1058 Reacties

één jaar geleden

Ik ook 1 mei uitgerekend op het moment. Volgende week dinsdag al de 13 wekenecho en die week ook de nipt.

één jaar geleden

Hoihoi! Ik ben 1 mei uitgerekend van ons eerste kindje samen, mijn vriend heeft al een super lieve dochter van 7 jaar ❤ Hebben jullie leuke ideeën om het haar te vertellen? De vermoeidheid wordt wat minder maar sommige dagen zijn toch nog wel zwaar, vooral omdat ik veel rugpijn heb.. onze ouders weten het al en mijn werk ook aangezien ik al een buikje heb.😊 Dit weekend gaan we het iedereen vertellen, best spannend maar ben blij als het geen geheimpje meer is straks 🥰

één jaar geleden

He! Ik ben 7 mei uitgerekend van ons eerste kindje. Ik ga morgen de NIPT laten prikken! Ik heb het al wat vriendinnen en mijn direct leidinggevende verteld, mijn familie vertel ik het op 6 november en de rest van vrienden, kennissen en collega's volgen dan de week erna. Ik ben moe en soms wel misselijk, pas nog wel in mijn broeken, maar die irriteren mijn buik allemaal, daarom toch maar vast een zwangerschapsbroek aangeschaft. In mijn shirts zie je het ook al behoorlijk vind ik zelf, maar ik ben wat zwaarder, dus ik denk dat het anderen niet opvalt.

één jaar geleden

Ik heb gisteren de termijnecho gehad en ben uitgerekend op 7 mei van een tweeling 🥰 vandaag de nipt en algemeen bloedonderzoek afgenomen. Gelukkig nog geen klachten 🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op Selma21

Ik heb gisteren de termijnecho gehad en ben uitgerekend op 7 mei van een tw ...
Ah wat leuk. Ik ben ook 7 mei uitgerekend van onze tweeling.

één jaar geleden

Hallo allemaal Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschappen! Ik ben 1 mei uitgerekend van ons 3e kindje. Nog niemand weet het behalve de mensen op mijn werk die het moeten weten qua indeling. Dit omdat we nog wachten op uitslag van de vlokkentest. Het is nog heel erg spannend hier...

één jaar geleden

Hier 8 mei uitgerekend van de tweede. Hier alleen moe en last van duizeligheid. Buik is al begonnen te groeien. Kan het nog net verbergen met wijde kleren🫢 Over 6 dagen hebben we de termijnecho met 12+2, daarna maken we het bekend aan onze ouders en omgeving. Itt m’n vorige zwangerschap, heb ik helemaal geen idee bij het geslacht.

één jaar geleden

Oh zo leuk! Hier uitgerekend op 5 mei 2023 voor onze tweede spruit. Pas volgende week donderdag een nieuwe echo en laten prikken voor de NIPT. Voorlopig weer enkel mijn kant van de familie het, bij de anderen is de agenda wat moeilijker te matchen met de onze. Ook mijn leidinggevenden weten het al. De andere collega's weten nog niets, alhoewel ze wel vermoedens hebben denk ik. Mijn buikje probeer ik nog wat te verstoppen maar doordat het om nummer 2 gaat, is dat al heel wat vroeger zichtbaar dan bij ons eerste dochtertje.

één jaar geleden

1 mei uitgerekend van de 3e 👶🏼 Ondertussen ook een goede uitslag binnen van de NIPT en nevenbevingen, nu wachten we nog even tot volgende week dinsdag de 13 weken echo ook goed is en dan mag iedereen het weten!

één jaar geleden

Ik ben 5 mei uitgerekend van mijn 1e kindje. Ik heb het nog niemand verteld. Ik heb veel last van misselijkheid, daarnaast ook heel veel nare gedachten over of ik wel echt moeder wil worden. We hebben er 1, 5 jaar over gedaan om zwanger te raken, en nu slaan alle twijfels toe. Ik vind dit heel moeilijk ook ivm mijn autisme. Graag hoor ik hoe jullie er mentaal voorstaan.

één jaar geleden

8 mei uitgerekend van ons eerste wondertje❤️ Bij ons is het al bekend, iedereen weet het😊 Een klein buikje komt er al, mn eigen broeken zitten dus echt niet meer lekker.😂 de nipt doen wij niet, gewoon omdat het voor ons niet uitmaakt❤️

één jaar geleden

1 mei hier! Termijnecho gisteren was goed 👌 veel mensen die we persoonlijk gezien hebben, weten het al. Als de uitslag van de NIPT nog goed blijkt, kan ik ook eindelijk kleren beginnen dragen die m'n buik benadrukken ipv verstoppen 🙈 want dat gaat veel sneller dan bij de zwangerschap van m'n zoontje! Kwaaltjes nemen steeds meer af, maar ik blijf wel heel erg moe. En het slecht slapen in de nacht helpt daar natuurlijk niet aan. Nog meer mensen die zo moeilijk slapen 's nachts?

één jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

1 mei hier! Termijnecho gisteren was goed 👌 veel mensen die we persoonlijk ...
Ik slaap ook zo verschrikkelijk 😞 al komt het hier ook door stress dat ik extra lang wakker lig, in combinatie met de hormonen. Al het gedoe rond het kopen van een nieuw huis, lening in orde brengen, oude huis verkopen, administratie, ... En stress op het werk. 😞 Ik ben nu thuis geschreven voor een week en ben precies nóg onrustiger.

één jaar geleden

Reactie op Sparklin

Ik ben 5 mei uitgerekend van mijn 1e kindje. Ik heb het nog niemand verteld ...
Wat ontzettend vervelend dat je zo misselijk bent en veel twijfel hebt. Het is ook echt een enorme verandering en het is denk ik tot op een zeker hoogte normaal om te denken 'oh shit, nu heb ik straks echt een kind, waarom wilde ik dit ook alweer?'. Probeer je twijfels te bespreken met je partner en haak hier zeker ook je verloskundige bij aan. Zij hebben echt heel erg veel begrip en kunnen je helpen met het vinden van de juiste hulp. Ik heb zelf een angststoornis, dus heel anders, maar ook voor mij brengt de zwangerschap extra zorgen en mentale last met zich mee. Mij hielp het om te weten dat mensen zoals een verloskundige en een huisarts je kunnen helpen. Hopelijk kun je het snel omdraaien voor jezelf en je een gelukkig leven met kind voorstellen.

één jaar geleden

Hoi hoi, Hier 7 mei uitgerekend van ons eerste kindje 🥰 Ik moet zeggen dat met ons alles voorspoedig verloopt tot nu toe. Ik ben heel erg moe geweest, maar dat lijkt heel langzaam wat beter te worden. Nog wel misselijk/weeïg, maar door regelmatig te eten is het te behappen. Wat ik nu vooral lastig vind is mijn gewicht. Mijn zwangerschap was nog niet gepland, en eerlijk gezegd had ik liever wat willen afvallen voor ik zwanger werd. Ik voel me fysiek ongemakkelijk omdat ik op mijn zwaarst ben, en de wetenschap dat dit nog erger wordt vind ik lastig.(heb bijv. Last van rugpijn en vetjes die bij zitten in de weg zitten rondom mn ribben) Zijn er meer vrouwen hier met een maatje meer met tips? Hoe zorg je dat je fit blijft, wel genoeg binnen krijgt voor je baby, maar zelf fysiek zo min mogelijk belast?

één jaar geleden

Wat leuk deze groep! Hopen dat we allemaal gezonde kindjes mogen krijgen🥰. Zelf 5 mei uitgerekend. Inmiddels al 4 echo’s gehad en volgende week de 13 weken echo. Op de vermoeidheid na mag ik niet klagen😃. Probeer een balans te zoeken met werken ook. Dromen doe ik elke nacht en heel gek, de ene keer wordt ik achtervolgd en de andere keer werk ik op hele gekke plekken🙈.

één jaar geleden

Hoi hoi, Wij zijn 3 Mei uitgerekend. Van ons eerste kindje. Misselijkheid komt bij mij vanaf een uur of 4 in de middag tot de volgende ochtend als ik dan weer opsta heb ik nergens last van tot uur of 4. Maar ik geef niet echt over het is vooral heel veel gal en slijm wat ik moet braken herkent 1 van jullie dit ?

één jaar geleden

3 mei uitgerekend. Afgelopen maandag super goede echo gehad waar onze kleine mini niet veel zin in had. Heel de tijd bewegen. Was toen 5,22 cm groot van hoofd tot poep. Doordat het zo bewoog kon gynaecoloog geslacht niet goed zien. Heeft zich wel aan een gokje gewaagd. Vandaag bloedname gehad voor Nipt dus weer spannend wachten en dan weten we ook zeker wat het geslacht is en of het gezond is. De nekplooimeting was alvast geruststellend. Als alles goed is met de test maken we het overal bekend. Tot nu toe enkel dichte familie en beste vrienden die we hebben ingelicht.

één jaar geleden

Uitgerekend voor 8 mei en volgende week maandag termijnecho + NIPT. Week nadien zien we in het weekend zowel de familie van mijn man als mijn familie, dus kunnen we het nieuws delen ☺️ Tot nu toe weet amper iemand het, dus is wel spannend. Eerste kindje voor ons ❤️

één jaar geleden

Hier uitgerekend op 6 mei! Termijnecho met exact 10 weken al gehad en zag er allemaal prima uit. Nu richting de 12 weken, over 1,5 week de 13 weken echo. Heb van week 6-10 wel veel last gehad van misselijkheid in de ochtend. Ook regelmatig (gal) overgegeven. Het is nog niet helemaal weg, maar heb het idee dat ik er ook wel mee om kan gaan nu. Hier weten de “belangrijkste” familieleden het. Na de 13 weken echo (als alles goed is insha Allah) zullen we het ook werk/verdere vrienden vertellen.