10 Reacties

2 jaar geleden

Nee nooit geen bijwerkingen meegemaakt, vanaf 1 maand heeft de jongste wel eens 60mg toegediend gekregen en de oudste ook overigens 120mg, nooit nergens geen last van gehad.

2 jaar geleden

Wat bedoel je met wennen? Het toedienen van? Of de hoeveelheid pcm dat ze krijgen?

2 jaar geleden

De hoeveelheid

2 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft erg last van krampjes, ik geef haar bijna elke dag 1 kinderzetpil. Echter ben ik bang dat haar lichaam hieraan went en straks niet zonder kan.. maar ook sneu als ze oncomfortabel is en veel huilt

2 jaar geleden

Reactie op Jen N

Nee nooit geen bijwerkingen meegemaakt, vanaf 1 maand heeft de jongste wel ...
Oke. Vanaf 1 maand? Is dat niet te vroeg.. zo ver ik weet mag het pas vanaf 3+

2 jaar geleden

Op zich kun je er niet aan wennen, alleen voor krampjes werkt het meestal niet. Als je geen duidelijk effect ziet zou ik er wel mee stoppen.

2 jaar geleden

Reactie op SlnAlya

Oke. Vanaf 1 maand? Is dat niet te vroeg.. zo ver ik weet mag het pas vanaf ...
60 mg mag voor newborn tot 3 mnd. Daarna mogen ze officieel 120 mg ;-)

2 jaar geleden

Ik zou niet een zetpil geven tegen krampjes. Je kan je kind het beste zo min mogelijk medicijnen etc geven als het niet hoeft

2 jaar geleden

Ik zou zeker niet elke dag zetpillen geven persoonlijk. Krampjes horen er helaas toch (over het algemeen) wel een beetje bij. Zetpillen alleen geven als ze echt ziek is of als ze echt veel pijn heeft/zich ziek gedraagt (tandjes, oorpijn, vaccinaties etc) maar dat is allemaal maar voor 1 of 2 dagen

2 jaar geleden

Reactie op SlnAlya

Mijn dochtertje heeft erg last van krampjes, ik geef haar bijna elke dag 1 ...
Ja, ze kunnen immuun worden, zelfs verslaafd raken (nu zal dat met zo'n lage dosis niet zo zijn maar alsnog).. verder is het niet goed voor de lever en nieren (voor geen enkel mens btw, en 1x per dag is onnodig en dus onnodige -aldanniet lage schade- toebrengen).. ook is het niet verstandig een zetpil te geven tegen krampjes. Wie heeft je informatie gegeven dat dit okay is? Beste is infacol, of iets anders.. als ze last blijft houden even de HA bellen? Zetpil is echt alleen voor pijn of flinke koorts, niet tegen krampjes (werkt ook sowieso niet(/nauwelijks) tegen krampjes). Als je kindje oncomfortabel is en veel huilt is ze gebaat bij heel veel liefde en knuffels, rust en regelmaat en een goede diagnose.. geen huistuinkeuken werk door zelf te experimenteren met zetpillen. Straks is ze een keer echt goed ziek en dan werkt zo'n zetpil niet meer. Ik zou zeggen per direct stoppen, en zo nodig hulp inschakelen van de HA en/of CB. Succes 馃檹馃徑