig, ongemakkelijk, beroerd. Ze lijkt ook een aversie te hebben voor melk, en tegelijk wel honger.
Wat je zegt, we gaan ons voorbereiden op een derde slapeloze nacht met ons allen 😶
Hoe zwaar is jullie kindje, en hoeveel paracetamol mogen jullie geven?
9 maanden geleden
Reactie op Cirche
Oef wat intens, 41 graden is ook wel heel hoog.
Wij vandaag ook naar de h ...
8 kilo en mogen nu 4x 240 mg geven tijdelijk
9 maanden geleden
Reactie op Meisjespapa
Het is een virus aldus dokterswacht en huisarts. Mogen nu 240 mg zetpillen ...
gek van de nurofen. Hier in België raadt de arts dat wel aan bij hoge aanhoudende koorts. om de 3 uur iets geven, nurofen en perdolan afwisselen. Ikzelf ben wel meer fan van de siroop. Naar mijn gevoel werkt dat sneller, maar dat zit waarschijnlijk in mijn hoofd.
9 maanden geleden
Reactie op JuKaMi
gek van de nurofen. Hier in België raadt de arts dat wel aan bij hoge aanho ...
Ja, idem. Mijn kinderarts zegt zelfs vanaf 39,5 Nurofen te geven als eerste keuze. Pcm zou dat vaak niet voldoende omlaag krijgen.
9 maanden geleden
ja sowieso gaat t allemaal heel gek. Vannacht was het weer 3 uur lang krijsen. Na bellen dokterswacht staat er in rapportage midden oor ontsteking. Niet tegen ons gezegd en eigen huisarts in opleiding constateert dit dan weer niet
9 maanden geleden
Reactie op Meisjespapa
ja sowieso gaat t allemaal heel gek. Vannacht was het weer 3 uur lang krijs ...
Ah vervelend als het zo onduidelijk en tegen elkaar in gaat. Dan weet je helemaal niet waar je staat. Is er nu een (ander) plan opgesteld? Iets waar je je meisje mee kan helpen?
Bij ons een vergelijkbare nacht, net niet de Hap gebeld, maar nu wel weer naar de gewone huisarts. Ze heeft alweer 12 uur niet geplast, slechts 2x gedronken in 24 uur, en wat ze drinkt komt er direct weer uit.
9 maanden geleden
Reactie op Cirche
Ah vervelend als het zo onduidelijk en tegen elkaar in gaat. Dan weet je he ...
sterkte zeg. Bij jullie dus heftiger dan bij ons. Hier heeft ze na t bed ophogen beter geslapen, minder druk op oren. Wel nog even langs huisarts om zekerheid te krijgen.
Leuk dat tekort aan huisartsen en dus gevolg allemaal onervaren in opleiding etc. Voor mijn eigen problemen niet zo erg, maar wil mijn dochter graag echt helpen
9 maanden geleden
middenoorontsteking, huisarts heeft antibiotica voorgeschreven, maar zou het zelf nog even aankijken. Hij was geen fan van antibiotica. Helaas was mijn vrouw mee.
hebben jullie ervaringen met antibiotica bij oorontsteking