1223 Reacties
één jaar geleden
Net even bijgelezen, echt zo fijnnnnn om te lezen hoe jullie kindjes het doen 🥰, ze worden zo groot!
Sorry voor mijn boek dat ik hier ga schrijven 🙃.
Finnie is donderdag al 6 maanden, het gaat echt in een sneltrein ineens die ontwikkeling... Hij zit volledig zelfstandig recht, af en toe valt hij wel nog is om en dan schiet hij in de slappe lach 😅. Hij heeft er groot plezier in om rechtop te zitten en met alles te kunnen gooien dat hij vast kan pakken 🙈.
Hij is ook blij dat hij beter kan rondkijken nu, hij heeft zo een plezier in het ontdekken van de wereld! En maar lachen en brabbelen naar iedereen, het is echt een sociaal manneke.
Ook zo brullen en op alles kloppen dat hij doet. Van de broers en zus heeft hij nu de stempel
Finnosaurus gekregen.
Hij begint ook dingen te begrijpen. Zo heeft hij door dat wanneer hij zich optrekt aan de rand van de speelmat, dat hij makkelijker van buik naar rug kan draaien.
Zijn voeten vind hij ook iets geweldig en hij heeft ontdekt dat hij die ook in zijn mond kan steken.
Enkel de nachten waren afgelopen weekend weer niet top.. hij snottert ook weer heel erg en kwijlt er helemaal op los, geen idee of het tandjes zijn. Ben benieuwd naar komende nacht, het is mijn nacht om door te slapen, stiekem wel blij om! 🙈
Maar hier is er echt geen ritme in de nachten. Dan slaapt hij is door, dan is het een dramanacht, idem met de dutjes overdag, soms hazenslaapjes, soms slaapt hij dan ineens 4u aan een stuk... De enige zekerheid die we hebben is dat hij om 20h gaat slapen, da's het enige ritme dat we hebben in slapen. Geeeeeeeen idee hoe dat komt. Maar we staan hier allebei wel 50% in voor de nachten, wat maakt dat het doenbaar is.
Maar door de shiften in slapen enz is er van romantiek weinig sprake momenteel hier 🙄. Al doet mijn vriend wel heel veel moeite voor mij, vind het zo lief! Wanneer hij nacht heeft, stopt hij briefjes of fotootjes in mijn werktas, in mijn auto enz of stuurt hij mij een mailtje en dat is zo fijnnnn dat hij nog zo een aandacht heeft voor mij, ondanks dat het voor hem ook vermoeiend is. En binnen drie weken is het vakantie voor de kinderen, zijn de grootouders naar zee met de kinderen en hebben wij even tijd voor ons tweetjes. Ik zie mijn kinderen liever dan wat dan ook en ik ga ze zo missen, maar ik kijk daar wel heeeeel erg naar uit!
@Dimple, ik hoop oprecht dat niet alle dagen alleen maar zwaar zijn :( wat heftig seg! Lukt het allemaal wat met je zoontje, het huishouden enz,...? Ik duim mee voor jou ook dat een operatie niet nodig is 🙏.
@muntdrop&Elvier87, bedankt om jullie hapjeservaringen te delen, heb ik ook weer wat van kunnen opsteken :). Paprika heb ik nog niet gegeven, eens proberen!
@Elvier87, ik weet niet of ik het ergens gemist heb maar hoe ging het nog met Olivia en je ouders? Hopelijk was Olivia alleen maar meer op haar gemakje?
@Muntdrop: zo fijn te lezen dat je meer zelfvertrouwen hebt gekregen en dat je gewoon je moedergevoel volgt, beste en het juiste gevoel dat er is voor je kindje!❤️
@Evel3, hoe gaat het met je dochtertje? Weet je wat ze heeft (sorry als ik dat gemist heb), heel veel beterschap!❤️
@babyr: ben zo blij te lezen dat je dingen toch kan loslaten (zoals je huishouden) en dat je er aan werkt om uit die rode zone te komen! Vind het ook zo mooi dat je dat allemaal durft te delen. Dit is voor velen een taboe om te laten zien dat er iets niet goed gaat, ik vind jou echt een voorbeeld voor anderen ❤️ Ben blij dat je nachten toch goed lopen! Want eigenlijk is die platte-baby-fase nog de gemakkelijkste van allemaal vind ik 🙈.
één jaar geleden
Ik heb de rode paprika gebruikt, ligt nu in de vriezer. Ga het haar morgen geven denk ik!
Ze heeft vandaag pompoen met ei op, ze vond het lekker! Ze heeft geen rode vlekken of iets ervan gekregen dus ik ga er maar vanuit dat ze niet allergisch is ☺️
Wel las ik net dat je eigenlijk met 1 stukje ei moet beginnen, ik heb gelijk een heel ei door haar pompoenprakje gedaan😂
één jaar geleden
Reactie op NAB_
Net even bijgelezen, echt zo fijnnnnn om te lezen hoe jullie kindjes het do ...
Ohhh wat gaat Finn hard zeg! Al zelf kunnen zitten en dan dat lachen als hij omvalt, mijn hart smelt al bij de gedachte eraan 😍
Wel heel vervelend dat de slaapjes nog zo wisselvallig verlopen. Hier hetzelfde en zou ook niet kunnen zeggen waar het aan ligt. Ik denk dan maar: het komt ooit wel goed hopen we 😅
En wauw wat is jouw vriend ontzettend lief!! Romantiek is ook heel lastig in deze periode, maar wat fijn dat jullie op een andere manier toch veel moeite voor elkaar doen ♥️ dan weet je in ieder geval dat het helemaal goed zit.
