1223 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Mini-20

Hoi allemaal! Mag ik vragen wat jullie kindjes momenteel aan hebben snachts ...
Lange mouwen romper, pyjama met voetjes en een TOG 3 slaapzak met mouwen. 'S nachts koelt het hier tot nu toe af tot zo'n 15 graden. Haar nekje voelt niet superwarm maar de rest van haar lijfje is 's ochtends wel heerlijk warm.

één jaar geleden

Reactie op Mini-20

Korte mouwen romper, lange mouwen romper met broekje en sokken daaroverheen TOG 3 slaapzak met mouwen en misschien een dekentje. Ligt eraan hoe hij straks voelt.

één jaar geleden

Reactie op Mini-20

Korte mouwen romper, fleece pyjama en een 3,0 TOG slaapzak Gisteren had ze een dunnere pyjama aan en werd vaak wakker. Ze is wat verkouden en hoest, dus maar even kijken hoe vannacht gaat verlopen

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Mijn dochtertje heeft een romper korte mouwen aan, met een feetje pyjama en een 0,5 tog slaapzak met lange mouwen. Onder een dekentje maar daar wurmt ze zich onder vandaan. Ze wordt vaak wakker (nou slaap ze sowieso erg onrustig in de nacht). Het is nu 22 graden in haar kamertje, tenminste dat zegt de babyfoon. Ik vind het kouder aanvoelen moet ik zeggen 🤭 En twijfel dus of ik haar dikkere slaapzak aan moet doen. Ik ga even deze nacht weer aan kijken en anders probeer ik morgenavond haar dikke slaapzak aan te doen.. Is het trouwens normaal dat je kindje nog 2 tot 3 keer wakker word in de nacht? Ik lees zo veel berichten op dit forum dat kindjes al lange nachten maken, maakt mij zo onzeker. Afgelopen nacht heb ik haar nog 2 flessen moeten geven omdat ze anders echt niet in slaap valt. Zo gaat het al weken en het sloopt mij. Slaap soms maar 3 of 4 uurtjes per nacht. Ga morgen sowieso de osteopaat weer bellen in de hoop dat zij weer iets voor ons kan doen. Maar vroeg het mij even af.. 😊

één jaar geleden

Reactie op Mini-20

Misschien kan je haar inbakeren? Ons zoontje heeft een rompertje aan als het koud is lange mouwen en anders een korte mouwen Een lange mouwen pyjama en een dikke slaapzak zonder mouwen 2.0 TOG

één jaar geleden

Reactie op Groenebank2.0

Misschien kan je haar inbakeren? Ons zoontje heeft een rompertje aan als he ...
Ze draait inmiddels echt al alle kanten op. En slaapt het liefst op haar buik dus inbakeren kan helaas niet 😊

één jaar geleden

Reactie op Mini-20

Bedankt voor jullie reacties! Mijn dochtertje heeft een romper korte mouwen ...
Ik vertrouw die babyfoons ook niet echt eigenlijk. Ben heel benieuwd hoe de nacht gaat verlopen voor jullie. En anders morgen even een dikkere slaapzak proberen inderdaad. Lastig hè soms! Ik lees ook heel vaak dat het normaal is dat kinderen op deze leeftijd nog niet doorslapen. (Ik dacht tot een jaar?) Ik zie overigens dat je ook 2 kinderen hebt. Hoe ging dat bij je eerste?

één jaar geleden

Reactie op BabyRH

Ik vertrouw die babyfoons ook niet echt eigenlijk. Ben heel benieuwd hoe de ...
Vanacht weer hetzelfde. 23:30 wakker voor een voeding (de late avondfles heeft ze blijkbaar echt nog nodig). Maar daarna was ze weer rond 02:30 wakker. Weer een fles gegeven en ging meteen weer slapen gelukkig. Ze sliep tot 6:30. Nouja viel opzich mee. Probleem is alleen dat ik zelf gewoon klaar wakker ben en daardoor niet echt meer slaap 🫠 Dit zijn dan nog haar "goede nachten". Meestal is ze echt elke 2 uur wakker en moeten we haar opnieuw in slaap wiegen of bij ons houden, anders is ze erg onrustig. En dat maakt het dus zo vermoeiend iedere keer. Ik doe het uiteraard met alle liefde, maar het breekt wel op . Klopt, ook nog een zoontje van 3. Met hem zijn we dus gigantisch verwend 🤭 Hij sliep echt al door na 3 maanden...

