33 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op Meisjespapa
middenoorontsteking, huisarts heeft antibiotica voorgeschreven, maar zou he ...
bij kinderen niet, maar werk bij de katten kliniek, en daar zouden we dan zeker antibiotica voorschrijven. en werkt dan over het algemeen goed. duurt vaak wel een paar dagen voor het aanslaat.
lijkt me voor kinderen niet perse anders, maar dus geen persoonlijke ervaring mee
9 maanden geleden
Reactie op Meisjespapa
Wij zitten inmiddels op de tweede dubbele oorontsteking binnen 1,5 maand. Beide keren antibiotica gekregen en het helpt hier erg goed. Natuurlijk niet eerste keuze om je kleintje de antibiotica te geven maar na 24 tot 48 uur weer een glimlach zien maakt veel goed.
9 maanden geleden
Reactie op Meisjespapa
hey vervelend dat het zo is gelopen! helaas heb ik in het verleden ook meegemaakt dat onervaren personeel de verkeerde keuzes/advies meegeven. tegenwoordig hamer ik erop dat ik de huisarts wil en niet iemand in opleiding als het gaat om mijn zoontje. begrijp het niet verkeerd iedereen moet leren maar voor mijn zoontje wil ik de risico gewoon niet lopen.
betreft je vraag over antibiotica. wij zijn vandaag op dag 6. Het toedienen is hell. maar na 2 dagen had het wel al gelijk geholpen!
koortst ging weg met nurofen. na 2 dagen neurofen zijn wij gestopt (ben niet zo fan van te veel medicijnen). hij kon eindelijk slapen. voor de zekerheid hebben wij nog steeds een hellende kussen onder zijn matras gelegd.
veel rusten en dan is ze hopelijk snel weer de oude.
het is een virus wat heerst (ook voor volwassenen). verminderde eetlust, koorts en daarna is het hoesten en verkoudheid lijkt wel.
het is super sneu.
extra veel liefde geven. beterschap als je vragen hebt stel ze gerust!
9 maanden geleden
Reactie op Meisjespapa
Hier in België wordt volgens mij onder een jaar altijd antibiotica voorgeschreven bij een oorontsteking. Onze dochter heeft al 3 keer een kuur gehad. Ben er voor mezelf ook niet zo happig op om dat snel te nemen, maar ik vond het bij onze dochter wel nuttig, ze was snel beter. En ik las hieronder wat de arts zei over nurofen. Heel gek dat het allemaal zo verschilt. Hier werd door de kinderarts ook nurofen aangeraden en als ze ziek was mochten we om de 4u nurofen en pcm afwisselend geven. (geven we allebei in siroop volgens gewicht). Hopelijk snel beterschap op komst bij jullie!
9 maanden geleden
Reactie op BabySS
hey vervelend dat het zo is gelopen! helaas heb ik in het verleden ook meeg ...
dank goede tips
9 maanden geleden
Reactie op BabySS
hey vervelend dat het zo is gelopen! helaas heb ik in het verleden ook meeg ...
De koorts is inmiddels weg. We gebruiken wel nog die paracetamol 240 mg. Verder is ze erg verdrietig en wil niet neergelegd worden. Slapen overdag gaat goed, de nachten zijn een ramp. Ze schreeuwt iedereen in huis wakker en als ze dan eenmaal bij ons zit, is het goed. Wij hebben matras ook omhoog gelegd met wat handdoeken. Hopen dat dit werkt.
Nu toch maar gestart met de antibiotica. Ze hoest ook flink en is erg verkouden. Stinkt ook enorm uit haar mondje, niet te harden.
Ik vind het een erg zware tijd en heb respect voor de ouders die vaak slapeloze nachten hebben.
