9 Reacties

8 maanden geleden

Kdv heeft gelijk, de evt besmetting is wss al geweest dan

8 maanden geleden

Ik lees even mee ik vind dit wel heftig mijn zoontje begin in mei bij de kdv en ik ben zo bang voor zulke dingenn

8 maanden geleden

Reactie op Deliciaa

Ik lees even mee ik vind dit wel heftig mijn zoontje begin in mei bij de kd ...
Waarom bang? Goed voor de weerstand om in contact te komen met andere. Ziek zal hij zeker worden, om het nog maar niet over verkouden te hebben. Maar zolang hij alle vaccinaties krijgt kan er echt niets gebeuren.

8 maanden geleden

Ik zal niet brengen maar dat ben ik, vindt het zo sneu als mijn mannetje ziek is, kan mijn mama hart niet aan. En vooral omdat je zegt dat het gevaarlijk is.

MOD

8 maanden geleden

Hallo dames, Bij twijfel wil ik je adviseren een professional te raadplegen. Zij kunnen je beter vertellen waarom wel of waarom niet. Liefs

8 maanden geleden

Reactie op Sumya

Hallo dames, Bij twijfel wil ik je adviseren een professional te raadplege ...
De huisarts en ggd zeiden volg je gevoel 😅 Dus ik was even benieuwd naar de andere mama’s hun idee erover. Maar aangezien er pas al kinderen zijn overleden aan kinkhoest en het de laatste tijd veel voorbij komt vind ik dit wel een dingetje

8 maanden geleden

Ws is je kindje er al aan blootgesteld. Nu kun je er dus alert op zijn en snel de huisarts in schakelen als je symptomen merkt bij je kindje. Helaas is het net als bijv de waterpokken heersen, tegen de tijd dat duidelijk is dat kindjes het hebben, hebben ze de andere kindjes al blootgesteld en mogelijk besmet. Als je eigen kindje de vaccinaties gehad heeft zal het ziekteverloop hopelijk minder ernstig zijn. Kindje nu thuis houden is een beetje mosterd na de maaltijd, gewoon heel alert zijn als je kindje ziek wordt. Snap je zorgen wel hoor, hier vandaag bij de huisarts gezeten vanwege symptomen en enige angst bij mij door die nieuwsberichten over kinkhoest.

8 maanden geleden

Ik zou mijn eigen gevoel volgen en niet brengen. Vind kinkhoest niet vergelijkbaar met waterpokken en ook zeker omdat ze op deze leeftijd nog niet volledig gevaccineerd zijn voor kinkhoest zou ik mijn kleine dan liever thuis houden. Krijgt hij het dan alsnog dan erg vervelend maar dan heb ik het iig geprobeerd

8 maanden geleden

Ik zou haar ook lekker thuis houden hoor. Áls ze al besmet is dan kun je dat inderdaad nu nog niet weten en dan zit je alsnog met een ziek kindje, dat klopt. Maar er is ook een kans dat ze nog niet besmet is. En dat voorkom je dan. Misschien kun je iemand uit je netwerk vragen tijdelijk een paar uurtjes op te passen?