1223 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Dat had Nora toen ook de eerste keer dat ze verkouden was. Bah zo heftig al ...
Denk het ook wel hoor! Heb haar na de fles nog iets langer bij me gehouden maar leek wel oke te gaan, dus komt wel goed denk 🥰 Ik raak niet snel in paniek gelukkig maar was toch geen fijn gezicht

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Denk het ook wel hoor! Heb haar na de fles nog iets langer bij me gehouden ...
Snap ik!

één jaar geleden

Reactie op Groenebank2.0

Phoe wat een schrik!! K snap wel dat je het spannend vind! Ik vind het knap ...
♥️ dankje haha. Ik raak niet zo snel in paniek maar vond het nu toch wel echt te lang duren. Maar ach het komt uiteindelijk wel goed, alleen het moment zelf is even spannend

één jaar geleden

Precies wat gemist hier deze week, een beetje te veel om bij te lezen 🤭. Hopelijk gaat alles goed met de mamaatjes hier en jullie lieverdjes? 🫶 Afgelopen woensdag had ik een conisatie, stukje van mijn baarmoederhals laten weghalen Omwille van plaatstekort moest ik op de materniteit verblijven, ohhhhhh dat was toch even 🥹 om terug daar te zijn! De vroedvrouwen wisten ook nog wie ik was, zo leuk! Finn zijn nachten zijn de laatste week een stuk beter (ben benieuwd hoe lang het gaat duren 🙈). Alleen... Hij wordt nu sinds twee dagen om 4u wakker voor een flesje, waardoor hij om 7u niet wilt eten,... Heel ons eetritme even overhoop. Hij heeft sinds enkele daagjes rode kaakjes en we zien vanboven witte puntjes. Hij is best wel humeurig ook 🙈. Heeft heel veel stoelgang en zijn poepje ziet knalrood, zou dat van de tandjes komen? Afgelopen dinsdag is hij ook gewogen, hij is een flinkerd van 66cm en 8kg2 intussen. We mogen hem ook een rijpe banaan of stukje korst aanbieden nu. Nu mag hij ook vis enz. Maar melk blijft nog wel hoofdvoeding tot 8 maanden. Het is niet dat hij veel interesse heeft in het eten dat voor hem ligt (maar mijn maaltijden integendeel, daar kijkt hij het eten uit mijn mond soms). Groentjes gaan goed maar fruit is een ramp, sinds maandag weigert hij fruit te eten. In de opvang hebben ze al elke dag een melkvoeding in de plaats gegeven omdat ze geen hap binnenkrijgen. We hebben het al is een beetje opgewarmd, een beetje gemengd met groentjes,... Maar niets helpt :( bij fruit is het dus een groot drama 🙈. Ik vraag me af vanwaar dat ineens komt, tot voor maandag ging het helemaal prima..

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Olivia stikte vanavond ineens in haar slijm. Vanuit het niets kreeg ze slij ...
Ow wat verschieten seg!! Zoiets blijft echt in je hoofd hangen.. Hopelijk heb je het wat kunnen "loslaten"? Is het wat beter met de slijmpjes?

één jaar geleden

Reactie op NAB_

Precies wat gemist hier deze week, een beetje te veel om bij te lezen 🤭. ...
Ohjee! Ik vond het al zo stil van jouw kant ♥️ hoe gaat het nu met je? Is alles wel goed gegaan? Wat leuk dat ze nog wisten wie je was! ♥️ Ik denk zeker dat dat allemaal van de tandjes komt! Wel heel sneu he 😫 Het zou ook goed kunnen dat hij daardoor 's nachts ineens weer wakker wordt voor een voeding hoor. Hopelijk is het snel voorbij zodat jullie ritme weer normaal is. Ik heb wel vaker gehoord dat kindjes ineens niets of een bepaald iets niet meer wilde eten. Zou dat ook door de tandjes komen? Fruit zit vaak ook wel wat zuur in, misschien voelt dat niet fijn? Wij hebben het juist wat kouder gegeven toen Olivia tandjes kreeg, alles lag in de koelkast, toen at ze het beter. Ook bevroren fruit was een succes toen. Misschien kan je dat nog proberen?

