1223 Reacties

één jaar geleden

Nora was toch weer om 5 uur wakker vanochtend. Dus de slaapzak hack was het, het toch niet. Enige waar we nog wat mee kunnen proberen is de flessen weer verhogen, aangezien dat ook veranderde met het nieuwe ritme. Vandaag op de opvang gewoon weer alle flessen van 210+7 op en ook fruit en groente gewoon goed gegeten. Ben benieuwd morgenvroeg 😅

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

@Elvira, vandaag naar de fysio geweest en ook even voor mijn pols gevraagd. ...
Haha fijn dat de fysio het ook zei 😂 ik ben er ook voor naar een handtherapeut geweest, heb daar een paar sessies gehad. Hij zei wel van tevoren al dat Quervain heel lastig met therapie te behandelen is. Ik ga echt heel hard voor je duimen (hahaha) dat het voor jou werkt ♥️ De brace die ik had laten aanmeten was echt verhard, dat werd me ook wel aangeraden inderdaad. Naproxen is wel slim! Dat zou top zijn als dat zou helpen.

één jaar geleden

Reactie op NAB_

Vandaag baal ik toch wel wat... Volgende week is het vakantie hier in Bel ...
Ooo dat zijn zulke rotopmerkingen! Het heeft totaal geen toegevoegde waarde ook. Ik zeg je eerlijk dat ik het soms vermoeider vind met m’n baby alleen dan met m’n peuter én baby 🥲 En dan nog: zelfs als je geen kinderen hebt, kan en mag je moe zijn! Als iemand op dat moment tegen je zou zeggen dat het niet makkelijk is, maar dat ze je bewondert, zal er een last van je schouders af gaan, gewoonweg omdat je je even erkend en begrepen voelt. Dat gevoel neemt al even je vermoeidheid weg. Soms maken volwassen mensen je echt meer moe dan je kinderen zelf 🥲 Net wat Elvira zegt: Je bent een hele goede moeder, denkt aan iedereen en je hebt altijd zoveel liefde te geven. Maar dat kost eenmaal zoveel energie waardoor je soms helemaal uitgeput bent 🥺

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Wat goed van je! Hoe gaat het vandaag? ♥️
Het gaat niet van harte met de flesjes. Heb de neiging zelf vaker te gaan kolven en een flesje aan te bieden. Een paar maanden geleden was het andersom en ging ik van bijna fulltime kolven naar aanleggen. Omgekeerde wereld 😅 Lief dat je ernaar vroeg ❤️

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Haha fijn dat de fysio het ook zei 😂 ik ben er ook voor naar een handthera ...
Ja ze wist het niet 100% zeker dus vandaar dat ik naar een handtherapeut moet. Hahaha jaaa doe maar duimen🙈 Ja ik heb gewoon zo'n zachte vd kruidvat dus opzich logisch dat die niet werkt 😂

één jaar geleden

Reactie op NAB_

Jeetje wat een vervelende opmerkingen. Het is zoals al gezegd juist goed dat je er open over bent. Ik denk ook echt dat er zat moeders zijn met 1 kindje die misschien nog meer moe zijn dan dat jij bent, maar er gewoon niet voor uitkomen. Je bent een top mama, en top mama's mogen ook moe zijn 🥰

één jaar geleden

Vandaag had ik een gesprek met de maatschappelijk werkster. Vond het een nare wending hebben toen ze voorstelde een papfles te geven zodat de baby gaat doorslapen en ze vroeg hoe ik over borstvoeding denk. Met andere woorden: misschien is het beter voor je te stoppen met bv en over te gaan op kv. En dat je eigen welzijn soms belangrijker is en dat de baby toch gezond is en het anders ook prima zal vinden. Ze pushte me niet (mag ook niet natuurlijk), maar had gelijk geen zin meer in het hele gesprek. De tijd met m’n baby krijg ik niet terug en ik ga bv niet opgeven voor m’n werk. Ook al is het loodzwaar dat ze niet uit flesjes drinkt: ik geniet alsnog van bv en ik wil dat nog zo lang mogelijk volhouden. 🤞🏻🤍

één jaar geleden

Reactie op NAB_

Ik snap sommige mensen echt niet. Er zijn zoveel redenen dat je moe kan zijn, waarom direct als een verwijt slingeren dat je gekozen hebt voor 4 kinderen. Misschien ben ik te lief maar ik begrijp nooit waarom mensen elkaar zo neer willen halen.

