14 Reacties

2 jaar geleden

Bij mij wordt hij al gapend wakker 😅 dus is niet altijd slaap signaal. Bij mij is t slaap signaal dat hij onconformtabel begint te jammeren. Ml

2 jaar geleden

Ik lees even mee heb dit ook opgemerkt

2 jaar geleden

Ik lees ik graag even mee, hier ook een gapende baby

2 jaar geleden

Bij dieren is het onder andere een stressignaal en nog vaker een teken van het verwerken van informatie. Vooral dat laatste zou me bij babies ook niets verbazen.

2 jaar geleden

Ik heb gelezen dat de signalen inderdaad niet altijd wijzen op vermoeidheid en dat je beter de wakker tijden wat in de gaten kan houden 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Zelf denk ik het niet ik had het net toevallig 3x gapen na zn fles dus ik dacht die wilt niet nog ff spelen, maar dat resulteerde in me ogen open wakker stil in bed liggen en als ik kwam kijken ging hij heel hard lachen 🤣 dus denk dat hij nog niet moe was ondanks het gapen

2 jaar geleden

Bij welke slaapsignalen brengen jullie je baby naar bed toe?

2 jaar geleden

Bij mijn dochter ligt het er een beetje aan. Als ze gaapt na de voeding dan is ze niet moe, als ze gaapt, in haar ogen wrijft en ze rode wenkbrauwen heeft dan is ze wel moe

2 jaar geleden

Bij m'n oudste was dat niet, bij de jongste wel. Wisselt dus denk ik per kindje. Bij m'n oudste was ogen wrijven haar belangrijkste teken van moe zijn. Gapen deed ze op elk moment van de dag, ook als ze niet moe was. Bij de jongste een heel scala aan tekenen 😅 hoofd weg draaien, niet meer aankijken, gapen, grijpen naar oren, hoofd heen en weer draaien. Belangrijkste is grijpen naar oren.

2 jaar geleden

Vond ik ook een lastige, eerste weken daar zovaak op verkeken en sinds ik de wakkertijden aanhoud is het af en toe dat hij geeuwt als hij moe word maar ik let op zijn andere signalen die zijn bij hem rode wenkbrauwen/wegkijken/handjes sabbelen.. Zelf gaap ik ook weleens terwijl ik niet moe ben maar gewoon tevreden beetje lui of juist net wakker geworden 🥱

2 jaar geleden

Thanks! En helpen jullie je baby's met in slaap komen?

2 jaar geleden

Reactie op Selena92

Ligt eraan of hij het nodig heeft, over het algemeen gaat die van ons goed zelf slapen... Even wat minder geweest overdag, toen ging hij huilen zodra hij in zijn bedje werd gelegd dus bleven we erbij om hem te troosten en als hij dan rustig was gingen we de kamer uit. Nu heeft hij dat troosten bijna niet meer nodig want hij pakt zijn duimpje dus om zichzelf te troosten...😉

2 jaar geleden

Reactie op Selena92

Bij welke slaapsignalen brengen jullie je baby naar bed toe?
Mijn zoontje gaapt ook de hele dag. In let op de wakkertijden, echter zijn die nu zo verschillend met de slaapregressie (alleen maar dutjes van 30 minuten 😖) Mijn zoontje wrijft ik zijn oogjes. Dat is voor ons een duidelijk signaal om hem naar bed te brengen.

2 jaar geleden

Reactie op Selena92

In de nacht niet, niet nodig. Overdag meestal wel