6 Reacties

6 maanden geleden

Mijn zoontje heeft mij meestal ook nodig en probeerde ook vanalles maar ik ga het niet forceren. Vind het ook zo zielig voor hem

6 maanden geleden

Online kan je een hoop tips vinden. Bv het zelfstandig in slaap leren vallen adhv een stappenplan en zonder dat je je kindje laat huilen via de "stoel" methode. Wat ik van een slaapcoach hebbis dit: Wat kan helpen is een heel duidelijk slaapritueel te maken, voor overdag en in de avond. Elke dag hetzelfde. Als dit er goed in zit gaat je beginnen met wakker wegleggen bij het eerste slaapje van de dag. Je doet je ritueel, je wiegt je kindje nog even en je legt hem weg. Je blijft dichtbij susst en aait nog wat. Gaat hij huilen, pak je hem op en troost je, is hij weer rustig leg je hem weer weg. Dit probeer je 30min. Niet gelukt stop je met proberen. Je doet gordijnen open e.d. en gaat naar de woonkamer. 30 min later help je je kindje zoals altijd inslaap. Volgende dag weer proberen bij het eerste slaapje. Dit herhaal je tot het lukt en zo bouw je uit. Steeds minder sussen en aaien tot hij geen fysieke aanraking meer nodig heeft en 'gewoon' in slaap kan vallen.

6 maanden geleden

Wat bedoel je met je gaat naar de woonkamer? Gaat je kind dan mee of blijft hij in z'n slaapkamer?

6 maanden geleden

Reactie op Babylove1991

Wat bedoel je met je gaat naar de woonkamer? Gaat je kind dan mee of blijft ...
Je kind gaat mee. Even helemaal stoppen met het proberen zelfstandig in slaap vallen, want het is niet gelukt. Dan dus even 30 min iets anders doen, samen spelen en dan je kind laten slapen zoals je weet dat het altijd lukt, je gaat dus helpen. Het oefenen is voor die dag dan klaar zegmaar. En de volgende dag start je weer

6 maanden geleden

Wij hebben ook een moeilijke slaper en maandenlang alle dutjes samen geslapen. Hier heeft het geholpen om te beginnen met (alleen) het ochtendslaapje in zijn eigen bed. Met een vast ritueel erbij. Hond gedag zeggen, slaapkamer donker maken, slaapzak aan, beetje water drinken, speen in, beetje wiegen, en als ie snurkt wegleggen. En toen dat in de ochtend goed ging (ging al gapen als we de slaapkamer inliepen) hebben we ook middag zo geprobeerd. Maarja ook veel tijden dat het niet lukt hoor ivm regressies of sprongen oid. In de avond zelfde ritueel maar een badje erbij. En snachts wachten we 5 min als hij huilend wakker wordt. Nu na een paar weken kan hij soms weer zelf terug in slaap vallen. Maar ook vaak genoeg niet hoor en staan we weer te wiegen tot ie snurkt. En dan hopen dat ie niet wakker wordt zodra zijn hoofd het bed raakt

6 maanden geleden

Bij ons werkt nu al een aantal dagen dat ons zoontje maar 1 lang dutje doet. Rond 12 brengen we hem naar bed en dat slaapt hij ongeveer 2 uur. Dan is hij rond 19 uur wel exht moe maar hij gaat echt binnen 5 min slapen.