één jaar geleden

Reactie op NAB_

Ow wat verschieten seg!! Zoiets blijft echt in je hoofd hangen.. Hopelijk h ...
Ja was zeker even schrikken! Het is nu weer helemaal oke, dus weet niet zo goed waar het ineens vandaan kwam. Ze heeft alleen voor het eerst avocado op iets daarvoor maar lijkt me niet dat dat het is 😅 Ben 's nachts nog wel een paar keer gaan kijken haha, maar alles is goed. Ze drinkt vandaag ineens echt dramatisch en ook haar slaapjes zijn zowaar nog slechter geworden 😂 hapjes gaan er heel goed in, vanavond heeft ze bijna 200 gram groentehap gegeten 🤷🏻‍♀️ maar ze laat nu de hele dag al zeker 60ml staan van melk. Ook al 5 poepluiers, is voor haar ook extreem veel. Twijfel nog steeds over haar boventandjes haha. Maar haar lipbandje loopt tussen haar 2 toekomstige boventanden en die gaat steeds strakker staan dus of de tandjes komen door of we moeten het lipbandje echt laten laseren 😫

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Ohjee! Ik vond het al zo stil van jouw kant ♥️ hoe gaat het nu met je? Is a ...
Het is goed verlopen! Heb wel erge menstruatiepijn maar elke dag beter! :) Cb sprak van de fruitpap wat op te warmen maar ik kan inderdaad ook het tegenovergestelde doen en het juist heel koud geven, het fruit geef ik nu op kamertemperatuur. Bedankt voor de tip van bevroren fruit! Gaan we morgen proberen! Ja die tandjes zijn soms toch een lijdensweg. Ik had het niet echt door tot een paar dagen terug de kaakjes rood werden, wat wel een schattig zichtje is 🥹. Oneee, zijn enkel de slaapjes overdag slechter geworden of ook snachts? Hier is het ook echt wisselend die slaap, nu is het sinds deze week snachts wel wat beter maar die slaapjes overdag zijn helemaal zonder ritme of structuur (soms veel, soms helemaal niet uren aan een stuk, soms een powernapje,...) Ik meen me te herinneren dat je onlangs zei dat je vermoeden had van nieuwe doorkomende tandjes, ben benieuwd of het dat is! Heeft ze nu ongemak van het lipbandje? Hoe zijn jullie dat teweten gekomen dat jullie dat misschien moeten laten laseren? Hier is dat niet iets dat standaard nagekeken wordt. Al hoop ik dat het niet hoeft bij Olivia 🤞. Ik heb het al eens gevraagd maar mijn geheugen is een zeef dus ben het al vergeten haha! Maar zijn jullie al terug in Nederland?

één jaar geleden

Hier hadden toch wat dames last van hun polsen? Ik heb sinds een paar weken rechts last van m'n pols. Het botje aan de linkerkant bij mijn duim doet zeer en het trekt nu sinds een paar dagen door naar de rest van mijn hand en arm. Het knakt ook erg vaak als ik het beweeg. Het doet gewoon heel de dag zeer, en nog meer als ik iets pak enzo 😅 Was dit bij jullie ook zo?

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Hier hadden toch wat dames last van hun polsen? Ik heb sinds een paar weke ...
Uhm jup dit is exact wat ik had en heb. Zoek maar eens op syndroom van Quervain. Ik heb er te lang mee doorgelopen en ging op een gegeven moment echt oprecht kapot van de pijn. Heel eerlijk? Vraag aan je huisarts een doorverwijzing naar een handpolskliniek. (Xpert clinics is echt een ontzettend goede is mijn ervaring) Huisarts enzo willen eerst fysiotherapie en spalk en spuiten erin en dat werkt allemaal niet of minimaal (en dat is niet alleen bij mij, maar echt bij heel veel mensen). Operatie is het meest effectieve en heb je echt maar kort herstel van. Ik klink misschien dramatisch 😂 maar het is echt. Mijn rechterpols is nu ook alweer een tijd bezig en ik kan niet wachten tot ik in Nederland ben om daar ook een operatie aan te doen. Ik weet nu hoe ik hem een beetje kan ontlasten dus het gaat wat minder hard dan de andere, maar alsnog doet het flink zeer. Echt niet mee blijven lopen hoor! En vooral heel erg ontlasten ♥️

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Uhm jup dit is exact wat ik had en heb. Zoek maar eens op syndroom van Quer ...
Oh my god, ik heb het gegoogled en gewoon precies waar ik last van heb. Die proef die ze je dan laten doen door een vuist te maken en dan naar de pink te buigen 🥲 zoveel pijn. Ik dacht eerst gewoon aan een muisarm ofzo, aangezien de pijn nog erger wordt als ik aan het werk ben. Werk op kantoor dus dacht dat het door mijn muis kwam. Alleen een operatie etc wil ik niet ivm Nora 😅 wil haar wel gewoon kunnen tillen enzo. Maargoed dat zien we dan wel, eerst maar even naar de huisarts denk ik inderdaad.

