1223 Reacties
één jaar geleden
Nora heeft ontdekt dat ze haar hoofd heen snel op en neer kan bewegen en dus 'nee' kan schudden. Ze vind het zo leuk dat ze het best veel doet, ook in bed 😂 Ik weet dat het op latere leeftijd een teken van autisme kan zijn, maar lees ook dat baby's het vaak doen als ze ontdekt hebben dat ze sterk genoeg zijn om het dus te doen. Ze beweegt haar lijfje ook steeds meer als we haar op haar voetjes zetten en haar dus laten staan, dan beweegt ze haar kontje op en neer en dan lijkt het alsof ze danst 😂😍
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Nora heeft ontdekt dat ze haar hoofd heen snel op en neer kan bewegen en du ...
Ohhhh! Ik heb hier toevallig vanavond net hetzelfde ontdekt bij Finn! Op het verzorgingskussen daarnet bleef hij maar schudden met zijn hoofd.
Dat kleine lijfje is toch zo schattig als ze rechtstaan, die korte chubbywubbybeentjes en dan dat buikje dat uitsteekt... 😍.
één jaar geleden
Reactie op Sandy1986
Nog meer kindjes hier die letterlijk verslaafd zijn aan mama? Ik kon regelm ...
De wet van de natuur 🙏 niets zo sterk als mama en kind..
Maar inderdaad, soms wil je gewoonweg even wat kunnen ademen... 🙈 Vaker slaapt Finn snachts op mij omdat dat het enige is dat helpt om hem rustig te laten slapen en dan kijk ik een beetje jaloers naar de papa die gewoon lekker comfy op zijn plekje kan liggen knorren..
Hopelijk lukt het je om toch af en toe even een momentje rust voor jezelf te nemen 🤞
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Nora heeft ontdekt dat ze haar hoofd heen snel op en neer kan bewegen en du ...
AHHH haha ik zie dat direct voor me! Dat moet er zo schattig uit zien 😍 wat heeerlijk! Klinkt inderdaad meer als ontwikkeling hoor, wat leuk zeg!
Jaa dat dansende doet Olivia ook! Plezier dat ze dan heeft hahaha. Het is zo grappig om te zien 🥰
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
@Elvira hoe gaat het eigenlijk met het boterham eten bij Olivia?!🥰
Ja gaat echt supergoed! Ik leg nu ook een paar stukjes op het blad voor haar zodat ze kan leren dat ze het op die manier ook kan eten. Dat vind ze nog wel lastig want het wordt vooral fijngeplet en dan snapt ze niet waar het gebleven is (vooral achter haar oor in haar haar 😂) maar ze vindt het superlekker! Heel af en toe doe ik er ook een klein laagje pindakaas op. Ze eet hem nog niet altijd helemaal op maar wel steeds vaker!
één jaar geleden
Reactie op NAB_
Ohhhh! Ik heb hier toevallig vanavond net hetzelfde ontdekt bij Finn! Op he ...
Ohhhhh zo schattig! 😍😍😍 dat wordt nog wat als ze nee ook daadwerkelijk gaan begrijpen 🙈
Olivia begrijpt sinds vandaag pas dat ze daadwerkelijk een beetje kan blijven staan op haar benen. Ik zet haar met ondersteuning aan de salontafel en dan gaat ze erop rammen 🥰 schattig gezicht he!
één jaar geleden
Reactie op NAB_
De wet van de natuur 🙏 niets zo sterk als mama en kind..
Maar inderdaad, ...
Dat die bij mij tot rust komt en hele nacht bij mij ligt vind ik nog niet zo erg. Maar gewoon in de avond 2 of 3 uurtjes tijd hebben voor mezelf zou echt heel fijn zijn. Zodat ik dus even iets rust kan pakken ipv echt letterlijk 24/7 bezig zijn.
één jaar geleden
Reactie op Sandy1986
Hier dus het heel veel geluk als ik overdag 45 minuten mijn handen vrij heb ...
Over slapen heb ik niks gezegd hoor. 😂 ik ben blij als ze overdag een uurtje in totaal slaapt, haha
Ze speelt ook meestal maar maximaal 10 minuutjes alleen maar meer verwacht ik op deze leeftijd ook nog niet. Ooit wordt het beter!
één jaar geleden
Reactie op Groenebank2.0
Ik geef zelf nog viervoedingen bv 6:00 10:00 14:00 en 18:00 en om 20:00 een ...
Lief van het meedenken! Ze sliep ook wel door: we hadden zelfs nachten waarbij ze 7/8 uur doorsliep. De laatste week is ze echter weer om het 3 uur wakker. Ik geloof niet echt in sprongetjes, maar las wel dat meer baby’s rond deze tijd hier last van hebben. Nog even aankijken dan maar 🙏🏼
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Haha ik denk het ook wel hoor ♥️ dus nog even afwachten en dan snel daarhee ...
Sliep ze eerst wel door? Hier gaan de nachten ook weer slecht. Ze wordt om het 3 uur wakker en wil dan ook drinken. Buiten om het drinken wordt ze ook nog tussendoor wakker en slaapt ze weer, maar ik word dan weer wakker natuurlijk
Hier ben ik ook nog zoekende wat het kan zijn😭 Misschien dat ze minder melk krijgt overdag door de flesjes en het in de nacht probeert in te halen
één jaar geleden
Mijlpaaltje hoor: Zeynep dronk 50 cc achter elkaar uit de fles 😂
Heb 90 cc in 3 etappes en in 2 uur tijd kunnen geven. Moet er vaak om grinniken, omdat baby’s van haar leeftijd +200 mL wegklokken😂
Maar goed, het gaat steeds beter! Ben er heel consequent in de borst niet aan te bieden als haar volgende voedingsmoment nog niet is aangebroken
één jaar geleden
Reactie op BabyRH
Sliep ze eerst wel door? Hier gaan de nachten ook weer slecht. Ze wordt om ...
Nee ze is altijd wel minimaal 2 keer, meestal vaker wakker dus ze is sowieso een slechte slaper helaas.
Maar denk dat het nu nog erger is door de ontwikkeling, dus dat zou het bij jou ook best kunnen zijn. Ze zien nu veel meer en zijn zich veel bewuster van alles om zich heen dus misschien hebben ze gewoon meer t verwerken in de nacht? Geen idee hoor. Ik hoop ook dat het snel voorbij is. Ik duim voor jou ook dat het van korte duur is ♥️