1223 Reacties
één jaar geleden
Hier is het een pittig weekend want ons meisje is ziek. Vrijdagavond had ze 39 graden en kreeg ik haar niet in slaap ondanks dat ze kapot was dus uiteindelijk hebben we met 2 in het grote bed geslapen en mijn man in het logeerbed. Ik vond het stiekem wel eens leuk, was al van de eerste weken geleden. Gisteren en vandaag blijft het rond de 38 graden. Ze heeft momenten dat ze vrolijk is maar vandaag heeft ze sinds deze middag amper geslapen dus de vrolijkheid is er wel af 🙈 Normaal had afgelopen nacht haar eerste logeerpartij geweest want wij moesten naar een feestje maar dat hebben we afgezegd. Morgen zal ze ook niet naar de crèche kunnen gaan, hopelijk dinsdag wel.
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Hoe is het met de andere mama's? 🤗
De ene dag gaat het beter dan de andere dag. Ik sta op een heel low level en kijk dag bij dag aan hoe het met me gaat. Ik dwing mezelf tot niets. Soms is het huis een chaos en als een vriendin langs komt, geef ik aan dat het soms niet gaat ipv dat ik als een gek ga opruimen.
Heb een gesprek gehad met een maatschappelijk werkster en dat was heel fijn. Ze gaf me nieuwe inzichten en ik voelde me begrepen. Ze zei dat m’n accu rood is en dat ik stelselmatig dingen moet aanpakken wil ik dat m’n accu naar groen gaat. Voorlopig gaat dat gewoon niet met de gebroken nachten en een flesweigeraar.
Ik merkte dat ik echt een huismus was geworden en heb deze week het initiatief genomen weer contacten op te zoeken. Dat deed me goed.
Wat betreft Zeynep: ik vind het nu pittiger dan de newborn fase. Ze wil veel aandacht en is snel afgeleid met drinken. Soms drinkt ze steeds met tussenpozen waardoor haar maagje niet goed vol is waardoor ze dan een hazenslaapje doet ipv een dutje. Vervolgens zit in dan de hele dag te struggelen met voeden, slapen, voeden, slapen.
De nachten gaan wel goed gelukkig! Dat vind ik het belangrijkste. ☺️
één jaar geleden
Reactie op BabyRH
De ene dag gaat het beter dan de andere dag. Ik sta op een heel low level e ...
Sidenote: Zeynep’s nachten gaan goed. Die van mij niet 😅 Heb slaapproblemen en word regelmatig wakker waardoor ik gebroken nachten heb. Net wanneer ik lekker slaap, wordt de peuter alweer wakker. Precies zoals tijdens m’n zwangerschap eigenlijk
één jaar geleden
Reactie op BabyRH
De ene dag gaat het beter dan de andere dag. Ik sta op een heel low level e ...
Goed dat je er nu zo in staat en fijn dat je met iemand hebt kunnen praten!
Heb je gekeken naar de flessen van Hegen? Daar las ik een tijdje terug op instagram van iemand die ook een flesweigeraar had, hele goede verhalen over. Misschien dat Zeynep die fles wel pakt en dan ook beter drinkt?
Toch wel fijn dat de nachten goed gaan, dan kun je zelf tenminste ook goed rusten 🤗
één jaar geleden
@Evel3 heel veel beterschap voor je meisje ♥️ enig idee wat ze heeft?
@BabyRH: Wat vervelend dat jouw nachten nog zo slecht verlopen. Wat goed dat je je grenzen zo duidelijk aangeeft! ♥️ Fijn dat de maatschappelijk werkster je zo goed kan helpen. Hopelijk ga je je snel beter voelen en hopelijk kan je snel een fles vinden die voor Zeynep wel werkt. Je doet het super ♥️
één jaar geleden
Reactie op dimple
Hey dames ❤️.
Sorry dat ik de laatste tijd wat afwezig ben geweest, ik heb ...
Ah men Carpal Tunnel is zo pittig. Ik hoop dat de spalken werken. Mijn spalk doet vrij weinig, maar als ik zie hoe snel ik hersteld was van de operatie en hoe weinig last ik heb gehad (al is het bij mij Quervain en niet carpaal tunnel syndroom) kijk ik bijna uit naar wanneer ik aan mijn andere pols ook geopereerd word. Dus ik zou als ik jou was echt niet te lang mee blijven rondlopen als ik heel eerlijk ben. Heel veel sterkte ♥️
één jaar geleden
Olivia doet het supergoed. Ze slaapt de laatste dagen tot 8:00/8:30, vannacht is ze maar 1x wakker geworden. Ze doet ons inderdaad zoals Muntdrop ook zegt echt na met haar mond als wij praten of zingen.