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Oh my god, ik heb het gegoogled en gewoon precies waar ik last van heb. Die ...
Ik snap dat je geen operatie wil, maar als je blijft doorlopen kan je haar ook echt niet meer tillen. Ik kan Olivia nu al regelmatig niet meer optillen van de pijn. Ik moet er doorheen bijten maar het is echt bijna niet meer te doen. Ook blijft je pols/duim op een gegeven moment hangen en dat is echt alleen maar heel heftig als je haar net vast hebt. ♥️ Doe in ieder geval wel echt voorzichtig hoor! Wens het mn eerste vijand niet toe 🙈 Met de operatie kon ik haar na een week weer normaal verzorgen en was ik overal vanaf.

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Ik snap dat je geen operatie wil, maar als je blijft doorlopen kan je haar ...
Oh damn😪 Ik hoop echt dat het mee valt en het zichzelf vanzelf misschien oplost als ik het minder ga belasten maar ga aankomende week sowieso een afspraak bij de huisarts maken. Vind de pijn nu af en toe al heftig, als ik dan net iets verkeerd pak of te snel of te krachtig dan ga ik al door de grond😭 Fijn dat je er na de operatie vanaf bent! Nu hopen dat je andere pols mee blijft vallen!! In ieder geval thanks voor de info🤗

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Oh damn😪 Ik hoop echt dat het mee valt en het zichzelf vanzelf misschien o ...
Alsjeblieft! Ik hoop dat het mee gaat vallen voor je ♥️

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Alsjeblieft! Ik hoop dat het mee gaat vallen voor je ♥️
Kon via de app een afspraak maken. Heb woensdag al de afspraak. Ga ook via werk een ergonomische muis regelen, dat kan misschien ook schelen. Misschien ook maar een brace kopen🫠

één jaar geleden

Nora is afgelopen nachten constant op 5 uur wakker😅 Ik denk zelf dat ze te moe is van het minder slapen overdag. Mijn vriend denkt juist dat ze savonds weer om 20:00 uur haar fles moet hebben ipv 19:00 uur, maar dat red ze niet als ze haar dutjes niet zo goed slaapt. De laatste dut is weer sinds een paar dagen niet zo goed en ik denk dat ze daardoor dus sochtends eerder wakker wordt. Wordt een vicieuze cirkel zo🥲

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Kon via de app een afspraak maken. Heb woensdag al de afspraak. Ga ook via ...
Oh supergoed! Ik heb een brace laten aanmeten (was maar 35 euro dus dat vond ik meevallen) maar die is hard dus daar kon ik helemaal niks mee. Die droeg ik alleen 's nachts haha. Koop wel een brace waarmee je je duim echt niet/minimaal gebruikt ♥️ Ben benieuwd wat de arts gaat zeggen. Bij mij wilden ze me eerst afschepen met 'gaat wel over' 😂

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Nora is afgelopen nachten constant op 5 uur wakker😅 Ik denk zelf dat ze ...
Oh ellendig he. Enig idee waarom haar laatste dutje niet goed is? Schijnt wel vaker te zijn dat dat het lastigste dutje is. Hopelijk kunnen jullie snel de cirkel doorbreken. Heb geen tips helaas 😅

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Oh ellendig he. Enig idee waarom haar laatste dutje niet goed is? Schijnt w ...
Ja geen idee, eerst was het perfect en kreeg ze de fles wat vroeger om 16:00 ipv 16:30 en daarna sliep ze het dutje wel goed maar nu is dat ritme aangepast en nu komt dat niet meer uit 😅 Volgens mij is het ook gestart nadat we het ritme gingen aanpassen, daarvoor had ze 2 van die rotnachten en toen is het begonnen. Dus misschien is het nog steeds kwestie van wennen maar als zij zo vroeg wakker is dan gaat t ritme nog steeds niet lekker 🤣 Ze is na haar fles om 07:45 bij m'n vriend in slaap gevallen, terwijl ze dat eigelijk vrijwel nooit meer doet, terwijl ze eigenlijk pas na haar fruit om 09:00/09:30 'moet' slapen. Zorgt er wel voor dat ik zoiets heb van, we gaan terug naar t andere ritme want daar deed ze het gewoon goed op. Maarja dan kom je weer in de knoei met als ze straks een boterham krijgt 😵‍💫 Ene kant denk ik dat het zichzelf wel oplost met het oude ritme, andere kant denk ik, ja ff doorzetten en dan went het vanzelf, op de opvang deed ze het vrijdag ook super goed. Alleen was ze toen wel van 06:00 tot 09:55 sochtends wakker 😅 deed ze goed zeiden ze, bij ons lukt dat nooit

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Oh supergoed! Ik heb een brace laten aanmeten (was maar 35 euro dus dat von ...
Hier zijn de artsen ook zo, eerste antwoord is altijd, ja kijk het aan en pak maar paracetamol🥲 dus ben benieuwd. Zag alleen braces online die vooral de polsen ondersteunen dus moet even kijken of er een bijzit die de duim goed ondersteunt inderdaad