12 Reacties

8 maanden geleden

150 en 2 schepjes is te weinig.. het is 150 water en 5 scheppen🍀

8 maanden geleden

Kan zijn dat hij het gewoon nodig heeft en dan ontkom je niet aan voeding. Misschien niet zijn luier verschonen? Maar compleet in het donker voeden. Anders went hij misschien aan het ‘wakkere/lichte’ moment

8 maanden geleden

Reactie op Mkv2603

150 en 2 schepjes is te weinig.. het is 150 water en 5 scheppen🍀
Ze doen dat denk ik juist in de hoop de nachtvoeding af te bouwen. 😜 Op zich een goede methode om dat te doen. Ik zou inderdaad zijn luier niet verschonen tenzij hij gepoept heeft uiteraard. Dat maakt hem wakkerder dan fijn is midden in de nacht. Wat heb je al geprobeerd? Alleen troosten? In het donker, in bed laten liggen, sussen en over zijn hoofdje/buik/rug strelen? Niet praten, niet aankijken maar alleen laten weten dat je er bent? En anders misschien de schepjes voeding weglaten en alleen wat water geven? Kijken of dat helpt? Het klinkt meer als gewenning, dus ik zou er misschien persoonlijk wel Cold Turkey mee stoppen en dan gaan troosten.

8 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Ze doen dat denk ik juist in de hoop de nachtvoeding af te bouwen. 😜 Op zi ...
Nu al? Met een baby van 10 maand? Die van mij is 9 maand die krijgt fles als die na bed gaat en komt vaak nog een x in de nacht 😅

8 maanden geleden

Het is inderdaad heel normaal dat een baby van deze leeftijd nog 1x wakker wordt, net als nog een voeding nodig hebben s nachts. Maar ook als hij geen voeding nodig zou hebben (hoeveel krijgt hij in totaal op een dag?) Is wakker worden en mama of papa even nodig hebben als troost heel normaal. Doorslapende baby's zijn in de minderheid, al lijkt dat soms niet zo als je verhalen hoort. Doorslapen forceren is niet aan te raden (en lukt meestal ook niet..)

8 maanden geleden

Vanaf 9 maanden hebben de meeste baby’s geen nachtvoeding meer nodig als ze voldoende eten/drinken overdag. Wellicht een idee om eens te proberen of je kindje misschien meer voedsel nodig heeft overdag om de nacht door te trekken? Is altijd even zoeken met vast voedsel en de hoeveelheid, maar misschien het proberen waard ergens wat op te hogen 🤗 Misschien doorbreekt hij dan uiteindelijk de gewoonte

8 maanden geleden

Reactie op Mkv2603

Nu al? Met een baby van 10 maand? Die van mij is 9 maand die krijgt fles al ...
Ja hoor, de meeste baby's hebben met 9 maanden geen nachtvoeding meer nodig (voordat ik aangevallen wordt, elk kindje is natuurlijk anders!) en is het vooral gewenning om dat te doen. Als het goed is krijgen ze overdag voldoende binnen.

8 maanden geleden

Oh jeetje! Mijn zoontje van 10,5 maand krijgt soms nog wel 3x de fles snachts (bij slechte nachten) en anders 1. Wat geven jullie je kind dan allemaal overdag? Dat ze snachts helemaal geen trek meer hebben? Ik gun mijn zoontje ook die goede nachtrust. Overdag krijgt hij overigens niet echt meer de fles want daar heeft hij geen behoefte meer aan…

8 maanden geleden

Reactie op ElviraF

Oh jeetje! Mijn zoontje van 10,5 maand krijgt soms nog wel 3x de fles snach ...
Zou het kunnen dat hij overdag geen behoefte heeft aan de fles vanwege het feit dat hij ze in de nacht nog krijgt? Ons kindje eet 160 gram fruit, een volkoren boterham met beleg, een tussendoortje (maisstengels, een (knijp)yoghurtje of cracotte oid) en avondmaaltijd 200 gram. Hij drinkt 3 flessen (ochtend, middag en avondfles om 18:30). Daarna slaapt hij tot de ochtend door. Hij is 10 maanden.

8 maanden geleden

Als het altijd dezelfde tijd is klinkt idd als gewenning. Maar ik heb ook niet de tip hoe dit te doorbreken 😅hoe laat is avond eten en hoe laat de laastste fles, mocht t honger zijn?

8 maanden geleden

https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/nachtvoeding-afbouwen-hoe-doe-je-dat/

8 maanden geleden

Reactie op ElviraF

Oh jeetje! Mijn zoontje van 10,5 maand krijgt soms nog wel 3x de fles snach ...
Heel moeilijk te doorbreken, maar ik denk dat het drinkritme bij jouw zoontje een beetje omgedraaid is. Mijn dochter krijgt ook 3 flessen hoor, tussen 7:00 en 19:00. Verder krijgt ze 1 of 2 stukken fruit, 1 of 2 boterhammen of een andere lunch (ei, bananenpannenkoekjes, etc) en eet ze een flinke portie avondeten. En dan vaak ook nog een tussendoortje, snoeptomaatjes, maisstengel, cracotte, zoiets. Ook drinkt ze voldoende water. Zou je kunnen kijken of je 's nachts alleen wat water kan geven bij de laatste nacht fles? Dan zal hij 's ochtends hopelijk wat meer honger hebben 😊