1223 Reacties
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
We hebben Olivia vanavond als laatste fles toch maar 210+7 gegeven. Hopelij ...
O woww jij gaat ook door een pittige en onzekere fase zeg! Snap dat 23 november echt ver weg klinkt nog. Ik denk dat ze je met alle liefde zouden willen helpen in het borstvoedingscentrum. Niemand zou Olivia’s schattige snoetje kunnen weerstaan 🥹🩷
Het kan zijn dat ik wat berichtjes heb gemist, sorry ervoor als je het eerder had toegelicht: Wil ze ook drinken als ze ‘s nachts wakker wordt? Of helpt echt helemaal niets?
één jaar geleden
Reactie op BabyRH
O woww jij gaat ook door een pittige en onzekere fase zeg! Snap dat 23 nove ...
Haha ik denk het ook wel hoor ♥️ dus nog even afwachten en dan snel daarheen en dan hoop ik dat ze gewoon genoeg weegt!
Als ik haar 's nachts de fles aanbied drinkt ze hem wel leeg maar ze gaat er niet beter van slapen. Dus dat is het ook niet 🤷🏻♀️ warm, koud, hebben we ook allemaal gecheckt. Inmiddels geen flauw idee meer. Overdag is het dus net zo'n drama.. eerder of later wegleggen helpt niet. Stilte/geluid is het niet 🤷🏻♀️ dus als iemand een tip heeft hoor ik het graag haha. Het enige wat het dus zou kunnen zijn is honger, maar een groter flesje dronk ze vorige week niet leeg. Kan alleen grotere hapjes aan gaan bieden en dan de boterham die we nu doen. We zien vast wat simpels en zieligs over het hoofd maar geen idee meer inmiddels
één jaar geleden
Reactie op NAB_
Jullie zijn echt zo lief!♥️ Bedankt voor jullie luisterend oor en oppeppert ...
😘😘😘😘
Ja dit hebben we toen in overleg met het kdv gedaan, ze dronk de flessen niet meer leeg, at minder van haar hapjes en moest naar een nieuw ritme ivm dat ze bijna brood mag en dat kwam met het toenmalige ritme niet uit. Kdv leidster zei, als je de fles verlaagd, gaat ze weer beter de hapjes eten. Dus klonk logisch en dat hebben we toen gedaan.
Ze slaapt nu nog steeds, niet wakker geweest om 5 uur, dus mag niet te vroeg juichen (dat doe ik namelijk altijd🤣) maar ik denk dat de fles weer ophogen heeft geholpen 🙈
Ja mijn pols doet wel erg veel zeer dus vandaag afspraak maken bij de handtherapeut en hopelijk kunnen ze me er dan snel vanaf helpen.
één jaar geleden
Reactie op BabyRH
Ja, inderdaad! Ik weet dat ik me er niet overheen zou kunnen zetten m’n bab ...
Nee precies, ik ga ook niet beginnen aan een papfles, vind het zo'n onzin 🙈
Jeetje wat een slecht advies, ik denk dat die vrouw alles zegt zodat jij maar sneller terug op het werk verschijnt denk ik. (Als het vanuit het werk was dan in ieder geval)
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Haha ik denk het ook wel hoor ♥️ dus nog even afwachten en dan snel daarhee ...
Misschien toch de flesjes ophogen? Dan bied je het in ieder geval aan? Dus als ze het wil, kan ze het opdrinken.
Lastig wel hoor! Kan ook gewoon zijn dat ze zoveel last heeft van de sprong, zoveel ontwikkelingen doormaakt dat die energie daarheen gaat en inderdaad ze dan afvalt omdat ze ook niet meer drinkt
één jaar geleden
Reactie op BabyRH
Ja, inderdaad! Ik weet dat ik me er niet overheen zou kunnen zetten m’n bab ...
