19 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb dit toevallig ook al 2x opgemerkt op beide tepels. Dus ik lees ff met je mee

2 jaar geleden

Ik heb ondertussen ook Google geraadpleegd en het lijkt een beetje op een steelwratje, maar dan vind ik alsnog de kleurverandering een beetje gek. Loop jij hier allang mee rond?

2 jaar geleden

Zwangerenportaal zegt dit over je tepels: “Ben je pas zwanger geraakt, dan kan het zijn dat je tepels harder, groter en donkerder worden, vaak met wat bultjes in het tepelhof.” Ik heb zelf ook wel wat van dat soort bultjes. Heb dat steeds hieronder geschaard als zijnde “normaal zwangerschapssymptoom”.

2 jaar geleden

Okee. Dankje! Ik denk dat het inderdaad daaronder valt. Vraag me alleen af waarom het bultje na een week ineens donker geworden is..

2 jaar geleden

Laat je het wel even checken door de vk of huisarts? Het is waarschijnlijk niets, maar met dit soort dingen altijd goed om het te laten checken 🤗

2 jaar geleden

Ga ik zeker doen!🤗

2 jaar geleden

Ik heb toevallig gisteravond een cursus borstvoeding gedaan en hier vertelden ze dat je kleine bultjes kon voelen in je borsten, rond je tepels; dat is normaal en zijn je melkklieren die zich al beginnen te vullen met melk. Wat jij omschrijft klinkt echter niet als aan de binnenkant; ik zou ook zeker even je verloskundige of huisarts bellen; liever een keer teveel dan een keer te weinig, en dan ben je meteen gerust gesteld :)

2 jaar geleden

Reactie op Ha_La22

Ik heb ondertussen ook Google geraadpleegd en het lijkt een beetje op een s ...
Van de week door friemelen er aan is er een afgegaan, zag er naar mijn inziens uit als een wratje ofzo,zoals hier ook staat boven. Bloedde ook best even. Dag erna niks meer van te zien. Maar zoals jij beschrijft verandering van kleur had ik niet. Ik zal het aan de vk voorleggen, eens kijken wat zei zegt🤗

2 jaar geleden

Hier ook inderdaad. Maak er zelf verder eigenlijk niks van, behalve dat het er wss bij hoort. Heb er zelf ook geen last van, (qua pijn of jeuk) weet niet of jij dat wel hebt?

2 jaar geleden

Reactie op Celientje26

Van de week door friemelen er aan is er een afgegaan, zag er naar mijn inzi ...
Nou, precies! Ik heb dus het idee dat ie er bijna af kan gaan, maar lees online overal dat steelwratjes vrijwel nooit uit zichzelf verdwijnen en dat ze een infectie kunnen veroorzaken als je ze zelf verwijderd. Als ik zelf niet op onderzoek was uitgegaan, was ik overigens ook gewoon gaan friemelen tot het los kwam. Ik ga een afspraak maken bij de huisarts in de hoop dat ze 'm kunnen verwijderen.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Reactie op MeneerGeit

Hier ook inderdaad. Maak er zelf verder eigenlijk niks van, behalve dat het ...
Jeukende borsten heb ik momenteel wel regelmatig maar ik denk dat het door de groei komt. Het bultje zelf doet niet pijn, alleen als ik 'm beweeg. Dan voelt het echt als een soort korstje dat je lospeutert.

2 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde. De "wratjes" komen dan wat losser en vallen er vanzelf af heb ik gemerkt. Bij mij doet het ook geen pijn en als ze weg zijn blijft er vaak gewoon een wat donkerder vlekje achter. Aangezien ik het bij beide tepels heb, en ik er geen last van heb, ging er er gewoon vanuit dat het erbij hoort.

2 jaar geleden

Ik hoor overigens graag wat de huisarts of vk zegt als je langs bent geweest haha, dan weet ik of ik me er druk om moet maken

2 jaar geleden

Ik laat het weten!

2 jaar geleden

Is dit het niet? Ik herken dit van mijn eerste zwangerschap.

2 jaar geleden

Is dit het niet? Ik herken dit van mijn eerste zwangerschap.
Klinkt aannemelijk inderdaad, maar dan wil ik alsnog wel weten waarom het ineens gekromen en donker (tegen het zwarte aan) geworden is. Alsof het is afgestorven. Ik heb zojuist voor morgenochtend een afspraak kunnen maken. Zal het daarna ook met jullie delen

2 jaar geleden

Het was inderdaad een steelwratje dat al afgestorven is. Nu is het allemaal duidelijk te zien dat het een steelwratje is omdat het letterlijk een klein bolletje is dat via een steeltje verbonden is met de tepel. Huisarts zei dat dit veel voorkomt in gebieden waar veel wrijving is, zoals bijvoorbeeld een kraag en bij zwangeren door groeiende borsten in de beha. Hij zei dat ik het thuis gewoon kon afknippen en dat ik er niks kwaads achter moest zoeken. Dacht ik ergens ook wel maar wilde het toch uitsluiten.

2 jaar geleden

Reactie op Ha_La22

Het was inderdaad een steelwratje dat al afgestorven is. Nu is het allemaal ...
Afknippen? Dat lijkt me pijnlijk haha! Fijn dat we ons dus niet druk hoeven te maken 😊

2 jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Afknippen? Dat lijkt me pijnlijk haha! Fijn dat we ons dus niet druk hoeven ...
Haha ja, hè? Het is gelukkig maar het steeltje dat ik eraf hoef te knippen. Het bolletje zelf doet nog het meest pijn van alles.