Ik merk wel dat ze echt middenin een sprongetje zit want ze draait ineens niet meer op haar buik, is vaak veel stiller dan voorheen, maar is wel met heel veel andere dingen bezig. Constant druk bezig met haar speen terug in haar mond te krijgen, speeltjes van de ene hand naar de andere te pakken, ze doet steeds vaker haar billen omhoog en kan steeds steviger zitten. Ze trekt constant haar sokjes uit, houdt van kiekeboe, houdt ook steeds meer van gewoon bij ons zitten en lekker knuffelen. Ze vindt de hond heel erg leuk. Slaapt steeds dieper waardoor we gelukkig iets minder stil hoeven te zijn. Ze slaapt echt heel moeilijk zelf in als ze haar favoriete knuffel niet heeft. ♥️
Verder ben ik vooral heel erg benieuwd wat ze aan het eind van dit sprongetje allemaal kan, want voor mijn gevoel gaat ze hier ineens heel hard in.
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Ei pindakaas en aardappelen wel! 😊 pasta en rijst wil ik van de week gaan ...
Met wat heb je het gemengd? Ik wilde pindakaas met banaan doen maar ik las dat je dan alleen bepaalde pindakaas mocht gebruiken? Mag je niet gewoon de calvé pindakaas gebruiken?😅
Pasta en rijst pureer je dan ook of geef je dat wel grof?
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Met wat heb je het gemengd? Ik wilde pindakaas met banaan doen maar ik las ...
Ik meng pindakaas inderdaad met banaan. Je kan prima Calve gebruiken hoor, daar zitten alleen veel meer extra dingen in. Wij hebben voor haar 100% pindakaas gekocht. Ik ben helemaal niet tegen suikers etc hoor, maar voor nu geef ik haar nog geen extra suikers dus doen we lekker even 100% haha. Maar niks mis met Calvé verder.
Ei hebben we op zichzelf gegeven. Ze vond het echt waanzinnig lekker, maar verslikte zich in een ministukje en toen wilde ze niet meer haha. Dus de volgende keer gaan we het door de bloemkool of broccoli doen. Hopelijk gaat dat wat beter.
Pasta ga ik nog wel even kort in de blender doen denk ik. Over een paar weekjes als ze iets beter kan zitten ga ik het gewoon aan haar geven. Nu zit ze nog iets te wiebelig waardoor ze zich sneller kan verslikken.
Pasta ga ik overigens zonder saus geven. Alleen wat broccoli ofzo erdoorheen en als dat goed bevalt ga ik er wat kruiden doorheen doen 😊 rijst hetzelfde!
Wij zijn sowieso sinds deze week begonnen met meerdere smaken mengen, omdat ze alles zo makkelijk eet vind ik het wel prima eigenlijk 😂 ze gaat richting de 6 maanden dus dat kan prima vind ik
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Ik meng pindakaas inderdaad met banaan. Je kan prima Calve gebruiken hoor, ...
Ah zo! Ja oke, daar zitten natuurlijk ook genoeg suikers in, niet eens aan gedacht😅 maar dat willen wij ook nog niet geven. Dan ga ik wel een 100% potje halen.
Ik ga denk ik vanavond de ei met pompoen mengen. Ben benieuwd.
Ik denk dat als ik ook bijna alle soorten groente heb gegeven dat ik dan ook begin aan pasta en rijst, aardappel moet ze ook nog proberen. Tot nu toe lust ze alles wat we haar gegeven hebben dus dat is fijn. Doperwten zijn tot nu toe favoriet🤭
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Ah zo! Ja oke, daar zitten natuurlijk ook genoeg suikers in, niet eens aan ...
Aardappel vond Olivia op zichzelf niet lekker, zelfs na 3 of 4 keer niet haha. Daarom zijn we maar aardappel met een heel klein beetje groente erdoorheen gaan mengen en dat was ineens wel goed, terwijl het echt minimaal was 😂
Als we in Nederland zijn ga ik nog meer groente en fruit proberen maar dat is hier zo ontzettend duur dat ik het nog wel even hou bij een paar dingen (en ingevroren fruit gaan we nu wel vaker doen nu we een blender hebben). Kan niet wachten tot ze courgette en prei en avocado etc kan proberen.
Olivia zat voor het eerst in de kinderstoel toen ik ei gaf en ze probeerde met haar mond richting het blad te gaan om daar de stukjes ei vanaf te eten 😂
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Aardappel vond Olivia op zichzelf niet lekker, zelfs na 3 of 4 keer niet ha ...
Ja snap ik opzich wel, aardappel op zichzelf heeft ook niet zoveel smaak natuurlijk.
Ik heb net een galia meloen hapje gemaakt en een paprika hapje. Ga het invriezen voor later in de week. Ben benieuwd wat ze van de paprika gaat vinden.
Avocado ja! Daar helemaal niet aangedacht, ga daar ook een hapje van maken.
Gaf jij dan gewoon een gekookt ei en dan het witte én het gele?
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Ja snap ik opzich wel, aardappel op zichzelf heeft ook niet zoveel smaak na ...
Ik heb alleen nog groene paprika geprobeerd maar die was hier een groot succes! Alsof ze nooit iets anders had gegeten haha. Ga ik van de week ook nog eens doen!
De bedoeling was inderdaad gewoon gekookt ei maar hij was niet hardgekookt dus toen hebben we maar roerei ervan gemaakt. Is alleen wat droger dus, volgende keer nieuwe poging met gekookt ei. Inderdaad wit en geel allebei 😊