1223 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Oh no 🤭 misschien is het verkeerd gevallen. Verder nog gespuugd vandaag?
Niet heel veel meer gespuugd, maar wel haar flessen maar half opgedronken, dat is niks voor haar haha. Haar hapje kwam er wel weer half uit. Maar ze is verder wel gewoon vrolijk dus het zal idd wel meevallen allemaal 😂

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Niet heel veel meer gespuugd, maar wel haar flessen maar half opgedronken, ...
Ja zal morgen vast wel weer over zijn 🤗

één jaar geleden

Zijn er meer kindjes die al druk bezig zijn met spullen op de grond gooien? Olivia heeft het sinds vandaag ontdekt 😂 in de kinderstoel schuift/slaat/duwt ze net zo lang tot t op de grond ligt. Vaak lukt het al binnen 3 seconden. Ik kon haar eerder prima in de wipstoel of kinderstoel zetten, wat speelgoed erbij en even afwassen, maar nu ben ik alleen maar bezig met speelgoed teruggeven 😂 wel grappig om te zien hoe beduusd ze kijkt als het gebeurt haha

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Zijn er meer kindjes die al druk bezig zijn met spullen op de grond gooien? ...
Ik moest daarstraks even denken wie is Elvira, die heb ik precies niet eerder in deze groep gezien 😂 je naam verschilt nochtans niet zoveel met je vorige naam 🙈 hier valt het gelukkig nog mee van dingen op de grond gooien. Ik moet wel zeggen dat ze in haar wipstoel en trip trapp meestal alleen met vasthangend speelgoed speelt. En vanuit de box iets op de grond gooien is moeilijk 😃

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Ik moest daarstraks even denken wie is Elvira, die heb ik precies niet eerd ...
Haaaha ja ik vergat het te melden, sorry 😬 Ik vind Elvier heel stom maar kon zo snel toen geen andere naam bedenken. Ook meteen maar een foto toegevoegd 😂 In haar wipstoel kan ik het ook wel vasthangen, in de Tripp trapp lukt dat niet zo, haha. Toch maar eens gaan proberen hoe ik dat voor elkaar ga krijgen denk ik.

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Zijn er meer kindjes die al druk bezig zijn met spullen op de grond gooien? ...
Hahaha, ben blij dit te lezen want dit is helemaal herkenbaar! 😁 Haha haar koppie zal wel goud waard zijn als ze dan zo kijkt 🤭. Reageert ze als je de speeltjes dan niet teruggeeft? 🤭 Finn gooit ook alles in het rond. Hij zit nu recht in de stoel en dan kijkt hij helemaal over de rand om te kijken waar het naartoe is. Als ik echt bezig moet zijn, leg ik hem in het park maar daar is het eigenlijk niet veel rustiger.. In het park breekt hij alles af. Hij zit te rollen van de ene kant naar de andere kant, ligt hij ineens onder het parkrand, trekt het mobieltje helemaal naar beneden,... Ps. Ik moet ook even wennen aan Elvira hihi!

één jaar geleden

Reactie op BabyRH

Gefeliciteerd met lieve Finn! Een halfjaar alweer 🥹🩵🩵 Wat vliegt de tijd ...
Ik denk al weer maanden dat er een tandje door gaat komen haha! Misschien moet ik stoppen met dat te denken 😅 en is hij misschien gewoon een grote kwijlerd 🙈. Afgelopen nacht was hij maar 1x wakker, hij zit nog altijd met 1 nachtvoeding, denk dat het puur gewoonte is van toen hij nog bv kreeg dus we gaan nu keer op keer minderen in de fles... Hopelijk slaapt jouw peuter intussen wat beter? Want gebroken nachten breken zo zuur door he. Wanneer je uitgeslapen bent, kan je de wereld aan. Maar omgekeerd 🥴.

één jaar geleden

Nora heeft sinds 2 dagen ineens dat ze last heeft met poepen. Ze moet veel moeite doen voor een kleine keutel, zo sneu. Pruimen las ik ergens, of olijfolie door het hapje. Nog meer tips? Het is gewoon echt harde poep

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Nora heeft sinds 2 dagen ineens dat ze last heeft met poepen. Ze moet veel ...
Het kan van bepaalde hapjes komen. Wij zijn bijvoorbeeld gestopt met wortel omdat we merkten dat daar de poep harder van werd. Het kan van bloemkool etc ook gebeuren schijnbaar, dus je kan even uitzoeken wat het is. Pruimen werken wel echt heel goed. Hier in Zweden verkopen ze standaard van elk merk potjes pruimen, wij vonden het raar maar toen we het toch gaven en ze zo ging poepen snapten we waarom 😂 dezelfde dag nog had ze dunne poep, geen pijn. Ik zou 100% dat als eerste proberen! AH en Ella's Kitchen hebben pruimen, mocht je het niet zelf (willen/kunnen) maken. 😊

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Het kan van bepaalde hapjes komen. Wij zijn bijvoorbeeld gestopt met wortel ...
Ja wortel en bloemkool heeft ze deze week wel op. Maar heeft ze al vaker op en er toen geen last van gehad eigenlijk. Ik zal is kijken inderdaad naar die pruimen! En ook eventueel naar die potjes, altijd fijn om dan een paar potjes op voorraad te hebben voor het geval dat.