Wanneer merken jullie dat die antibiotica werkt. Hier vond ze het spul heerlijk
9 maanden geleden
Reactie op Meisjespapa
De koorts is inmiddels weg. We gebruiken wel nog die paracetamol 240 mg. Ve ...
dit is die van ons.
ik had van de apotheker gehoord dat het na 48 volledig zou moeten aanslaan.
daarom zijn we ook na 2 dagen gestopt met neurofen zodat zijn lichaam zelf ook de mogelijkheid krijgt om tegen virus te vechten.
fijn dat jullie dochter het wel lekker vind bij ons is het echt drama. krijgt niet alles binnen en ook de tijden is het een rommeltje. binnenkort gaan wij ermee stoppen als hij klachtvrij zou zijn mocht het van de huisarts.
ps. wij gebruikten ook paracetemol maar dat hielp niet tegen de pijn en koorts vandaar dat wij over waren naar nurofen. hebben jullie nurofen ook al geprobeerd? dat werkt wel direct pijn verlichtend.
9 maanden geleden
Reactie op Meisjespapa
De koorts is inmiddels weg. We gebruiken wel nog die paracetamol 240 mg. Ve ...
Soms hebben ze echt wat hulp nodig van antibiotica hé. Hier merk ik meestal na 3 a 4 keer dat het echt aanslaat. maar na 2 keer vond ik toch al beterschap merkbaar. Hopelijk bij jullie ook en wordt komende nacht al wat dragelijker. 🤞
9 maanden geleden
Reactie op BabySS
dit is die van ons.
ik had van de apotheker gehoord dat het na 48 volledig ...
Het start inderdaad altijd rond 22 uur en we gaan nu nurofen gebruiken. Ze wordt dan wakker en is ontroostbaar. Lijkt ook wel iets van regressie bij te zitten
Ooit lachen we hier om
9 maanden geleden
Reactie op Meisjespapa
Het start inderdaad altijd rond 22 uur en we gaan nu nurofen gebruiken. Ze ...
ah oke ja geen moedermaffia als je niet zou gebruiken hoor! bij ons hielp het in ieder geval. slaapt ze al? wij moesten mijn zoontje ook wakker maken voor antibiotica in de nacht na 2 dagen heb ik toch even gebeld of het moest. als er maar 4 uur tussen zit werd er gezegd want als ik hem wakker moest maken sliep hij moeilijk.
9 maanden geleden
Het opvallende vinden wij wel dat ze rond 22 uur ontroostbaar wakker word. We geven nu ook weer even wat te drinken, terwijl we hier al mee waren gestopt. We gaan nu met haar naar beneden, want gisteren kon onze oudste het ook niet meer aan.
Bah, je denkt nu ook direct weer. Zou er naast oorontsteking ook verlatingsangst, slaapregressie spelen en hoe ga je hiermee om tijdens ziekte. Ook omdat ze dus om 22 uur klokslag wakker wordt of is de pcm vanaf half 7 uitgewerkt
9 maanden geleden
Reactie op Meisjespapa
Het opvallende vinden wij wel dat ze rond 22 uur ontroostbaar wakker word. ...
ja wij hadden het om 23 uur de eerste nacht vergeet ik niet meer. hij was zooo ontroostbaar. en normaal is het een vrolijke baby. van 23 tot 3 uur snachts alleen maar huilend wakker worden. hij sliep toen alleen op onze borst omdat hij dan rechtop werd gehouden maar ook door koorst was hij gewoon niet lekker. hij sliep daarna van 3 tot 6 en daarna was het weer feest.
gelukkig wel snel aan de antibiotica begonnen en nurofen.
de eerste nacht had ik namelijk alleen zetpil gebruikt en dat hielp absoluut niet om zijn koorts te verlagen.
het kan natuurlijk los van ziek zijn ook andere dingen zijn, sprongetjes lijken nooit op te houden en elke dag leren ze nieuwe dingen en natuurlijk kan het ook verlatings angst zijn. het is een pittige week voor ons maar een ding heb ik afgesproken met mijn man we laten hem niet alleen in bed huilen.
als het helemaal voorbij is hoop ik ook dat wij erom kunnen lachen nu is het vooral afwachten en blij zijn met elke minuut slaap en rust die hij maar ook wij kunnen krijgen.
ps. nog 2 dagen voor zijn kuur is afgelopen vandaag merk ik dat hij veel aan het slapen is en beter drinkt. dus hoop dat dit tekenen zijn voor rust in zijn lichaam en snel de oude is!
pps. is ze om 22 uur wakker met koorts?