1223 Reacties
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Nee ze is altijd wel minimaal 2 keer, meestal vaker wakker dus ze is sowies ...
Ik merk inderdaad wel echt een spurt in de ontwikkeling! Ik was vandaag op bezoek en had dezelfde mensen 2 weken geleden gezien. Iemand merkte op dat ze veel actiever is, aandacht trekt en bijna op je schoot wil springen als je je armen spreidt 😂 Vandaag probeerde ze op haar buik speelgoed te pakken en ineens kwam ze een stukje vooruit! 😨
Afgelopen nacht heeft ze bijna 7 uur geslapen! Ik hoop zo dat we deze nachten terug zullen krijgen 😳
één jaar geleden
Reactie op NAB_
🥳🥳🥳 blij dit te lezen!
Het vraagt wel veel geduld van je maar wat een ( ...
Inderdaad! 🥰❤️
Meestal ik! Ik doe sowieso elke ochtend omdat ze dan erg hongerig is. Soms gaat ze dan toch snuffelen bij m’n borsten. Dat vind ik dan wel echt zielig, maar goed 🥺 Het is ook zielig als ze urenlang heel weinig drinkt als ik weg ben, dus we zetten door 🙏🏼
Ohja! Het blijkt dus dat naarmate ze ouder worden, hun zuigreflex langzamerhand verdwijnt. Wanneer ik nu niet doorzet, moet ze op een andere manier leren drinken en dat gaat meer tijd kosten denk ik.. Dan moet ze echt leren drinken
één jaar geleden
Na veel onderbroken nachten weer een perfecte nacht 🥳 Gedronken om 20u, in slaap tegen 21.30 en ik ben daarnet om 8u naar haar kamer gegaan en daar lag ze rustig wakker te worden. Mijn borsten hebben het geweten #bomvol 😆 ik verwacht niet dat het vanaf nu altijd terug goed gaat maar het is genieten van dit cadeautje.
één jaar geleden
Reactie op Evel3
Na veel onderbroken nachten weer een perfecte nacht 🥳 Gedronken om 20u, in ...
Whaaaa 🥳🥳🥳 op zulke dagen kan je de wereld aan he! Geniet van dat gevoel! Al hoop ik dat je nog veel van die nachtjes mag hebben!
Hopelijk stonden je borsten niet te hard op knappen 🙈
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Hoe kijken jullie trouwens tegen het verzetten van de klok aan?
Ik lees ov ...
Ik doe ook niet aan voorbereiding hoor. Merk vanzelf wanneer ze wakker wordt en probeer gewoon morgen zoveel mogelijk de nieuwe tijd aan te houden. Ik zie het allemaal wel. Voor mijn gevoel gaat ze er meer last van krijgen als ze ouder wordt haha
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Hoe kijken jullie trouwens tegen het verzetten van de klok aan?
Ik lees ov ...
Bedtijd is wel altijd rond 20u maar nu ook niet zo klokvast dus elke dag 10 min opschuiven zoals ze wel eens zeggen ging niet echt werken. En in de week moest ze toch op hetzelfde moment opstaan. Vanmorgen is ze om 8u wakker geworden en ik ga vanavond proberen een beetje te rekken en dan hoop ik dat we vanzelf in het juiste ritme zitten om maandag terug om 7u op te staan. Als ik haar niet wakker maak zou ze sowieso niet elke dag op hetzelfde uur wakker worden dus het is allemaal relatief en ik heb er niet echt schrik van.
één jaar geleden
Reactie op Evel3
Bedtijd is wel altijd rond 20u maar nu ook niet zo klokvast dus elke dag 10 ...
Ik had ook de hoop haar iets later naar bed te kunnen doen, maar ze ligt vroeger dan ooit op bed omdat ze in slaap viel 😂
Naja we zien het morgenochtend wel. In het ergste geval hebben we een hele vroege zondagochtend 🙈
één jaar geleden
Ow jongens blij dat ik jullie berichtjes lees helemaal nooit aan gedacht dat de klok verzet gaat worden vannacht 😅
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Ik had ook de hoop haar iets later naar bed te kunnen doen, maar ze ligt vr ...
Ik wilde haar ook later naar bed doen, maar nee hoor ook niet gelukt.
Ja wij zien het ook gewoon. Had ook gelezen dat jonge kindjes hooguit een weekje nodig hebben om weer in het ritme te komen, is nog te overzien dan 🤭
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Ik wilde haar ook later naar bed doen, maar nee hoor ook niet gelukt.
Ja ...
Met veel tussenpozen is Olivia altijd rond 8:00 echt helemaal wakker, dus als het dan dit keer 7:00 zou zijn vind ik dat helemaal oke.
Afgelopen nacht is ze maar 2x wakker geweest dus ik hooooop zo dat dat deze nacht ook zo is, kan ik toch een uurtje extra bijtanken 😂
Ze werd net een kleinnnn beetje wakker en ging meteen verder slapen. 😱
één jaar geleden
Wij gaan binnenkort starten met voeding nr 2, las dat het niet zoveel verschilt van 1 maar het pak van 1 is bijna op en m'n vriend had nr 2 gekocht, dus ben benieuwd hoe ze erop reageert.
Ook gaan we over een weekje een boterham geven en ook savonds echte maaltijden gepureerd geven ipv alleen groente. Ze heeft al wel aardappelen met groente gehad maar nog geen vlees. Ben ook benieuwd hoe ze dat allemaal gaat vinden.
