12 Reacties
2 jaar geleden
Heb momenteel precies hetzelfde met mijn meisje van 7 maanden (70 cm en 9,5 kilo)..
Ze was zo aan het huilen, had een schone luier en net een papfles gehad.. dus haar zus van 3 jaar kreeg te eten en ze zat bijna te kwijlen.. dus ik bood wat aan en ze at zo een bordje pasta leeg hoor!
Jouw eetschema is hetzelfde als hier!
Ik lees dus even mee 😊
2 jaar geleden
Hier dus hetzelfde, begin nu moedeloos te worden.. ons zoontje weegt zo’n 8,5 kilo en is 74 cm. Krijgt hetzelfde als bij jullie, maar dan zonder broodje vanwege het ziek zijn afgelopen week. Komt nu standaard om 21:00 voor een fles en sinds twee nachten ook weer tussen 2 en 4. Ik weet niét meer wat ik kan doen en ben bang dat hij er aan gaat wennen 🥴
2 jaar geleden
Reactie op Twinmom1209
Hier dus hetzelfde, begin nu moedeloos te worden.. ons zoontje weegt zo’n 8 ...
Heb je geprobeerd alleen een speentje te geven tussen 2 en 4 én eventueel in slaap wiegen (dus geen flesje geven)?
Ik las op Google dat je juist geen flesje moet geven omdat het dan juist went..
Mijn dochter werd na onze vakantie opeens weer in de nacht wakker. Na 2 nachten gaf ik geen flesje meer tussen 22:00 en 06:00 uur, en het gaat tot nu toe goed. Wordt soms zelfs niet meer wakker, pas rond 7/8 uur. Dan geef ik een flesje in her donker en slaapt ze gewoon weer door tot 10/11 uur.
2 jaar geleden
Reactie op Soumimi
Heb je geprobeerd alleen een speentje te geven tussen 2 en 4 én eventueel i ...
Ja alles geprobeerd.. hij krijst zo hysterisch.. alleen van een fles word hij stil😔
2 jaar geleden
Had precies hetzelfde. Alleen geef ik geen tussendoortjes, vind ik niet nodig op deze leeftijd, maar dat is persoonlijke keuze natuurlijk.
Maar toevallig sprak ik een "werkgerelateerde" kennis over wat mijn zoontje allemaal eet en zij adviseerde om smiddags 2 boterhammen te geven en dan daarbij flesje van 100cc te geven.
Voor ons zoontje werkt het, is (misschien toeval?) Sindsdien ook niet meer wakker voor voeding snachts. Nu was dat ook pas een week dus kan aan iets anders hebben gelegen natuurlijk.
het is nog niet veel cc minder maar in ieder geval wel weer iets.
Die kennis werkt toevallig bij cb (in een andere regio)
2 jaar geleden
Misschien je vaste voeding hoeveelheid ophogen.
Dus meer fruit, anderhalve boterham, groente wat meer. Tussendoortje misschien vervangen voor iets meer vullends, wij geven yoghurt. Een maisvinger is voornamelijk lucht natuurlijk. Dus die geven wij maar heel af en toe.
2 jaar geleden
4 flessen van 210? Heeft mijne ook meisje 7 maand ook fruithap en groente en broodje ( die gaat nog wat lastig)
2 jaar geleden
Hier ook een jongentje dat altijd honger heeft. Hij is 74cm lang en 10kg, dus flink ventje.
Hij dronk tot voor kort vier flessen van 180 en in de nacht eentje (heel soms 2) van 120, daarnaast ook fruit, en groentehapje.
Sinds kort in de middag een hele boterham en in de avond koolhydraten erbij, en sindsdien kon er een 180fles af overdag.
Als we deze aanbieden drinkt hij hem wel leeg hoor maar moppert niet zo erg als ie em niet krijgt.
Heb je geprobeerd een fles te minderen of kleiner te maken?
Hier hebben we dat af en toe geprobeerd, eerst ging dat niet en nu ineens wel.
Helaas geeft onze zoon niet aan als hij vol zit, heeft nog nooit een fles geweigerd of niet leeg gedronken.
Als het niet lukt dan zal je zoontje het nog wel echt nodig hebben denk ik.
2 jaar geleden
Ons meisje van bijna 7maand is ook erg hongerig .
Krijgt 4flessen van 210cc ( wij voedden niet op tijden , gezien wij geen schema hanteren ). Dus de tijden zijn richt tijden en elke dag is anders qua tijden .
S’ochtends 1 soms 1,5 boterham ( geeft zelf aan dat ze niet meer hoeft ) met de fles
Tussen 0900-10:00: fruit
Ergens nog de fles
12:00 2 boterhammen
Tussendoor Maisstengel
Avondeten met toetje
Fles voor t slapen gaan en als ze zich meld rond 0:00.
Tis veel naar ze doet t er erg goed op