1223 Reacties

één jaar geleden

Zo hard gelachen vandaag, Nora probeerde voor het eerst broccoli en ze vond het zo ontzettend vies😂 Ze maakte zulke gekke gezichten en 2x moest ze gewoon kokhalzen ervan. Heb het daarna gemengd met pompoen en toen vond ze het wel lekker. 🤭 We merken trouwens dat een bed tijd van 20:00 uur eigenlijk nu ineens te laat is voor haar. Al een paar dagen is ze te moe voor haar flesje van 19:30 en begint dan te mopperen. Morgen maar eens proberen om haar de fles om 19:00 te geven en dan om 19:30 al naar bed. Ben benieuwd

één jaar geleden

Zo wat een rommel is onze slaapritme geworden zeg, ik weet niet wat het is. Sprong 5, tandjes, slaapregressie. Wat het ook is, ik vind het erg vervelend, elke keer een strijd om naar bed te gaan 😒. Verder: wat hou ik zielsveel van hem zeg. Elke dag een stukje meer en net als je zegt ‘oke, nu hou ik het MEEST van hem’ komt er een stukje bij. Echt een mini mens waarvoor ik dood zou gaan, letterlijk 💕. İk probeer elke dag stil te staan bij de dingen die waardevol zijn voor mij en dankbaar ervoor te zijn, ik merk namelijk dat we te snel door het leven gaan zonder echt te beseffen wat er gebeurd.. we leven gewoon.. om te leven soms. En ja, soms is het moeilijk om even dankbaar te zijn maar wanneer het dan is gebeurd denk je Ah ja.. wat heb ik een geluk met een leven als deze 🩵.

één jaar geleden

Reactie op Gemma Glitter

Nog meer kindjes die de laatste tijd overdag alleen maar 45 min slaapjes do ...
Die van mij doet meestal niets anders haha. Maar kan wel weer met een sprongetje te maken hebben!

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Zo hard gelachen vandaag, Nora probeerde voor het eerst broccoli en ze vond ...
Hahahaa arm kind 😂 als ze het na 3x proberen nog niet lekker vindt gewoon lekker laten gaan hoor, komt later wel 😂 het is sneu maar wel echt een grappig gezicht hahaha Dat van die bedtijd merkte wij ook een tijdje geleden! Olivia krijgt nu al een tijdje rond 19:00/19:15 de fles en dat gaat prima hier. Het kan soms echt heel hard gaan haha. Is wel weer even puzzelen met hapje/flesje voor ons in ieder geval. Ze krijgt nu wat minder aan hapjes in de avond, zolang ze om 17:00 nog een half uurtje slaapt.

één jaar geleden

Reactie op dimple

Zo wat een rommel is onze slaapritme geworden zeg, ik weet niet wat het is. ...
Dit voel ik ook zo ontzettend! Ik hou echt zoveel van Nora, zij is gewoon echt mijn hart. Ik zou inderdaad ook mijn leven geven voor haar! Mooie woorden, ik probeer ook echt elke dag wel stil te staan bij dingen en dankbaar te zijn, leven gaat te snel en ik denk ook zo vaak, wat een rijkdom heb ik met mijn gezinnetje, wat een geluk, wat een liefde ❤️ zo ontzettend blij met ons leven 💜

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Hahahaa arm kind 😂 als ze het na 3x proberen nog niet lekker vindt gewoon ...
Ja hahah heb het 3 lepeltjes geprobeerd en toen vond ik het wel genoeg😂. Ja gek is dat he, eerst ging het al van 20:00 uur de fles naar 19:30, omdat ze vaak dat laatste dutje niet deed en dan redde ze het echt niet tot 20:00. Toen hebben we de fles om 16:00 gegeven ipv 16:30 en dan slaapt ze dat 3e dutje gelukkig wel. Dan wordt ze om 18:00 wakker en kreeg ze dan om 18:30, groente en dan om 19:30 de fles. Ga morgen dan om 18:00 groente geven en dan om 19:00 de fles. Geef haar dan inderdaad gewoon wat minder groente, zodat ze de fles nog wel drinkt. Denk dat ze dat wel goed gaat doen, we will see. Denk overigens ook dat ze nu constant om 07:15 wakker wordt omdat ze dus al té moe de nacht in gaat, als ze dan om 07:15 wakker wordt is ze wel vrolijk, maar ze wrijft heel veel in haar oogjes (is bij haar echt een teken van moeheid) en dan slaapt ze ook vrij snel weer na de fles dus ik denk toch dat ze dan niet helemaal uitgeslapen is.

