1223 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Hier zijn de artsen ook zo, eerste antwoord is altijd, ja kijk het aan en p ...
Als je zoekt op duimbrace zie je wel verschillende 🥰

één jaar geleden

We zijn sinds gisteren bijna een uur bezig met Olivia de fles geven 🙄 ze drinkt 60 en dan wil ze niet meer. Gaat alleen maar bijten op de speen en met haar tong vervelen. Met geluk krijgen we er na 20 minuten nog wat in maar meestal niet. Daardoor heeft ze honger, door de honger slaapt ze niet etc. 🙄😂 ze is veel te veel bezig met ontwikkelingen voor mijn gevoel , maar ja ze moet ook wel iets binnen krijgen toch 🤷🏻‍♀️😂

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

We zijn sinds gisteren bijna een uur bezig met Olivia de fles geven 🙄 ze d ...
Ze zit volop in sprong 5 zo te lezen🤭

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

We zijn sinds gisteren bijna een uur bezig met Olivia de fles geven 🙄 ze d ...
Te druk bezig met ontwikkelen en de wereld om haar heen om te eten 🙈. Finn is sinds kort altijd druk bezig tijdens het eten, kweetniet of dat nog overgaat bij hem 😅. Zelfs het kleinste vliegje dat zou voorbijvliegen maakt dat zijn aandacht niet meer op het eten ligt. We doen er ook lang over. Zeker nu hij rechtzit in een stoel voor zijn hapjes. Eigenlijk zouden wij in een donkere kamer moeten zitten om zeker te zijn dat hij geen afleiding heeft bij het eten en dan nog.. 🙈.

één jaar geleden

De tip van een grotere maat slaapzak kopen zodat de handjes warm blijven werkt hier ook ontzettend goed! De dutjes zijn vandaag ineens weer zoals vanouds en zelfs het laatste dutje duurt nu al een uur. Zou ze al die tijd gewoon slecht geslapen hebben doordat haar handjes te koud waren 🥲 Als ze nu morgenvroeg ook gewoon doorslaapt tot 7 uur dan is dat het dus gewoon

één jaar geleden

Ik geef bv maar de laatste 2 dgn is drinken hier een drama. Hij heeft vorige week ofzo boven een tandje gekregen maar misschien krijgt die er nog een boven 🥲 Ik maak me dan gelijk weer druk dat hij snachts wakker word en dat m’n productie achteruit gaat 🤣

één jaar geleden

Reactie op NAB_

Precies wat gemist hier deze week, een beetje te veel om bij te lezen 🤭. ...
Oo beterschap! En wat “fijn” dat je daar dan even was. 🥹 Heb je nog veel pijn? Wauw, wel z’n groente eten maar niet z’n fruit! Dat hoor je niet vaak 😂 Hopelijk komt dat nog 🤞🏻 Fijn ook dat de nachten beter gaan!

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

De tip van een grotere maat slaapzak kopen zodat de handjes warm blijven we ...
Geslapen tot half 8!!!! Het waren waarschijnlijk toch de koude handjes waardoor ze slechter sliep en eerder wakker werd 🥲

één jaar geleden

Hier ook een korte update: De pre logopedist is hier geweest en we hebben als plan van aanpak om 2 voedingen alleen een flesje te bieden aan Zeynep. Ze mag niet de borst tot het volgende voedingsmoment. Nu gaat de eerste 30 cc er snel in, maar de rest gaat dan met moeite. Dan doen we even wat anders en na een halfuur ofzo bied ik het weer aan. Het is wel grappig en zielig tegelijk: bij het aanbieden van een fles blijft ze snuffelen bij m’n borsten en wil ze per se de borst 🥹 Ze begint nu te spoken in de nachten. We gaan denk ik toch de verwarming aanzetten☺️

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Geslapen tot half 8!!!! Het waren waarschijnlijk toch de koude handjes waar ...
Wat fijn!! Wel grappig joh, ik had een te grote slaapzak gekocht met het idee dat we er lang mee konden doen. Bij toeval ontdekte ik dat haar handjes zo warm bleven 🤣 Blij dat ik de tip heb gedeeld met jullie!

één jaar geleden

Reactie op BabyRH

Hier ook een korte update: De pre logopedist is hier geweest en we hebben ...
Oh wat zwaar wel voor je moederhart! Ik kan me wel inbeelden dat al je hormonen soms dan even op hol slaan. Hopelijk hapt Zeynep snel volledig toe naar het flesje zodat jij ook wat even op adem kan komen!🤞 Hopelijk blijft het spoken in de nacht wat beperkt..🙈 Hier hebben de de temperatuur toch ook iets hoger gezet vorige week. Finn heeft zo een slaapzak 6m-2,5j dus die mouwen zijn ook veels te groot nog maar ik lees dat velen dat hier zo doen en het lijkt hier toch ook te helpen!

