4 Reacties

één maand geleden

Mama, ze zullen toch moeten gaan wennen aan zulk eten. Ik neem aan dat je kleintje niet 3x opgeschept heeft gekregen? Mijn kleine jongen krijgt ook die pasta saus (uit een pot of zo'n Heinz pak).. de hoeveelheid die hij binnenkrijgt is verwaarloosbaar (en dus in principe ook de hoeveelheid zout). Drinkt je kindje al goed water? Kijk het even aan, gaat het niet helemaal lekker dan weten jullie voor volgende keer om het niet te geven, of eventueel wel maar dan verdund. Boos worden heeft geen zin, ondanks dat ik je frustratie wel kan begrijpen. Mannen denken niet vaak aan dit soort dingen.. hij wilde waarschijnlijk zijn best doen en heeft dit gewoon overzien. Niet helemaal doordacht, en zulks kan gebeuren. Verder kan je kleintje van alles wel last krijgen. Elke nieuwe stap richting het uitbreiden van eten zou een (darm-)gevoelige reactie kunnen geven. Dit geldt voor elk kindje, in wat voor situatie ook. Probeer het los te laten en mee te nemen voor de volgende keer, op een constructieve manier. Succes 🙏🏽

één maand geleden

Nee dit kan geen kwaad. Als je hem vanaf nu elk eetmoment zo’n pot naar binnen lepelt moet je je zorgen maken maar 1x een maaltijd is echt niet ernstig. Mogelijk moeten zijn darmen er wel aan wennen, maar dat moet toch een keer gebeuren. Let it go, het komt echt goed 👍🏻

één maand geleden

Nee joh dat kan geen kwaad 😊 Tuurlijk, zout is niet goed voor die kleintjes. Maar als het een keer gebeurd is er niks aan de hand.

één maand geleden

Wij eten zit ook zo nu en dan en mijn kleintje van 10 maanden eet gewoon van tafel mee. Tenzij het frietjes zijn. Dan krijgt ze wat anders. Als hij geen last heeft zou je er niet meer druk in maken. ☺️