26 Reacties

2 jaar geleden

Minimale waarde voor een vrouw is 7.2 of 7.4 uit mijn hoofd. Zelf zit ik op 6.0 nu en heeft de verloskundige Gentle Iron aanbevolen 1x daags.

2 jaar geleden

Voor deze termijn is 6.3 de grens begreep ik van mijn verloskundige. Ik zit op 6.7, maar normaal vaak tussen 7.5 en 8.0. Dus mijn energie is ook erg laag.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Reactie op Jentjuhh

Minimale waarde voor een vrouw is 7.2 of 7.4 uit mijn hoofd. Zelf zit ik op ...
Je kan deze trouwens bij de Etos kopen. Hiervan geen verstopping wat je van de tabletten van de arts wel kunt krijgen.

2 jaar geleden

Ik heb 6.1 maar ze hoefden er in principe niets voor voor te schrijven zei de vk..heb uiteindelijk wel een receptje gekregen omdat ik veel bloedverlies had bij de eerste bevalling. Nu hopen dat ik in 2 a 3 weken het nog wat kan opkrikken, ben ook heel erg snel uitgeput. Vreselijk gevoel. Gentle Iron kun je idd ook proberen!!!

2 jaar geleden

Reactie op Jentjuhh

Je kan deze trouwens bij de Etos kopen. Hiervan geen verstopping wat je van ...
Welke van de etos? Mijn ijzer is ook drastisch gezakt. Als ik het goed heb gezien was het eerst 97 en nu is het 9. Ik was al aan het rondkijken maar geen idee welke tabletten goed zijn

2 jaar geleden

Worden veel verschillende dingen gezegd. Mijn vk houdt 6.5 als minimum aan voor de bevalling. Ik heb daarom 4 weken ijzertabletten geslikt om van 6.3 naar 7+ te gaan.

2 jaar geleden

Mijne was 5,5 en had dagelijks ijzerpillen. Uiteindelijk moest ik toch naar ziekenhuis voor ijzer infuus. Na 2 weken werd het 5,8. Morgen weer bloedprikken om te kijken hoe het gaat. Dit is ook nodig voor bevalling, zodat ze kunnen overwegen of je extra oxytocine nodig hebt. Ben inmiddels bijna 37 weken.

2 jaar geleden

Reactie op sefacey

Mijne was 5,5 en had dagelijks ijzerpillen. Uiteindelijk moest ik toch naar ...
Mijne was een 5,7 en vandaag ook een ijzerinfuus gehad. In 2 weken 0,3 omhoog is niet heel veel toch? Ik had toch wel verwacht dat het meer opgekrikt zou worden :( Is dat niet zo?

2 jaar geleden

Reactie op Powerpuffgirl

Welke van de etos? Mijn ijzer is ook drastisch gezakt. Als ik het goed heb ...
Deze gebruik ik.

2 jaar geleden

Reactie op Jentjuhh

Deze gebruik ik.
Thank you! Heb je daar iets van gekke bijwerkingen bij?

2 jaar geleden

Reactie op Powerpuffgirl

Thank you! Heb je daar iets van gekke bijwerkingen bij?
Nee totaal niet! Normaal kan je van ijzertabletten verstopping krijgen. Maar bij deze helemaal geen last van. 👌

2 jaar geleden

6,2 is best laag, vooral als je Hb normaal wel hoog was. Na de bevalling zal het nog meer dalen door het bloedverlies. Volgens mij hanteert elke vk praktijk of gynaecoloog een andere waarde om een ijzerinfuus te geven. Ik begon met een Hb van 7,5 en het is gezakt naar 5,9. Het tikt echt enorm aan en ervaarde slappe benen als ik bijv naar de winkel ging. Heb dinsdag een ijzerinfuus gehad. Ben benieuwd of het baat zal hebben. Bij m’n zoontje zat ik ná de bevalling op 6,6. Heel apart dat het bij deze zwangerschap forser is gedaald

2 jaar geleden

Ik zat op randje. Ik had 6.5 en moest 6.3 wezen. Had zelf wel klachten als rusteloze benen, zware armen en benen enz. Verloskundige raadde ook Gentle Iron aan. Werkt snel en geen bijwerkingen zei ze. Na een week slikken heb ik geen last van rusteloze benen meer, echt zo fijn!

2 jaar geleden

Hey hoi! Ik liep al maanden met een hb van 6.1, ijzerpillen hielpen niet en was maanden doodop en duizelig. Met 36 wkn en 5 dagen een ijzerinfuus gekregen mijn hb was toen 5.9. Na het infuus voelde ik me al wel wat energieker ( 2 dagen later ).... misschien dat aankaarten? In principe geven ze niet zomaar een infuus als het pas de eerste x is, en proberen ze het met pillen... tenzij je er dus langer mee loopt en al van alles geprobeerd hebt... ik zou het gewoon aankaarten en kijken wat ze zeggen. Tip: maak je klachten wat erger, tegenwoordig handelen ze pas als het echt tegen de ondergrens is

2 jaar geleden

Ik had 6,2 bij de laatste keer bloedprikken. Al een aantal weken aan de ijzertabletten. Gynaecoloog wil de waarde omhoog hebben ivm aanstaande keizersnede en mijn vorige bevalling starte ik met een waarde van 6,8 (geprikt tijdens de weeën) en eindige ik met een waarde van 5,2. 😅 beetje bloedverlies gehad tijdens het bevallen 🤷🏼‍♀️ Maandag opnieuw controle.

2 jaar geleden

Hier 5,2. Krijg aankomende week nog even een ijzerinfuus als boost net voor de bevalling.

2 jaar geleden

Begin deze week mijn ijzer laten prikken, binnen 4 dagen was mijn hb gehalte van 5.2 naar 4.9 gegaan ik heb donderdag 13/4 met spoed een ijzer infuus gekregen. Ook omdat al mijn waardes enorm laag waren, we zijn nu 3 dagen verder ik ben er enorm ziek van geweest… 40 graden koorts overal spierpijn en niks anders willen dan slapen slapen en nogmaals slapen, ik voel me langzamerhand wel iets opknappen ookal ben ik nog steeds heel erg moe (lichamelijk). Ohja ik ben 34.1 weken zwanger (vandaag).

2 jaar geleden

Ik heb vanmiddag mijn ijzer laten prikken n.a.v de nacontrole bij de gynaecoloog , ik zag in het online portaal van het ziekenhuis dat mijn hb waarde 6.2 is. Aan het begin van de zwangerschap 8.7, de dag van de bevalling 7,8.. en nu dus 6 weken na de bevalling een stuk lager.. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is het nodig dat er wat aan gedaan wordt ?

2 jaar geleden

Reactie op SM1994

Ik heb vanmiddag mijn ijzer laten prikken n.a.v de nacontrole bij de gynaec ...
6.2 is te laag! Volgens mij hoort het voor vrouwen 7.8 te zijn. Die van mij was na de bevalling 5.8 en ik moet 6 weken ferrofumoraat (ijzertabletten) slikken en dan weer bloed prikken. Waarschijnlijk zal jouw arts ook zoiets voorschrijven.

2 jaar geleden

6.2 is te laag! Volgens mij hoort het voor vrouwen 7.8 te zijn. Die van mij ...
Ik heb inderdaad deze tabletten nu gekregen. Hoop dat ik me snel wat energieker ga voelen weer 😊