Vind het wel echt mijlpalen hoor dat brood en die maaltijden 🤭
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Wij gaan binnenkort starten met voeding nr 2, las dat het niet zoveel versc ...
In nr 2 zit alleen meer ijzer en calcium. Scheelt niet veel maar wel iets wat ze echt nodig hebben. Van ijzer hebben ze in de zwangerschap een reserve opgebouwd en dat is nu op. Wij gaan daarmee beginnen als we in Nederland zijn, hopelijk kunnen we het dan vergoed krijgen want t is nog een paar euro duurder 🙈 qua smaak zal het niet veel anders zijn denk ik hoor.
Spannend he al die nieuwe dingen! Ik moest van de week ineens aan het moment denken dat ze bijna geen flesjes meer gaan krijgen. Duurt nog wel even maar toch. Vind de fles geven soms vermoeiend maar toch ga ik die momentjes wel echt missen denk ik.
Olivia heeft al wel kip op, ze vond het lekker haha. Verder hebben we een keer een potje spaghetti en een potje lasagne gegeven (wij aten pasta en vond het leuk als ze hetzelfde at maar was te lui om het zelf helemaal te maken haha) ze vond spaghetti ZO lekker 😂
Wanneer gaan jullie beginnen met water/thee geven? Ze wilde vandaag van mij mijn glas water afpakken (was leeg, zat nog een druppel in) dus ik zette hem aan haar mond en ze schrok van de druppel 😂
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
In nr 2 zit alleen meer ijzer en calcium. Scheelt niet veel maar wel iets w ...
Oh toch wel?! Dan is het maar goed dat mijn vriend al een pak heeft gekocht, ik had zoiets van, dan blijven we gewoon nr 1 gebruiken. Nu dis sowieso nr 2! Thanks voor de info!
Ja heel eerlijk heb ik af en toe ook zoiets van pff die flesjes, zeker afgelopen week. Nora stopt elke keer met drinken, duwt het weg, wil rechterop zitten, dan weer drinken en dan weer wegduwen 😅 maar denk dat als het eenmaal zo ver is, ik de momenten ook wel zal missen.
Ja?! Wat fijn! Ik at vandaag kip en Nora keek het zo van mijn bord. Dus had een stukje laten 'proeven', ze sabbelde erop en toen ik het weghaalde, bleef ze haar lippen af likken😂 Ze is er ook wel aan toe denk ik. Gewoon iets wat meer vult dan alleen groente en een beetje aardappel of rijst.
Ik weet dat niet zo goed, als we douchen met Nora dan drinkt ze wel het water wat dan langs haar gezichtje druppelt 🤭 Maar ik weet ook niet eens wanneer je daarmee zou moeten starten, als je de flesjes gaat afbouwen denk ik?
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Oh toch wel?! Dan is het maar goed dat mijn vriend al een pak heeft gekocht ...
Ahhh wat heerlijk van die kip haha! Het is ook wel allemaal erg lekker natuurlijk. Ben heel erg benieuwd hoe ze gaat reageren!
Ik wil Olivia echt graag gewoon met ons mee laten eten maar vind het lastig om met zo weinig zout in het eten te koken. Ik ben niet zo'n goede chef (😂 understatement of the year) maar ga me toch maar eens verdiepen in goede maaltijden met haar.
Die flesjes zijn echt vreselijk op het moment he 😂 een brok ellende hahaha. Maar vanavond viel ze in slaap tijdens de fles en dat is toch wel weer even heerlijk.
Ik wil als ze 6 maanden is wel gaan proberen wat water of thee te geven. Meer om het zelf drinken te oefenen, maar als dat een kliederboel wordt is het niet erg want ze hoeft er niks van binnen te krijgen. Begin wel met een tuitbeker en dan ga ik dat snel combineren met zo'n 360 beker denk ik. Heeft 0 haast voor mij maar ze vindt het leuk.
We denken trouwens dat Olivia heel veel nachtmerries heeft. Ze gilt soms echt ineens in haar slaap. Nu vanavond ook al 4 keer sinds 19:00. Het klinkt echt een beetje als paniek. Het is zo zielig. Moest haar net ook even op haar rug strelen om een beetje rustig te worden.
Oh en heb je al een afspraak gemaakt bij de handtherapeut?!
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Ahhh wat heerlijk van die kip haha! Het is ook wel allemaal erg lekker natu ...
Ja same here hoor, mijn vriend kookt vaak, maar wel altijd met veel zout dus dat wordt 'm voor Nora ook niet. Misschien dat we het combineren met potjes geven.
Ja ze wil ook niet echt meer kroelen en soms na een flesje wil ze even kroelen en daar geniet ik dan extra van 🥰
Slim! Oefenen kan nooit kwaad natuurlijk 🤗
Nou je het zegt, Nora doet dit soms ook, of ze brabbelt of huilt/gilt en als ik dan ga kijken, slaapt ze gewoon. Ik dacht eerst aan inderdaad nachtmerrie maar denk dat het misschien ook een vorm van prikkelverwerking is?
Ja! Aankomende dinsdag heb ik de afspraak, slik ook 2x op een dag naproxen, heb wel het idee dat dat de pijn wat weg neemt, alleen het is gewoon troep en wil het eigenlijk niet slikken maarja. Ben wel benieuwd hoe het bij zo' handtherapeut aan toe gaat.