16 Reacties
één maand geleden
Reactie op Kiajon
Wij hebben een traphekje geplaatst tussen de keuken en de living. We hebben ...
Wij proberen de honden ook in de keuken te houden, maar deze willen echt erbij zijn… dat maakt het behoorlijk lastig 😵💫
één maand geleden
Wij hebben dit bij onze kat. Onze zoon trekt alleen maar aan de haren en heeft er nog schik in ook. Het begrip aaien is nog. Iet doorgedrongen. Leuk is het niet. Dit is al weken zo. We letten er zelf zo goed mogelijk op, maar ja een kat kan niet ergens achter gezet worden 😬
Maar idd voor het huisdier niet leuk.
één maand geleden
Hier zijn we echt vanaf het begin enorm streng geweest op hoe ze met de hond omging, dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Ze is nu zo goed als altijd superlief voor hem, aait hem zachtjes, knuffelt, gaat bij hem zitten tegen hem aan, en hij accepteert het steeds beter.
Maar dat heeft echt een tijd geduurd. Ik wilde ze niet van elkaar scheiden want dan wennen ze nooit en blijft het een ding waar ze niet bij mag (en dus interessant is). Heeft heel veel aandacht gekost. Maar. En blij dat we die aandacht erin gestoken hebben want nu gaat het echt supergoed.
één maand geleden
Als ik niet 100% kan opletten zit er een traphekje tussen. Als ik wel kan opletten zorg ik dat ze niet naar de hond toegaat. Als ze de hond wil aaien doet ze dat samen met mij en roepen we de hond bij ons.
Haren trekken en slaan is echt geen optie, elke hond kan bijten, en bij die van ons weet ik dat echt zeker; hoe lief ze ook is.
Instagram kanaal dogmeetsbaby biedt ook veel tips
één maand geleden
Reactie op -Elvira
Hier zijn we echt vanaf het begin enorm streng geweest op hoe ze met de hon ...
Wij hebben honden met een rugzakje wat het extra lastig maakt. Ook wij zijn van begin af aan streng maar helaas werkt dit nog niet ☹️
één maand geleden
Reactie op Wajomanza
Als ik niet 100% kan opletten zit er een traphekje tussen. Als ik wel kan o ...
Zelfde hier hoor geen optie! Het gaat echt mis anders, maar het is wel verdomde lastig!
één maand geleden
Reactie op Juda86
Wij hebben dit bij onze kat. Onze zoon trekt alleen maar aan de haren en he ...
Pff heel lastig idd ook met katten! Hier aait ze wel maar opeens trekt ze dan 😵💫 Het is nu eigenlijk voor de kleine, de honden en ons allemaal niet meer leuk
één maand geleden
Reactie op Tassie1980
Zelfde hier hoor geen optie! Het gaat echt mis anders, maar het is wel verd ...
Ja echt he. Onze hond vindt traphekje ook echt n straf, terwijl het voor haar rust bedoeld is... probeer nu maar zo goed mogelijk met lekkere kauwstaven het voor haar chill te maken, en zoveel mogelijk momenten dat het traphekje open is.
Wij oefenen "aaien" trouwens ook met andere dingen die ze niet mag grijpen. Zoals een plant, of iets moois in de winkel wat ze even wil voelen. Zo wordt het begrip wat verbreed en ik merk dat ze dat bij de dieren dan ook beter toepast
één maand geleden
Reactie op Wajomanza
Ja echt he. Onze hond vindt traphekje ook echt n straf, terwijl het voor ha ...
Ja wat vervelend dat we de honden juist willen helpen en zij het als straf zien 😵💫 wel een goeie tip om
Het aaien bij andere dingen ook toe te passen, dankjewel!
één maand geleden
Reactie op Maaikeuh
Wij hebben hulp gehad van iemand die mensen begeleid bij honden en kinderen ...
Kwam ze bij je thuis of heb je het online gedaan?
één maand geleden
Reactie op Maaikeuh
Wij hebben hulp gehad van iemand die mensen begeleid bij honden en kinderen ...
Heb haar ook een berichtje gedaan.
één maand geleden
Heel consequent blijven. En wij aaien vaak samen. Ook de katten. Soms is ie nog wel wat te hard handig. En we leren hem samen met de hond te spelen. Speeltje geven etc. Moet ik zeggen hebben we ook een goede sul van een hond. En 1 kat kan je alles mee. Die andere dan blijf ik wel heel scherp. En tja hij is nooit alleen met de beesten. Ook heeft ons zoontje een grondbox. Hier komen de beesten ook niet in. Als ik even niet compleet kan opletten. Dit is ook een consequentie als ie de beesten te veel ‘pest’. 😅
één maand geleden
Reactie op Frysfamke
Heel consequent blijven. En wij aaien vaak samen. Ook de katten. Soms is ie ...
Misschien moet ik de grondbox ook maar weer opzetten. Die hebben we sinds een maandje opgeruimd omdat ze er niet meer in wou 🫣