1223 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Eet Nora op de opvang al een mooie portie groente en fruit? Hoe doen ze het ...
Ja ze eet prima! En krijgt gewoon dezelfde hoeveelheid flesvoeding. We zijn vandaag haar ritme aan het omgooien zodat ze straks als ze brood krijgt het beter uitkomt met flesjes

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Blij dat ik niet de enige ben 🙈 ze overleven het ook allemaal wel natuurli ...
Wat goed zeg 😍

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Hier bij het cb zeggen ze dat je de groentepap en fruitpap opvoert tot 150g ...
Cb hier in NL zei de laatste keer dat wij pas met 8 maanden langzaamaan flessen mochten weg laten. Met 5/6 maanden al flessen weg laten dan krijgen ze lijkt mij toch veel te weinig vocht binnen Ik denk dat je het advies van CB en de opvang, lekker naast je neer moet leggen. Je zou thuis wel een ritme om de fruit en groente hap tijden van de opvang kunnen proberen te creëren. Als de opvang dan dat ritme aanhoudt dan zouden ze de flessen gewoon moeten geven

één jaar geleden

Nou het ritme veranderen kost wat moeite 😂 Het nieuwe ritme wordt dus nu: 07:15 wakker 7:30 fles 180+poeder=210 09:00/09:30 fruit Naar bed 11:30 fles 180+poeder=210 (of eerst boterham 6mnd) Naar bed 15:30 fles 180+poeder=210 16:30 groente Naar bed 19:00/19:30 fles 180+poeder=210 Althans dat is hoe we het willen. Normaal wordt ze áltijd om 7:15 wakker, nu moest ik haar al wakker maken. Eerste fles dronk ze maar 130, dus ze moest eigenlijk wakker blijven tot uiterlijk 09:30 uur voor het fruit. Dat redde ze niet, heb haar om 08:30 fruit gegeven en daarna is ze naar bed gegaan. Toen werd ze om 11:00 uur wakker en heeft ze ook maar 170 cc op om 11:30 uur, om 12:30 wilde ik haar laten slapen omdat ze dus weer moe was (is vaak na 1,5 uur) dus ik haar in bed gelegd. Om 13:30 sliep ze nog niet, af en aan mopperen. Toen maar uit bed gehaald en in bad gedaan want dat moest toch nog gebeuren. Toen weer geprobeerd te slapen, welgeteld een halfuurtje heeft ze geslapen 😂 Daarna heeft ze 2x gepoept met moeite dus ik denk dat dat dwars heeft gezeten waardoor ze dus zo slecht sliep na 11 uur. Om 15:30 wel de gehele fles op, daarna om 16:30 in slaap gevallen, tot 17:00 😅, toen maar op mijn arm laten slapen, heeft ze nog tot 18:30 uur geslapen. Eigenlijk moest ze rond 16:30/17:00 dan groente maar ik had zoiets van ik laat haar liever slapen. Groente heeft ze nu om 18:30 op, en toen de laatste fles om 19:30 en nu slaapt ze. Jeetje wat een dag. Ze at en dronk opzich wel goed, maar die slaapjes 😂 verschrikkelijk. Alleen de ochtenddut ging goed. Dus morgen het bovenstaande ritme doorgeven aan de opvang en hopelijk gaat het daar beter, is ook gewoon wennen voor haar natuurlijk. Sorry... lang verhaal🤭

één jaar geleden

Deze avond gesprek gehad met de verpleegkundige van de opvang. Ik moet nog bekomen, het was een vurig gesprek langs mijn kant. Mijn man zei achteraf dat ik wel heel hard in de aanval ben gegaan, oeps 🙈 het ideale scenario volgens hen is effectief een kindje dat om 7u en 19u melk drinkt en om 11u groenten en om 15u fruit. Maar we zijn voor nu overeengekomen dat ze eerst een kleinere fles geven rond 10u zodat ze nog genoeg honger heeft voor de groentepap rond 11u. En direct daarna nog melk ter aanvulling. Als ze binnenkort fruitpap krijgt hetzelfde principe, de melk als dessert. Even een paar dagen aanzien hoe dat gaat en of ik me daar goed bij voel.

