14 Reacties

2 maanden geleden

Hij is net 16 maanden en toont nu pas interesse in stapjes zetten. Daarvoor wou hij er niks van weten en ging hij gewoon op de grond ploffen als we een poging probeerden. Verder cruist hij veel, speelt met zijn loopkar etc. Hij komt nu ook naar mij toe en pakt mijn vingers vast en wilt zo stappen door het hele huis. Zelfstandig staan lukt ook voor enkele seconden. Ik laat het verder gewoon met rust, het komt wel uiteindelijk. 🤍

2 maanden geleden

Mijn eerste zoon liep pas met 20 maanden. Praat wel echt super goed. Kwam vanzelf. Onze jongste stond eerder dan kruipen. Loopt met 14 maanden maar zegt nog geen woord achja komt vanzelf wel😉 met de oudste fysio gekeken naar stand voet. Kreeg toen als antwoord als er vooruitgang in blijft zitten vooral geen zorgen maken.

2 maanden geleden

Het klinkt precies als mijn dochter van 16,5 maand. Heel soms staat ze opeens uit zichzelf en als ze dat dan door heeft ploft ze neer, alsof ze het eng vind ofzo 😅 ik kreeg de tip om als ze stond iets wat ze graag wil net buiten hand bereik te houden, alleen ploft ze dan neer en kruipt ze en gaat weer staan 😂

2 maanden geleden

Reactie op Eltyvete

Het klinkt precies als mijn dochter van 16,5 maand. Heel soms staat ze opee ...
Ja hier ook geprobeerd maar dan gaat ie zitten en kruipt ie zodat hij er bij kan haha 🙈

2 maanden geleden

Toevallig gisteren bij de kinderarts geweest en die gaf aan dat ze echt wel tijd hebben tot 20 maanden. Als het dan nog niet lukt, best contact opnemen met het ziekenhuis werd ons gezegd. Dus ik zou zeggen, nog even geduld, zal zo daar zijn 🥰

2 maanden geleden

Reactie op AnoniemeMe

Toevallig gisteren bij de kinderarts geweest en die gaf aan dat ze echt wel ...
Laten we hopen dat het indd snel onverwachts zo zal zijn! 🙂

2 maanden geleden

Ze zeggen wel is de ene kind loopt sneller. En de andere hun kindje is de taalontwikkeling sneller🤗

2 maanden geleden

Mijn zoontje van 16 maanden trekt zich pas sinds kort op. Kan nog niet los zelfstandig staan. We lopen sinds april al bij de kinder fysio, hij boekt vooruitgang dus zij maakt zich geen zorgen.

2 maanden geleden

Hier een zoon die pas ging lopen met 18,5 maanden. En had tot die tijd ook nooit gekropen ging pas staan met 16 maanden en eventjes later wel rond de tafel en met een loopauto lopen/schuiven dochter daar in tegen met 7 maanden kruipen en met 13 maanden lopen Ieder kind zijn tempohoor

2 maanden geleden

Mijn dochter van 16.5 maanden loopt net los sinds een week, daarvoor was het heel vergelijkbaar met wat er al benoemd is: beentjes intrekken als ik aan handjes wil lopen, snel kruipen als iets buiten bereik ligt: ze kon dan ook ongelooflijk snel kruipen dus wellicht ook comfortabel? Weed gefeustreerd als ik haar probeerde uit te dagen om te lopen. Maar soms kon ik als zij self los ging staan haar lokken met wat eten dat ze lekker vindt en dan zette ze 5 stapjes bijvoorbeeld. De fysio gaf als tip speelgoed met name niet op de grond te leggen maar wat hoger zodat ze moeite er voor moet doen om het te pakken en zo ook gestimuleerd wordt om meer van de grond af te komen- ik vond het wel een goede. Ze begon met name ineens met lopen toen ik 2 kindjes (nichtje en neefje) die al konden lopen op bezoek had en ze wilde graag meedoen . Dus ineens ging ze een beetje uitsloven en daarna is ze blijven lopen ;)

2 maanden geleden

Reactie op ZorgzameSprankel774811

Mijn dochter van 16.5 maanden loopt net los sinds een week, daarvoor was he ...
Sorry voor de spelfouten, iets te snel getypt! Weed =werd, self=zelf.

2 maanden geleden

Mijn dochter van 16.5 maanden loopt net los sinds een week, daarvoor was he ...
Wat goed van je dochter! Ja hier kunnen ze ook héél snel kruipen dus wellicht ook gemakzucht indd. Ik heb hem nu wel 1 stapje zien doen nadat ik de loopkar iets voor hem uit zette buiten, voor de rest blijft hij mega koppig 🥲

2 maanden geleden

Je weet in ieder geval dat ze kunnen lopen als ze al zo actief zijn met langslopen en de loopwagen. Inderdaad gewoon koppig of wellicht perfectionistisch. Waarschijnlijk als zij starten met lopen zullen ze al heel snel lange stukken kunnen lopen zonder vallen. Groet!

2 maanden geleden

Je weet in ieder geval dat ze kunnen lopen als ze al zo actief zijn met lan ...
Dat denk ik ook! Hier zou het ook nog aan de oogjes kunnen liggen. 1 okt afspraak bij het cb omdat ik vermoed dat hij slecht ziet (veel knijpen met ogen). Wellicht dat hij daardoor geen diepte of iets dergelijks ziet. Hopelijk valt t mee en loopt hij snel weg! 🙂