Hoi! Onze dochter heeft al een tijdje een vettige schilferige laag bovenop haar hoofdje. De schilfers laten niet los, alleen wanneer ik er zelf aan peuter. Is dit berg? En hoe behandel je dit?
Ik las ergens dagelijks met shampoo wassen, maar dat lijkt mij geen goed advies..
Is inderdaad berg. Had ons dochtertje ook. Heb berg zalf van leenarts dermatoloog gekocht. Voor het slapen gaan erop gedaan en de volgende ochtend eruit gekamd. Nou is het weg. En niet laten zitten, want dat kan de haargroei belemmeren.
Heeey? Ik smeerde rond 14:00 lekker veel baby olie, voor haar badje even hoed kammer je zult zien dat alles loslaat. En daarna lekker badderen en weer kammen, en het is weg … 🥰❤️
Ik heb shampoo bij de huisarts gevraagd maar is niet leverbaar. Verder was ik het wel elke avond met babyshampoo smeer het daarna in met olie en kam het de volgende dag.
Enige rede dat ik naar de huisarts ermee ben gegaan is omdat hij er echt jeuk aan heeft en constant aan zijn hoofd krabt. Lijkt me ook niet goed.
Ziet eruit als berg idd. Wat je kunt doen:
- babyolie, dik insmeren, even laten zitten en uitkammen
- Dr Leenarts zalfz insmeren, even laten insmeren en uitkammen
Het kan geen kwaad maar het kan na een tijdje gaan ruiken en dat vind ik wat minder fris