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Ja hahah heb het 3 lepeltjes geprobeerd en toen vond ik het wel genoeg😂. ...
Mag trouwens absoluut niet klagen dat ze om 07:15 wakker wordt, is gewoon een mooie tijd maar ze is altijd nog zo moe, dus ben benieuwd of vroeger naar bed een verschil maakt daarin. Hopelijk wordt ze dan niet ineens eerder wakker🤭

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Mag trouwens absoluut niet klagen dat ze om 07:15 wakker wordt, is gewoon e ...
Ik denk dat ze niet per se eerder wakker wordt hoor! Vaak slapen ze dan inderdaad beter 😊 Sneu als ze nog zo moe is, ik denk echt dat het eerder naar bed gaan gaat helpen! Ik ben heel erg benieuwd! Olivia kreeg de fles om 19:00 vandaag, sliep om 19:03 tijdens de fles , heb haar zelfs slapend op haar buik weg kunnen leggen om 19:15 en dat lukt nooit. Nu had ze ook maar maximaal 1,5 uur overdag geslapen dus ik ben heel benieuwd naar de nacht haha

één jaar geleden

Reactie op -Elvira

Ik denk dat ze niet per se eerder wakker wordt hoor! Vaak slapen ze dan ind ...
Ja ik denk ook dat het gaat helpen, als ze overdag niet goed slaapt dan wordt ze de volgende ochtend eerder wakker dus het is wel gelinkt aan elkaar denk ik. Ik hoop voor jullie dat ze lekker blijft slapen! Dacht dat haar slaapjes overdag weer beter gingen, maar toch niet dan?

één jaar geleden

Reactie op dimple

Heel mooi gezegd! Elke dag een beetje meer 🥰 Vervelend dat hij zo lastig slaapt zeg. Hopelijk is het in ieder geval snel voorbij ♥️ Olivia zat vandaag in de kinderstoel na het hapje en we zaten nog een beetje te spelen met wat dingetjes en ik was op dat moment ook even helemaal in het moment en aan het genieten van de enorme stappen die ze maakt. Ze kijkt me zo intens aan en neemt me volledig in haar op, dan trekt ze haar schoudertjes op, verstopt haar hoofdje erin en dan verschijnt er een heerlijke boevenlach en dan ben ik de gelukkigste persoon op de wereld 🥰 Kunnen jullie je voorstellen dat we een (iets meer dan) half jaar geleden ons allemaal aan het afvragen waren hier onze kindjes eruit zouden gaan zien? En nu zien we ze, houden we onze baby's vast, begroeten ze ons elke ochtend met een oprechte glimlach en brengen we ze naar bed met een dikke kus ♥️

één jaar geleden

Reactie op dimple

Hoe is het sinds je bericht gegaan? ♥️

één jaar geleden

De slaapjes van Olivia overdag worden alleen maar korter 😂 eerst sliep ze 3 kwartier achter elkaar, toen 30 minuten en sinds 2 dagen nog maar 20 minuten. Ik laat haar dan wel liggen, ze ligt dan zo'n 15/20 minuten geluidjes te maken of een beetje te zeuren, en dan valt ze weer 20 minuten in slaap. Vervolgens is ze de hele dag moe en krijg ik weer niks gedaan 😂 Ze had gisteren wel verhoging, dus misschien is ze wel gewoon ziek aan het worden of zijn het toch tandjes. Dr eczeem begint ook weer terug te komen maar ze heeft niks geks gehad qua eten. Als het voorbij is weten we wel waaraan t lag denk ik 😂