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Nou het ritme veranderen kost wat moeite 😂 Het nieuwe ritme wordt dus nu: ...
Poe hee dat klinkt inderdaad wel als een flinke aanpassing en vermoeiende dag 😂 hopelijk gaat het snel beter dan 😓

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Deze avond gesprek gehad met de verpleegkundige van de opvang. Ik moet nog ...
Goed dat je jezelf zo duidelijk hebt uitgesproken! Klinkt als een redelijk goed compromis. Ben benieuwd naar hoe dit gaat lopen 😊

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Nou het ritme veranderen kost wat moeite 😂 Het nieuwe ritme wordt dus nu: ...
Lastig he, dan kan je het in theorie zo goed uitdenken en dan schudt de realiteit alles weer door elkaar 😁 ze zal de rust in de late namiddag wel hebben kunnen gebruiken

één jaar geleden

Bedankt voor de tip voor een te grote slaapzak 🥰koude handjes zijn verleden tijd

één jaar geleden

Het was hier vanmorgen 10 graden binnen 🥶 Dus ik heb Olivia lekker warm aangekleed, we zijn samen onder een dekentje op de bank gaan zitten en ik heb een boekje voorgelezen en we hebben even Belle en het Beest gekeken tot papa uit de stad kwam met warmte 😂

één jaar geleden

Reactie op Groenebank2.0

Bedankt voor de tip voor een te grote slaapzak 🥰koude handjes zijn verlede ...
Ik heb tot nu toe alleen slaapzakken zonder mouwen gebruikt. Misschien moet ik ook maar een slaapzak met mouwen gaan aanschaffen voor als het nog kouder gaat worden

één jaar geleden

Het nieuwe ritme ging vandaag gewoon top op de opvang 🤗 Enige wat er anders was, was dat ze om 06:00 uur vanochtend al wakker was door de honger. Dus we gaan de laatste fles wel weer 210 geven. Heeft ze nu net gehad dus hopelijk slaapt ze morgenvroeg weer lekker door tot uurtje of 7

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Het was hier vanmorgen 10 graden binnen 🥶 Dus ik heb Olivia lekker warm aa ...
Nora heeft nu trouwens ook al een paar dagen rode wangen. Olivia had dit ook voordat de tandjes doorkwamen toch?

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Nora heeft nu trouwens ook al een paar dagen rode wangen. Olivia had dit oo ...
Ja klopt! Dan zullen ze er bij Nora ook wel echt aan zitten te komen 🥰

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Nora heeft nu trouwens ook al een paar dagen rode wangen. Olivia had dit oo ...
Het duurde ongeveer 5 dagen voordat ze bij Olivia echt door waren trouwens, nadat de rode wangen begonnen

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Het nieuwe ritme ging vandaag gewoon top op de opvang 🤗 Enige wat er and ...
Fijn dat het zo goed ging! Nou die laatste fles dan idd lekker 210, als ze daar lekkerder op slaapt ♥️

één jaar geleden

Olivia stikte vanavond ineens in haar slijm. Vanuit het niets kreeg ze slijm, ze kwam er echt niet uit en heb haar op mn arm op dr buik gelegd en tussen haar schouderbladen gaan kloppen en toen kon ik uiteindelijk veel dik slijm uit haar mond halen, ze stopte ook met hoesten en ademen 😓 gelukkig had ik het slijm er wel snel uit maar pfoe hee ben er wel een beetje van geschrokken. Vooral omdat het vlak voor bedtijd gebeurde dus nu vind ik de nacht wel wat eng 😅

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Het duurde ongeveer 5 dagen voordat ze bij Olivia echt door waren trouwens, ...
Ja ben benieuwd!! 🥰

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Olivia stikte vanavond ineens in haar slijm. Vanuit het niets kreeg ze slij ...
Dat had Nora toen ook de eerste keer dat ze verkouden was. Bah zo heftig als je dat zo meemaakt voor de eerste keer! Snap dat je de nacht nu spannend vind, gewoon elke keer als je wakker wordt op de babyfoon kijken! Ik denk dat als het eruit is, dat dat het ook was hoor

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Olivia stikte vanavond ineens in haar slijm. Vanuit het niets kreeg ze slij ...
Phoe wat een schrik!! K snap wel dat je het spannend vind! Ik vind het knap hoe je gehandeld hebt