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Nora was toch weer om 5 uur wakker vanochtend. Dus de slaapzak hack was het ...
Wie weet heeft ze wel een groeispurt! Het kan natuurlijk ook gewoon het sprongetje zijn waar ze wat meer last van heeft dan normaal (heeft Olivia deze ronde ook veel erger dan voorheen) maar als ze het allemaal netjes opeet en drinkt gewoon doen toch 🥰

één jaar geleden

Reactie op BabyRH

Het gaat niet van harte met de flesjes. Heb de neiging zelf vaker te gaan k ...
Ik zou idd gewoon doen wat jij denkt dat het beste is. Jammer dat het nog steeds niet van harte gaat 😓 hopelijk betert het snel. Om meteen op je andere bericht te reageren: hoe durft iemand voor te stellen wat jij met je kind moet doen. Niet vanwege het kind maar vanwege het werk. Ik zou echt wel boos worden denk ik 😅 Begrijpelijk dat je geen zin meer had in het gesprek. Volg vooral je eigen gevoel, dat doe je heel goed ♥️

één jaar geleden

We hebben Olivia vanavond als laatste fles toch maar 210+7 gegeven. Hopelijk slaapt ze dan vannacht wel oke. Afgelopen nacht heb ik zo'n 3 uur slaap gehad 😅 Ook heb ik haar gisteren weer gewogen en was ze volgens de weegschaal weer afgevallen. Ik weeg telkens eerst mezelf en ga er dan nog een keer met haar opstaan. Ze is nu van 6,8 naar 6,4 naar 6,1 gegaan de afgelopen 3 keer. Mijn vriend wil dat ik stop met wegen omdat hij het wil afwachten tot CB (Iets kunnen vervroegen naar 23 november ipv 4 december) maar ik vind het alsnog wel lang duren. 13 november zijn we weer in Nederland en misschien dat ik dan toch kijk of ik in ieder geval al even kan laten wegen 🤷🏻‍♀️ maak me er wel een klein beetje druk om merk ik..

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Wie weet heeft ze wel een groeispurt! Het kan natuurlijk ook gewoon het spr ...
Ja dachten wij ook aan. Als ze morgenvroeg weer om 5 uur wakker is dan is het inderdaad gewoon een sprong en dan leggen we ons erbij neer😂. Hebben we in ieder geval uitgesloten dat het niet een van de andere dingen is 😅

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

We hebben Olivia vanavond als laatste fles toch maar 210+7 gegeven. Hopelij ...
Misschien ook wat meer honger vanwege de ontwikkelingen door de sprong, zou kunnen inderdaad, gewoon lekker proberen. Hopelijk slaapt ze er beter door! Denk dat je eigen weegschaal ook minder betrouwbaar is. Hebben ze bij jullie cb in NL geen inloopdag/spreekuur waar je langs kunt gaan om alleen te wegen?

één jaar geleden

Reactie op BabyRH

Vandaag had ik een gesprek met de maatschappelijk werkster. Vond het een na ...
Gewoon lekker bv blijven geven inderdaad! Gewoon je gevoel volgen. Komt vanzelf wel goed, op een gegeven moment zal ze wel uit flesjes drinken en dan ben je blij dat je al die tijd bv gegeven hebt 🥰 Ook is een papfles om een baby door te laten slapen ook achterhaald, bij heel veel kindjes werkt het juist averechts, te zwaar op de maag waardoor ze dus krampjes etc krijgen. Stom advies zeg.