één jaar geleden

Reactie op dimple

Wat heb je dat mooi beschreven! Het is zo waar. Ben nu bezig met een fotoalbum van m’n zoontje die bijna 3 wordt (😳😂) en het is zo snel gegaan allemaal. Bij m’n tweede kind snap ik al helemaal niet hoe ze zo groot is geworden al. Gisteren zaten we met z’n vieren op de bank en ik zei tegen m’n man: Soms zijn we zo druk dat we even vergeten om stil te staan hoe erg we zijn gezegend. Kijk ze eens zitten 🥹 Het is bizar hoeveel liefde je voor je kind kan hebben. M’n zoontje is dus bijna 3, maar het lijkt alsof m’n liefde voor hem nog steeds toeneemt. 😮‍💨🫶🏻 Vooral die momenten dat hij me random kust of “ik hou heel veel van jou” zegt. I can’t❤️

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Zo hard gelachen vandaag, Nora probeerde voor het eerst broccoli en ze vond ...
Hier vind ons zoontje broccoli ook echt mega vies! Helemaal kokhalzen 🤭 Goed idee om het te mengen met iets anders

één jaar geleden

Reactie op Gemma Glitter

Nog meer kindjes die de laatste tijd overdag alleen maar 45 min slaapjes do ...
Hier was het ook. Nu vaak 1 slaapje van ongeveer 1,5/2 uur en de andere 2 slaapjes van 45 min

één jaar geleden

Ik merk trouwens dat ik niet meer alles kan bijbenen in deze groep 😳 Ik kan ook nog niet echt meepraten met de hapjes. Nog een klein maandje en dan beginnen wij ook 💃🏻 Ik hoop dat ze tot dan helemaal zelfstandig kan zitten. Ze kan even zelfstandig zitten, maar kukelt na een aantal seconden weer om. Hier zitten we nog steeds in de “go with the flow” en hebben geen ritme. Tis heel lastig met een peuter erbij. Maar goed, aangezien ik weinig werk, is dat geen groot probleem voor nu. Ze begon vorige week 7/8 uur in de nacht te slapen, maar nu wordt ze weer 3x ofzo wakker. Ze is weer wat verkouden en moet hoesten in de nacht. Ik hoop dat wanneer dat voorbij is, ze weer zo lang zal slapen 🙏🏼 Vrijdag komt de pre logopediste om mee te kijken met het flesje, want ze weigert het nog steeds. Ik hoop heel erg dat het baat zal hebben. Dan zijn alle voedingen niet meer voor mij en kan ik wat meer tot rust komen. 🥹

één jaar geleden

Reactie op BabyRH

Wat heb je dat mooi beschreven! Het is zo waar. Ben nu bezig met een fotoal ...
Oh wat een heerlijk moment zo op de bank! ♥️ inderdaad heel mooi om even bij stil te staan! Wat fijn. 3 jaar alweer, heeft hij er zin in? ♥️ Hoe gaat het verder met je? Fijn dat de pre logopediste langskomt, hopelijk komt daar eindelijk iets uit ♥️ Ik kan overigens ook niet alles bijbenen hoor. Wil heel graag op alles en iedereen reageren maar soms kies ik er maar gewoon even een uit. Maakt toch niks uit, al reageer je helemaal niet 🥰 als we maar wel van je blijven horen! Haha Ik ben heel erg benieuwd hoe ze met hapjes geven gaat reageren. Spannend zo'n nieuwe tijd 🥰

één jaar geleden

Hoi allemaal! Mag ik vragen wat jullie kindjes momenteel aan hebben snachts in bed? Ons dochtertje slaapt nog erg onrustig en wordt nog een aantal keer wakker snachts. Ben nieuwsgierig of ze misschien warmer (of juist niet) aangekleed moet worden.. 😊

één jaar geleden

Reactie op Mini-20

Hoi allemaal! Mag ik vragen wat jullie kindjes momenteel aan hebben snachts ...
Bij ons is het nu 18 graden op haar kamer. Heb haar een romper met lange mouwen aan gedaan, een boxpakje met lange mouwen en voetjes en een slaapzak zonder mouwen, en nog een lakentje over haar heen. Gisteren had ze hetzelfde aan alleen dan een korte mouw romper ipv lange mouwen en ze werd best vaak wakker, ik denk dus van de kou. Ben nu alleen weer bang of ik haar niet té warm heb aangekleed, dus ga zo haar nekje even voelen.

één jaar geleden

Reactie op Muntdrop

Bij ons is het nu 18 graden op haar kamer. Heb haar een romper met lange mo ...
Net even gevoeld en haar nekje voelt prima, niet te warm en niet te koud 😊