60 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Dsnv10
Mijn zoontje is van 4 mei! 77cm en 9,6 kg erg vergelijkbaar dus! Wel gebore ...
Zij was geboren met 3464 kg. Je had wel een flinke jongen tijdens de geboorte ;) ik kan me voorstellen dat er dan vraagtekens komen. Eet hij wel voldoende voor je gevoel? Mijn andere kind (zoon) is wel wat ouder (bijna 3) en vinden ze (CB) namelijk te klein (vergeleken met eerdere curves) maar ze denken dat hij wellicht aan het voorbereiden is voor een groeispurt aangezien eten wel goed gaat. Dus heb binnenkort weer een afspraak daar staan.
2 maanden geleden
Reactie op ZorgzameSprankel774811
Zij was geboren met 3464 kg. Je had wel een flinke jongen tijdens de geboor ...
Ik heb nog een dochter van 4,5 die woog 3990 bij de geboorte en laat exact hetzelfde zien.. ik heb gewoon een heel goed huis (in de buik) en daarna moeten ze het zelf doen en matcht het niet met de gemiddelde lijntjes 😅. Ook geen grote eters beide… zoontje door de hele molen getrokken maar ze kunnen niks vinden. Hebben nu wel medische voeding om hem op gewicht te houden, helemaal met het virus seizoen wat weer voor de deur staat..
2 maanden geleden
Jeetje, wel heel fijn dat ze met zo een goed gewicht ter wereld kwamen, dat is dan al een zorg minder ;) je zoon wordt in ieder geval goed gemonitord en alleen maar fijn dat er niks is gevonden! Had jij en/of je man dit wellicht ook toen jullie kind waren? Mijn man is 191 cm maar is heeeeel lang te klein geweest en zijn moeder is toen ook naar het zkh geweest hiervoor en niks kunnen vinden. Daarom denk ik ook dat het wel ok zal zijn met mijn zoon dat hij later de groei in gaat.
VRIEND
2 maanden geleden
Vandaag extra meting gehad. Onze dochter is nu 74.8 cm en 9090 gram. De curve gaat weer omhoog en hoeven pas met 2 jaar weer terug te komen
2 maanden geleden
Reactie op MamavanRenK
Vandaag extra meting gehad. Onze dochter is nu 74.8 cm en 9090 gram. De cur ...
Mooi zo!!
2 maanden geleden
Onze dochter is ook klein: 16 maanden, 72 cm en 8 kilo. -2.5 curve lijn. Het beleid van de meeste ziekenhuizen is dat ze er wel wat mee gaan doen vanaf -2/-2,5. Wij hebben nu na vele onderzoeken een diagnose gekregen. Onze dochter blijkt een foutje in haar nieren, waardoor ze een bepaald stofje niet opneemt. Groeiachterstand en botontkalking is hierbij het gevolg. Heel positief is dat ze dit stofje kunnen aanvullen. Onze weg gaat nu verder via wkz met nog wat onderzoeken en zo snel mogelijk het medicijn. Verwachting is dat ze weer gaat groeien!
2 maanden geleden
Reactie op MarianneN
Onze dochter is ook klein: 16 maanden, 72 cm en 8 kilo. -2.5 curve lijn. He ...
Goed dat ze dit hebben gevonden en al helemaal fijn dat er een oplossing voor is! Even uit benieuwdheid: Wanneer werd er bij jullie extra gemonitord dat ze ‘te’ klein was? Was het ineens een sterk afbuigende curve? Of was het juist ‘te langzame’ groei over het algemeen? En was het met name de lengte dat opviel of het gewicht? Hopen dat julie dochter lekker flink gaat groeispurten nu ;) Groet!
2 maanden geleden
Onze zoon was met 15,5 maand 79,5 cm en 10,8 kilo. Tov zijn eigen curve nam zijn lengte toe en zijn gewicht af. Zit qua gewicht nu wel precies op het gemiddelde. Sinds zijn geboorte was hij qua lengte ondergemiddeld en qua gewicht zat hij ruim bovenin. Dat lijkt nu dus elkaar wat op te gaan heffen. Al wilde het cb hem wel terug zien ivm zijn gewicht. Ons kindje zit nu in 80 terwijl ik genoeg kindjes hoor die groter en zwaarder zijn. Maak me nog geen zorgen.
2 maanden geleden
Goed dat ze dit hebben gevonden en al helemaal fijn dat er een oplossing vo ...
Ja we zijn blij met wat meer duidelijkheid! Nu verder onderzoek naar de oorzaak en welke vorm het is. Afhankelijk daarvan weten we ook welke andere problemen er eventueel kunnen ontstaan etc. Ook checken ze de ‘schade’ die het eventueel al heeft gemaakt. Pas na deze onderzoeken startte ze met de medicijnen.
Bij ons ging het geleidelijk. Ze is geboren op de 0 lijn (dus al klein). Maar naarmate we verder bleven meten groeide de lijn eigenlijk rechtdoor ipv stijgend. Er kwam dus geen dip of ineens juist even weer een groepssprongetje ofzo. De verhouding van haar lijf is prima (gewicht-lengte). De lengte is het probleem. Haar gewicht gaat dus prima mee in haar lengte zeg maar. We zijn hier nu inmiddels 10 maanden mee bezig. Dus het kostte wel wat tijd voordat we wisten wat het wat. De ziekte is ook redelijk zeldzaam.
2 maanden geleden
Reactie op MarianneN
Ja we zijn blij met wat meer duidelijkheid! Nu verder onderzoek naar de oor ...
De 0lijn op de groeicurve is toch gewoon gemiddeld dacht ik? Wat was haar geboortegewicht? Jeetje 10 maanden verder, maar wel met resultaat dat is het belangrijkste! Dank voor je reactie en zet hem op verder, hopelijk dat het allemaal te overzien is nu jullie er ook vroeg bij zijn.
2 maanden geleden
De 0lijn op de groeicurve is toch gewoon gemiddeld dacht ik? Wat was haar g ...
Perceptiel 0 is dat.
Wil eigenlijk bijna zoveel zeggen als: 0% van de normgroep scoort gelijk of lager (is dus even groot of kleiner) of 100% van de normgroep scoort hoger (is dus groter)
één maand geleden
Reactie op imke27
Hier ook een kleintje 15 maanden 75.6 en 8.8 kilo. staan al sinds hij een m ...
Hoi, ik lees dit net toevallig terug maar waren er dan al problemen met de groei als al sinds 4 maanden controles zijn? Want lengte vind ik nog redelijk (in vergelijking met mijn dochter waar het cb zich geen zorgen nog om maakt)
één maand geleden
Hoi, ik lees dit net toevallig terug maar waren er dan al problemen met de ...
Ja, zijn groeilijn buigt al sinds hij 4 maanden is af. Toen bij kinderarts gekomen. Hij had toen ook nog extreme reflux. Dit was de grootste oorzaak van onvoldoende aankomen en groei. En met name onvoldoende aankomen maakte ze zorgen om. Daarna groeide aantal maanden telkens of gewicht of lengte maar nooit beide. Nu afgelopen maand eindelijk goed gegroeid op neocate junior als bijvoeding. Is nu 77.6 en 9.19 kilo. Maar jongens zijn gemiddeld ook iets groter dan meisjes.
één maand geleden
Reactie op imke27
Ja, zijn groeilijn buigt al sinds hij 4 maanden is af. Toen bij kinderarts ...
Ah ok duidelijk - pfoe taaie start dus! Maar wat fijn dat de bijvoeding aanslaat - lekker groeien nu!