één jaar geleden

Reactie op BabyRH

Wat fijn!! Wel grappig joh, ik had een te grote slaapzak gekocht met het id ...
Ja echt een life saver hier!💜

één jaar geleden

Hoi hoi! Hier ook even een update, Ilyas is lekker aan het omrollen, spelen, alles in de mond doen en wilt lekker mee eten met alles 😂 (wat natuurlijk nog niet mag, maar wel grappig om te zien hoe hij ons hierin volgt). Op zijn top 3 tot nu toe: 1. Bloemkool 2. Doperwten 3. Perzik Hij vind het zo leuk om buiten te wandelen, lekker warm in zijn kinderwagen met voetenzakje om zich heen kijken naar de bomen en in de winkel naar alle mensen 🥹🥹. Ik ben echt benieuwd hoeveel hij weegt/hoe lang hij is, bij de volgende CB afspraak gaan we het horen maar hij is flink gegroeit volgens mij 😂.

één jaar geleden

Reactie op BabyRH

Hier ook een korte update: De pre logopedist is hier geweest en we hebben ...
Dat is toch al een stap in de goede richting! Zal wel even energie vragen om hierop te oefenen. Hopelijk drinkt ze snel een volledige portie uit de fles 🤞

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Dat is toch al een stap in de goede richting! Zal wel even energie vragen o ...
O en hoe! Vooral met een peuter erbij. Ik denk dat als onze dochter onze eerste baby was, we veel consequenter konden zijn en blijven. Het is echt lastig met een peuter erbij ☹️ Vandaag kreeg ze om 18:30 een fles van 70 cc aangeboden. Ze dronk maar 30 cc. Tegen 21h bood ik de rest aan en toen dronk ze maar 10 cc. Daarna snuffelde ze weer bij m’n borsten. Toen ik haar aanlegde, bracht ze allemaal geluidjes uit van tevredenheid. Arm ding, maar heb soms wel medelijden met mezelf 😂

één jaar geleden

Reactie op NAB_

Oh wat zwaar wel voor je moederhart! Ik kan me wel inbeelden dat al je horm ...
Ja, echt fijn als ze door zo’n simpele oplossing doorslapen! Nou, ik ben er harder in dan dat ik dacht dat ik zou zijn 😳😂 Ze krijgt echt niet de borst binnen 2,5-3 uur. Ik weet dat ze het kan, maar ze wilt het niet. De logopedist zag ook dat het zuigen geen probleem is. Als we nu niet consequent zijn, moeten we waarschijnlijk over naar fulltime kolven en alleen fles aanbieden. Daar heb ik helemaal geen zin in😩😩 We houden de moed erin 🤞🏻

één jaar geleden

Reactie op BabyRH

Ja, echt fijn als ze door zo’n simpele oplossing doorslapen! Nou, ik ben ...
Wat goed van je! Hoe gaat het vandaag? ♥️

één jaar geleden

Vandaag baal ik toch wel wat... Volgende week is het vakantie hier in België en ik vermeldde bij het klasgroepje van mijn dochtertje in Whatsapp dat ik zo blij was dat het vakantie was (even geen schoolwerk of naschoolse activiteiten) omdat ik wel wat moe was. Maar elke keer wanneer ik ergens aangeef dat ik moe ben of als ik zeg dat het wat druk geweest is, krijg ik wel van iemand de stomme opmerking "je hebt zelf gekozen voor vier kinderen". Oké dus dan mag ik niet eens moe zijn of even melden dat het druk is? Als ik 1 kind had, was ik waarschijnlijk ook moe geweest want die gebroken nachten kruipen in mijn kleren of dan heb je toch ook drukke periodes? Ik vind het gewoon een rotte opmerking dat vaak terugkomt en ik word daar echt heel onzeker van. Ik hoef die oordelen echt niet... Het is precies of mijn keuze van gezin is zoiets abnormaal of fout. Sorry ik moest het even van mij afschrijven..

één jaar geleden

Reactie op NAB_

Vandaag baal ik toch wel wat... Volgende week is het vakantie hier in Bel ...
He bah wat een nare opmerkingen. Dit heb je echt niet verdiend. Natúúrlijk mag je zeggen dat je moe bent. 4 kinderen is ook pittig. Dat neemt niet weg dat het ouderschap op zichzelf gewoon enorm vermoeiend is, 1 kind of 15. Het is juist goed dat jij de persoon bent die zich kwetsbaar opstelt en durft te zeggen dat ze moe is. Ik ben er namelijk helemaal van overtuigd dat de andere ouders óók doodmoe zijn, maar op de een of andere manier vinden dat ze dat niet mogen laten zien. Zijn ouders ineens geen mensen meer? Jouw keuze is zeker niet abnormaal. Wees trots op je prachtige gezin en wees absoluut niet onzeker, je houdt wel alle ballen hoog en zelfs op dit forum denk je aan iedereen, ik kan me voorstellen dat je in het echte leven ook zo bent en daar kan ik je alleen maar enorm voor prijzen. ♥️ Je bent een hartstikke sterke mama die af en toe ook gewoon even uitgeblust is en dat is helemaal oké 😘

één jaar geleden

@Elvira, vandaag naar de fysio geweest en ook even voor mijn pols gevraagd. Fysio therapeut denkt ook aan Quervain. Dus morgen afspraak maken bij hand therapeut en kijken hoe het verder gaat. Fysio zei ook, niet naar de huisarts gaan, die doen niks😂 Ze adviseerde wel om alvast Naproxen te slikken tegen de peesontsteking en de brace die ik had gekocht niet om te doen omdat deze niet goed ondersteunt.