Heeeeerlijk dat jullie met zijn tweeën weggaan, dat verdienen jullie zo ontzettend ♥️
Olivia is gelukkig na de eerste dag helemaal bijgetrokken en vond het heerlijk met opa en oma 🥰 het was gewoon veel chaos en drukte (inclusief blaffende enthousiaste hond) in een keer en dan was ze ook nog eens moe. Verder heeft ze heel fijn veel geknuffeld en veel gelachen. Hello Kitty gekeken toen wij even boodschappen waren doen (ach bij opa en oma mag meer zullen we maar zeggen 😂) en ze vond het heel leuk haha.
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Ohhh wat gaat Finn hard zeg! Al zelf kunnen zitten en dan dat lachen als hi ...
Ohhhh zalig toch die leuke chaos in huis wanneer er drukte is 🥰. En ik las ook dat ze beter slaapt de laatste dagen, zo blij voor jou!! Hopelijk houdt ze dit ritme aan!🙏
We hebben wel een beetje discussie gehad over Finn al dan niet mee naar zee.. ik voel me schuldig om een niet doorslapend kind te laten logeren ergens, kvind dat erg voor die ouders dat ze dan hun slaap niet volledig hebben, maar kheb er mij bij neergelegd.
Idd dat ritme in slapen komt wel, mijn oudste zoon sliep pas op 2j door en nu krijg ik hem niet uit bed 🥴.
één jaar geleden
Reactie op NAB_
Net even bijgelezen, echt zo fijnnnnn om te lezen hoe jullie kindjes het do ...
Aaaaa 😍!
Wat fijn om te lezen hoe goed Finnie het doet ! 6 Maanden al, wauw!
Met mij gaat het wel, eerlijk gezegt denk ik dat ik smetvrees heb ontwikkelt na de geboorte van ilyas. Want ondanks dat ik moe ben/pijn heb, MOET ik van mezelf schoonmaken en dit loslaten lukt mij niet. Daarom heb ik wel veel last ervan. Mijn man werkt ook lange dagen dus de zorg is 99% op mij. İk probeer wel dutjes te doen als hij het doet, of even buiten wandelen zodat hij in de wagenbak kan en ik hem niet hoef te dragen maar buiten dat is het echt heel moeilijk.
İk verblijf af en toe bij mijn moeder, dat is wel echt heel fijn. Zij helpt me dan met de zorg zodat ik wat kan rusten..
één jaar geleden
Gisteren had ons meisje gelukkig geen koorts meer. Vandaag is ze terug naar de opvang. Vannacht wel een slechte nacht gehad, ze heeft ons 3 uur wakker gehouden. Voeding gegeven, verschoond, gewiegd, mee in ons bed, het was allemaal niet genoeg om haar rustig te krijgen. Uiteindelijk na nog een voeding toch in slaap gevallen aan de borst en haar in haar eigen bed kunnen wegleggen. Het doet wel even pijn om vandaag op kantoor te moeten werken 😅
één jaar geleden
Joepieee ons zoontje doet nu echt fanatiek aan omrollen 🥰
Stiekem hoop ik dat hij gauw leert weer terug te rollen op z’n rug want ik denk dat de vloer richting de box anders versleten is 🤣
één jaar geleden
Olivia doet ineens zo haar best met rechtop zitten, ze houdt het al best een tijd vol, met hele lichte ondersteuning zit ze al flink rechtop, dus we hebben vandaag de ligbak omgewisseld voor de 'zitstand'. 3 weekjes te vroeg eigenlijk maar tot ze 6 maanden is zit ze er toch maar zo'n 20 minuutjes per dag in. Meteen de voetenzak erin gedaan, het is hier 7 graden. Ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden zo 🥰
één jaar geleden
Ja gisteren deed ze nog amper iets en vandaag bleef ze ineens hartstikke goed zitten, zo bijzonder hoe snel dat kan gaan.
Ze zit sinds vandaag ineens aan haar linkeroortje. Soms gewoon voelen, maar vaak ook trekken. Iemand enig idee of dat al van nieuwe tandjes kan zijn ook al zijn ze nog niet zichtbaar?
Of hoort dit ook gewoon bij het ontdekken van haar lichaam? Of toch oorpijn? 😅
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Olivia doet ineens zo haar best met rechtop zitten, ze houdt het al best ee ...
Wauww!!
Ons zoontje zit ook in de zitstand hij paste niet meer in de ligbak 🤭
één jaar geleden
Reactie op NAB_
Het is soms zo raden naar wat het juist is he 🤭 lijkt ze ergens last van t ...
Voor mijn gevoel heeft ze er niet per se last van. Misschien is het gewoon echt ontdekken hoor, maar vind het bij het oortje altijd lastig om te merken haha. Ik mag er ook gewoon aanzitten dus ik gok dat het dan niets bijzonders is. 🤷🏻♀️ we houden het wel in de gaten! 😊
één jaar geleden
Reactie op NAB_
Beetje inspiratie nodig omdat ik zo gewoon ben van altijd in dezelfde winke ...
Ik heb precies hetzelfde haha.
Nu vooral Hema, h&m en prenatal en af en toe zeeman. Ik zie zoveel leuke kleding maar vind het eigenlijk allemaal te duur voor hoe vaak ze het aan kan en hoeveel ze er op spuugt 😅
Waar shop jij?