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Misschien ook wat meer honger vanwege de ontwikkelingen door de sprong, zou ...
Ja het is het proberen waard inderdaad! Ik heb geen idee eigenlijk, zal morgen eens aan de verpleegkundige vragen of dat er is. Anders ga ik dat inderdaad wel doen. Er zit ook een borstvoedingscentrum in de buurt waar we gratis kunnen wegen en ze is superlief, ik voel me altijd alleen een beetje bezwaard omdat ik geen borstvoeding geef 😂

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Ja het is het proberen waard inderdaad! Ik heb geen idee eigenlijk, zal m ...
Dat weten zij toch niet?🤭

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Dat weten zij toch niet?🤭
Haha is ook! In het begin zijn we haar daar ook gaan wegen omdat ze ook zoveel afviel of niet aankwam, toen heeft ze ons ook gewoon lief geholpen dus komt vast goed. (Daarom krijg ik nu weer stress denk ik, omdat ze al eerder af is gevallen zonder duidelijke reden 😂)

één jaar geleden

Jullie zijn echt zo lief!♥️ Bedankt voor jullie luisterend oor en oppeppertjes, daarom heb ik jullie toch zo graag, recht uit het hart 🥰😘 @muntdrop was er een bepaalde reden dat je de flessen terug verlaagd had? Ik hoop dat dit gewoon even een spurtje, sprongetje is waar ze even doormoet en vooral hopelijk snel door is! 5u is vroeg 😴. Lees het ook van je hand, hopelijk heb je niet teveel pijn :-/. Goed dat je toch snel ingrijpt voor hulp. @babyrh: ongelofelijk dat de maatschappelijk werkster dat voorstelt... Dat zou dan iemand moeten zijn die jou eigenlijk moet vooruit helpen. Volg je eigen gevoel maar lekker!♥️ @Elvira 3u slaap 🥴. Functioneerde je dan wel een beetje vandaag? 🙈 Hopelijk heb je een beetje rust kunnen nemen vandaag. Heb je in Zweden altijd zelf gewogen en altijd op hetzelfde moment van de dag? Moeilijk seg! :( Ergens volg ik je vriend maar zou het zelf ook niet kunnen loslaten. Ik weet niet of je een vroedvrouw kan laten komen eens je terug in Nederland bent die ook ineens de curve enz kan bekijken? Want 23 november is inderdaad nog zo lang voor je afspraak!

één jaar geleden

Reactie op NAB_

Jullie zijn echt zo lief!♥️ Bedankt voor jullie luisterend oor en oppeppert ...
Functioneren is een groot woord 😂 ik heb een paar kleine dingetjes kunnen doen maar ze was overdag ook niet in slaap te krijgen maar uiteraard wel doodmoe. 😂 Ja ik weeg altijd na 1 fles en het fruithapje omdat ik dat de eerste keer (was gewoon een nieuwsgierigheidje toen) ook deed. En ook niet elke week, maar om de week. Ik snap mijn vriend ook wel hoor, absoluut. Maar als ik zie hoe los haar kleertjes zitten terwijl ze in lengte goed zitten vraag ik me toch wel een beetje af of het oke is 😅 misschien is ze gewoon slank en gaat nu alle energie naar het in de lengte groeien, in combinatie met een minder betrouwbare weegschaal ofzo. Ik weet het niet. Zal idd zodra we in Nederland zijn vragen of de verpleegkundige eventueel kan komen wegen. Dat heeft ze ook al gedaan met eerdere gewrichtsproblemen 😊

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Gewoon lekker bv blijven geven inderdaad! Gewoon je gevoel volgen. Komt va ...
Ja, inderdaad! Ik weet dat ik me er niet overheen zou kunnen zetten m’n baby geen moedermelk te geven wanneer ik het wel te bieden heb (als het niet lukt, was het een ander verhaal) Aaah ja! Ik denk dat het bij bv kindjes nóg zwaarder zal vallen, omdat moedermelk licht verteerbaar is. Heb het ook niet logisch gevonden “loos voedsel” te geven waardoor ze gaat doorslapen 😒 Kreeg ook het advies de babyfoon uit te zetten in de nacht of m’n man te wekken. Ik snap waar ze naartoe wilt, maar dat gaat in mijn geval niet helpen. M’n man slaapt diep en die zal geen borst kunnen bieden (🤪) en de babyfoon heb ik aanstaan zodat ze de peuter niet wakker gaat huilen. Steeds een tegenwoord gebruiken wilde ik ook niet, want dan lijkt het alsof ik niet wil meewerken. Ach, uiteindelijk komt alles wel goed! Het is ook niet zo dat we voor altijd in deze fase zullen zitten ☺️