Wauw ik ben echt in shock hoe ze zich moeit met de opvoeding van jullie baby. Ik vind het ook maar een gek idee om met een papfles voor het slapen de maag vol te proppen en denk dat het niet eens altijd helpt. Als je baby meteen na het eten weer in slaap valt, heeft het inderdaad geen nut om je man wakker te maken. Hier helpt mijn man met het terug in slaap wiegen wat tegenwoordig meestal wel een gedoe is. Maar ik denk dat dat bij jou allemaal niet het grootste probleem is om niet meer uren te kunnen werken.
één jaar geleden
Reactie op BabyRH
Vandaag had ik een gesprek met de maatschappelijk werkster. Vond het een na ...
Ik geef zelf nog viervoedingen bv 6:00 10:00 14:00 en 18:00 en om 20:00 een papfles kv ons zoontje gaat daarna slapen en slaapt de hele nacht door om 6:00 moet ik hem dan wakker maken
Ik weet niet of je dat vervelend vind om de laatste voeding kv te geven maar dan geef je de rest wel heerlijk bv.
Zelf geniet ik er stiekem ook wel een beetje van dat ik Savonds niet zo gevonden ben en dat ons zoontje er heerlijk van gaat slapen
één jaar geleden
Ik bedoel trouwens dat je dit evt voor jezelf kan doen en niet zodat je kan werken want dat vind ik onzin. Eerst jezelf en je gezin dan pad ergens een keertje je werk.
Maar lees nu dat je het papflessen verhaal ‘onzin’ vond dus dan kan je m’n bericht overslaan 😅
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Misschien toch de flesjes ophogen? Dan bied je het in ieder geval aan? Dus ...
We gaan inderdaad vandaag maar weer ophogen en kijken hoe dat eventueel gaat! We zien het wel. Deze melk is alleen zo duur (nog geen vergoeding) dat ik het zonde vindt als ze echt standaard over gaat houden haha. Maar we gaan het zien 😊
We gaan vanaf vandaag ook proberen een strak slaapritme aan te houden. Wakker maken op een vaste tijd ook al is ze dan net pas in slaap gevallen. Ik bereid me voor op nog dramatischere dagen maar hopelijk is het gewoon even volhouden.
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
We gaan inderdaad vandaag maar weer ophogen en kijken hoe dat eventueel gaa ...
En hoe ging het met de flesjes?
Ga dat snap ik wel, zonde is dat dan inderdaad.
Ja misschien is Olivia inderdaad wel gebaat bij meer structuur. Hoe ging het vandaag met slapen?
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
En hoe ging het met de flesjes?
Ga dat snap ik wel, zonde is dat dan inder ...
Flesjes spuugt ze net zo hard weer uit als ze meer krijgt,ook met pauzes tussendoor 😓 we gaan het nu eventjes proberen in de ochtend en avond, 10ml meer en dan langzaam die twee flessen opbouwen denk ik.
Slaapjes waren nog steeds dramatisch, maar heb haar wel laten liggen toen ze wakker werd. 'sochtends een uurtje,'s middags 2 en eind van de middag half uur. Alleen totaal maar een uurtje geslapen 😅 ik hoop dat het gewoon volhouden is en anders weet ik het echt niet meer haha.
Ze is wel zo hard aan het ontwikkelen dus ik wijt het vooralsnog maar daaraan.
Ze krijgt trouwens de 15e meteen haar prikjes en dan 6 december 7 maanden controle en dan lopen we weer bij haha
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Flesjes spuugt ze net zo hard weer uit als ze meer krijgt,ook met pauzes tu ...
Oh 🥲 Ja misschien dat het inderdaad wel lukt als je het eerst met de 1e en laatste fles doet en dan de rest.
Zou het ook niet kunnen zijn dat Olivia gewoon niet zoveel slaap nodig heeft? Of merk je echt dat ze gewoon moe is en vervelend wordt etc?
Fijn dat je dan al terecht kan! En ook fijn dat ze dan gelijk de prikjes krijgt.
Tegen ons werd gezegd na de 5 maanden afspraak en prikjes dat ze pas weer bij 11 maanden een afspraak hebben. Tenzij we zelf eerder wilde. Gek dat het zo verschilt
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Oh 🥲 Ja misschien dat het inderdaad wel lukt als je het eerst met de 1e en ...