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Ja wortel en bloemkool heeft ze deze week wel op. Maar heeft ze al vaker op ...
Olivia had ook al wortel op en kwam later dus wie weet! Ja wij hebben ook standaard op voorraad mocht het wat moeizamer gaan, echt top hoor. Heeft ze er last van ook?

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Olivia had ook al wortel op en kwam later dus wie weet! Ja wij hebben ook ...
Ja qua poepen wel, hard drukken maar er komt niks. Was vanochtend haar luier aan het verschonen en je zag het er een stukje uitkomen en dan weer terug erin gaan 😝 dus dan moppert ze wel. Voor de rest is ze gewoon happy. We denken niet dat ze echt buikpijn heeft ofzo. Mijn vriend gaat straks gewoon een potje pruimen halen, dan geven we die als ze wakker wordt. Dan kan ze in ieder geval hopelijk die harde keutel eruit krijgen 🤭 Maar misschien ook even de wortel en bloemkool laten staan paar weken voor de zekerheid

één jaar geleden

We hadden de zakjes van Ella's kitchen gekocht, ze heeft nu een half zakje pruimen op. Ben benieuwd 🤭

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

We hadden de zakjes van Ella's kitchen gekocht, ze heeft nu een half zakje ...
Heeft het geholpen? 🤞

één jaar geleden

Wij hebben vandaag het eerste oefenhapje gegeven 😊 ze vond de wortel niet vies maar veel is er niet binnen gebleven denk ik. Ze wou ook heel de tijd de lepel uit onze handen trekken dus we hebben haar wel wat speels de lepel laten verkennen. Aten jullie kindjes na een paar al duidelijk meer? Ik vind het ook zo moeilijk om het in haar mond te krijgen want je steekt dan de lepel in haar mond maar hoe krijg je het eten van de lepel af 🙈

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Wij hebben vandaag het eerste oefenhapje gegeven 😊 ze vond de wortel niet ...
Fijn dat het best goed ging! Olivia at het eigenlijk meteen goed, deed haar mond ook goed dicht, maar ik hou de lepel altijd nog wel ietsjes naar boven zodat haar bovenlip het er soort van af veegt. 😊

één jaar geleden

Reactie op NAB_

Heeft het geholpen? 🤞
Ze heeft wel wat meer gepoept vandaag ja! Alleen wel allemaal nog steeds wat harder, maar denk wel dat de pruimen het een zetje hebben gegeven 🤭 Morgen de rest maar eens geven

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Nora at ook gelijk wel goed, soms doet ze nog weleens haar mond te snel dicht waardoor ze niet de hele lepel in haar mond heeft haha Maar als ik wat langer wacht dan doet ze haar mond goed open en dan doe ik de lepel ook iets naar boven als ik de lepel weer uit haar mond haal, zodat inderdaad het meeste er door haar bovenlip in haar mond blijft. Als je me snapt😂 Hetzelfde als Elvira dus haha

één jaar geleden

Reactie op Evel3

Helemaal normaal als je dochtertje niet meteen volledig "toehapt", het is weer wat nieuws voor haar om te ontdekken. Dus helemaal prima zoals je het doet: haar de lepel speels laten leren kennen, de lepel geven en laten onderzoeken door haar, er laten op sabbelen,... De eerste hapjes werden hier helemaal niet enthousiast onthaald. Eerst at hij meer met een sabbelbeweging (zoals hij van de fles/borst dronk) en dan spuwde hij het gewoon terug uit 🙄. Na een paar weken had hij goed door hoe hij van een lepel moest happen. Maar nu is het soms nog meer naast dan in de mond als het niet naar zijn zin in 🙈. Ik ben ongeveer een maand geleden gestart en nu eet hij gewoon smiddags en namiddag volwaardig groenten en fruit als maaltijd, het kan echt snel gaan ineens.

één jaar geleden

Nog meer kindjes die de laatste tijd overdag alleen maar 45 min slaapjes doen ? 🙈 ik heb er 3 op een dag daarna valt ze echt diep ik slaap met 3 nachtvoedingen ( die zijn vaak rond 19:00/23:00/03:00 +-)