Wij gebruiken sindskort Johannesbroodpitmeel (2 schepjes) met Kruidvat Extra Care in een Dr. Brown’s fles. Alleen nu zoeken we een goede speen. Wat een irritante zoektocht, heb de halve Kruidvat leeggekocht…
Hiervoor gebruikten we de P-speen (want dochter is gulzige drinker). Voor de nieuwe voeding hebben we:
- speen 1: werkt niet
- speen 2: gaat te snel
- speen 3: veel te snel, als water
- Y-speen: stroomt als een gek
- Difrax 1/2/3: werkt ook niet
Iemand tips?! Moeten we de filter uit de Dr. Brown’s fles halen? Of de fles met Johannesbroodpitmeel langer laten staan (wordt fles wel koud…).
Online kan je bij dr brown een Transition speen kopen, die zit tussen de P-speen en speen 1 in. Dus wel alleen online verkrijgbaar maar misschien is dat een goede optie?
Ik zou zeggen je opties zijn:
- Difrax S speen (zit tussen 1 en 2 van dr Brown in).
- Dr Brown 1 zelf ietsje groter maken met een naald oid.
- Flesje langer laten staan om in te dikken en Dr Brown 2 gebruiken. Gewoon met iets warmer water aanmaken als je bang dat het koud wordt toch, dat lijkt me geen probleem.
Ik zit momenteel in dezelfde zoektocht en idd ben ook al heel veel kwijt aan flesjes en speentjes :s Ik gebruik nu Avent speentje 3. Lijkt echt enige die niet verstopt. Alleen omdat het een brede hals heeft schiet ze telkens los, omdat ze Difrax gewend was 😭 Maar goed met moeite krijgt ze het wel op, maar lang niet zo rustig als voorheen helaas :(
Difrax 123 geprobeerd, naar die raakt ook verstopt en dat ding gaat heel snel kapot. Dr. Browns 2 ook verstopt steeds. Filter uit de dr. Browns werkte niet bij ons, omdat het speentje dan platgedrukt wordt op een gegeven moment.
Zelfde probleem. Wij gebruiken difrax M op de dr brown. Verstopt niet, maar gaat erg snel. Moet haar tussendoor afbreken en dan een speentje geven. Mega zielig
Wij doen inmiddels nutrilon AR (zit al johannesbroodpitmiddel doorheen) mixen met kruitvat standaard. Gebruik 190 ml water (dus 10 ml meer) met 5 scheppen AR en 1 standaard. Dit kan goed gedronken worden met de fase 3 speen. Begin is dan even snel, maar dikt al snel in.
Johannesbroodpitmeel met difrax speen op een dr browns fles.
Ben echt wel bijzonder tevreden over het systeem van dr brown. Alleen die spenen waren echt flut. Hier is dus de m speen van difrax een succes. Die past precies in de witte ring van de fles.