Dat is inderdaad wel een groot verschil! Dat is gek. Moet wel zeggen dat wij dan met de vaccinaties ietsjes achterlopen natuurlijk. Eigenlijk had ze die vorige maand moeten hebben. Maar ik vind 5-11 maanden dan wel lang er tussen zitten inderdaad. Hebben jullie ook ene afspraak met verpleegkundige en de andere met de arts? Bij ons is er bijvoorbeeld ook geen inloopuur en wij kunnen online ook niks inzien (als een van de weinigen in Nederland 🙄) wel slecht al die verschillen per provincie eigenlijk. Zelfs per consultatiebureau is er al verschil geloof ik.
We hebben er ook al aan gedacht dat ze minder slaap nodig heeft, heb een tijdje het ochtendslaapje weggelaten en gekeken hoe dat ging maar dat is helemaal 1 grote ellende haha. Je merkt ook wel echt dat ze moe is meestal. Ze ligt dan een beetje glazig voor zich uit te staren en ligt dan rustig met haar speen in haar mond, terwijl ze die normaal alleen in bed wil.
één jaar geleden
Nee altijd met dezelfde jeugdarts, zij zet ook altijd de vaccinaties.
Het meten en wegen doet een verpleegkundige en daarna altijd het gesprek etc met dezelfde arts.
Gek dat jullie dat niet in kunnen zien inderdaad!
Waar ik nu aan denk ineens he, en dat is niet om je bang te maken of je extra zorgen te geven, maar zou ze misschien iets van slaapapneu hebben? Ik heb weleens een artikel gelezen over een jongetje die ook gewoon ontzettend moe was, maar niet lang 'kon' slapen, het lukte hem gewoon niet. En toen zijn ze dmv onderzoeken erachter gekomen dat hij dus slaapapneu had en daardoor dus niet echt 'door' kon slapen.
Maar Olivia heeft wel een tijdje snachts wel gewoon doorgeslapen of niet?
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Nee altijd met dezelfde jeugdarts, zij zet ook altijd de vaccinaties.
Het ...
Oh wel fijn dat dat altijd hetzelfde is op zich! Wij hebben wel dezelfde personen hoor, maar verschillende afspraken.
Hmm nee ze heeft nooit ècht doorgeslapen. 1x denk ik. Verder altijd minimaal 3 keer wakker. Ik ga me daar eens over inlezen! Je maakt me er niet bang mee hoor, als er eventueel iets lichamelijks zou zijn wat haar zou kunnen helpen ben ik helemaal oke 😅 Thanks voor de tip!
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Oh wel fijn dat dat altijd hetzelfde is op zich! Wij hebben wel dezelfde pe ...
Ah oke! Ja bij ons is het allemaal in 1 afspraak dus dat is wel fijn.
Oke dan verwar ik Olivia met een ander kindje dan denk ik.
Maar inderdaad misschien is het gewoon dat ze het op een of andere manier niet 'kan'. Als de rest allemaal uitgesloten lijkt, dan misschien inderdaad iets lichamelijks. Dat ze snachts niet doorslaapt is rot maar niet abnormaal natuurlijk, alleen dat ze overdag ondanks dat ze moe is, geen langere slaapjes kan doen, wie weet is het iets lichamelijks.
één jaar geleden
Nog meer kindjes hier die letterlijk verslaafd zijn aan mama? Ik kon regelmatig wel paar uur alleen liggen maar nu al weer een tijdje dat die vanaf zijn flesje moedermelk eind half 8 al na een uur tig keer komt. Ofwel echt 0,0 tijd voor mezelf😅. Want vanaf moment dat ik hem bij mij pak in bed is het gelijk goed. Hij hoeft dan niet eens een slokje drinken het is echt puur mijn warmte en echt zijn lichaam tegen mij aan. Natuurlijk super lief en grootste compliment die ik maar krijgen kan maar een beetje me time is toch echt wel heel fijn na bijna 6 maanden🙈