8 Reacties

2 maanden geleden

11.5 naar 14.5 maand*

2 maanden geleden

Hier ook echt een hongerige meid. Ze is nu 14 maanden maar weet niet wat ze nu precies weegt ze zat altijd al op de +1 +1,5 lijn en zelfs even op 2 toen ze rond de 4 maanden was (ze groeide enorm van mijn borstvoeding 🙈) haar eerste woord was aap en daarna volgde al gauw zoals verwacht: ETEN. Ze geeft dit zelf ook echt goed aan en als ze klaar is maakt ze het handgebaar klaar. Hier krijgt ze ook veel voedzame dingen en alles gezond maar het lijkt niks uit te maken. Ik heb zelf wel het idee dat ik moet bepalen voor haar omdat zij geen ‘rem’ heeft ze kan zo 3 bananen achter elkaar op eten. Ik heb ook altijd angst dat ik niet genoeg bij me heb hahaha. Ik heb dus ook altijd fruit of een cracker bij me mocht ze echt even zin in iets hebben. Ik probeer wel echt ontbijt, lunch, avondeten en 2x tot max 3x tussendoortje aan te bieden op vaste tijden. Ik vind het ook lastig soms maar ben wel heel erg blij dat ze zo lekker kan eten en overal van geniet. 😊 Nu is ze ook heel erg druk met lopen en slaapt overdag altijd maar een uur dus ze verbruikt ook veel energie denk ik altijd maar.

2 maanden geleden

Hi mama, deels herkenbaar. Die van ons kan sinds een paar weken rennen en ineens groeit ze veel minder hard. Ook +1.5 lijn, maar komen van +1. Ze eet bijna net zoveel als ik op een dag, op een paar boterhammen ( ze eet er 4!), beleg en klein stukje vlees na. Hier geeft ze juist niet zelf zo duidelijk aan dat ze honger heeft en al helemaal niet zo snel. Het theater barst pas los als ze in de gaten krijgt dat er wat te halen is. Heb vertrouwen in jezelf dat jij weet wat goed is voor je kindje mama ❤️

2 maanden geleden

Mijn dochter heeft ook veel honger, vooral sinds ze goed kan lopen. Soms eet ze twee warme maaltijden op een dag. Ze zit nog op de 0-lijn en is vrolijk en actief dus ik maak me niet veel zorgen over de hoeveelheid eten. Ik zorg er wel voor dat de hoeveelheid fruit en tussendoortjes binnen de perken blijft en probeer wat vaker groenten aan te bieden of wat grotere porties tijdens de maaltijd. Als je je zorgen maakt over haar gewicht zou je het CB even kunnen raadplegen.

2 maanden geleden

Ik herken het verhaal wel! Hier zit ze wel vanaf het begin op de -2 dus ze kan wel een extraatje hebben denk ik. Nu alweer een tijdje niet gewogen maar met de hoeveelheden die ze nu eet moet ze haast wel zijn aangekomen. Ik geef vaak wel wat extra gezonde dingen ipv extra tussendoor ofzo. Maar soms hebben we ook het idee dat ze zelf haar rem niet kent. Ze eet door tot ze soms kokhalst van hoe vol ze zit. En nog hapt ze prima alles weg en gaat dr mondje open. Wij stoppen dan vaak gewoon even..🙊

2 maanden geleden

Reactie op Np22

Hier ook echt een hongerige meid. Ze is nu 14 maanden maar weet niet wat ze ...
Wel fijn herkenning 😅 hier ook na papa en mama eten en hap zeggen haha, wel mooi inderdaad lekker van eten genieten

2 maanden geleden

Reactie op LC2023

Mijn dochter heeft ook veel honger, vooral sinds ze goed kan lopen. Soms ee ...
Ja wat vaker groentjes is wel een goeie! Thanks

2 maanden geleden

Reactie op Jansss

Ik herken het verhaal wel! Hier zit ze wel vanaf het begin op de -2 dus ze ...
Ja bizar hè! Hier ook wel een gegeten tot ze moest kotsen..