één jaar geleden

Reactie op Mini-20

Bedankt voor jullie reacties! Mijn dochtertje heeft een romper korte mouwen ...
Aw! Niet onzeker worden ❤️. Elke baby is zo anders.. mijn zoontje word ook elke nacht minstens 1 keer wakker maar vaak is het wel 2/3 keer even speen geven en dan slaapt hij meestal verder en soms moet ik hem wiegen/fles geven. Waar denk je dat het aan ligt dat je kindje wakker word? Krampjes of misschien de nabijheid die word gemist? Dan kunnen we misschien meedenken voor een ‘oplossing’ 😊

één jaar geleden

Ahh meiden m’n buik doet de laatste 2 weken steeds zo’n pijn. Heb het iddd dat ik bijna ongesteld moet worden maar het komt maar niet. M’n mn buikpijn word steeds erger 😢

één jaar geleden

Zijn er hier al meer die ongesteld zijn geworden en bv geven? Hadden jullie ook zo’n buikpijn en zat het ook een soort te zeuren bij de eerste keer weer ongesteld worden?

één jaar geleden

Reactie op Mini-20

Vanacht weer hetzelfde. 23:30 wakker voor een voeding (de late avondfles he ...
Ja, dat je slaap steeds wordt onderbroken maakt het heel zwaar! Ik zeg altijd dat ik liever 5 uur achter elkaar slaap ipv 8 uur waarbij ik 2/3x wakker word. Hebben jullie eens geprobeerd om haar laatste fles te verhogen? En als ze begint te huilen, valt ze daarna niet zelf weer in slaap? Ik ging ook bij elk gehuil eruit, maar de laatste dagen merkte ik dat ze daarna weer terug in slaap valt zonder dat ik in haar kamer ben geweest (krijsen is een ander verhaal natuurlijk) Ahhh wat een tegenvaller dan als je eerste wel heel makkelijk was! Bij een tweede ga je er automatisch van uit dat hij/zij net zo als z’n broer/zus zal zijn. M’n eerste sliep ook met 3 maanden door, dronk netjes om het 3 uur (zowel bv als afgekolfd melk) en hadden een mooi ritme. Nu heb ik een flesweigeraar, geen ritme en ik geef bv op verzoek 😅

één jaar geleden

Ik was aan het twijfelen of ik mijn kindje 's nachts warmer zou aankleden maar als ik jullie berichten lees ga ik dat vanavond maar gelijk doen. Was nu rond de 19 graden in de nacht en had een korte mouwen romper, pyjama met lange mouwen maar niet heel dik en een slaapzak zonder mouwen van 2.5 tog. Ik ga eens moeten testen of ze al in de puckababy 4 seasons past. Bij ons gaan de nachten afwisselend. Vannacht was ze om 1u wakker geworden, eerst proberen wiegen, dan toch maar voeding, nog eens wiegen en uiteindelijk in ons bed gepakt en dan is ze iets later wel in slaap gevallen voor de rest van de nacht. In totaal wel 2 uur wakker geweest daardoor. Vaak wordt ze 2 keer wakker voor een voeding. Het in slaap krijgen 's avonds is meestal ook een proces van meerdere keren in slaap wiegen tot we 1 à 2 uur verder zijn. Waar zijn die geweldige nachten waarin ze van 21 tot 7 mooi sliep 😅 ik voel me misschien toch niet zo goed bij echt slaaptrainen (we wachten sowieso wel even af of ze gaat doorhuilen) maar ik vind het ook wel lastig om er zoveel tijd mee bezig te zijn en wil er ook geen gewoonte van maken dat ze in hetzelfde bed slaapt.

één jaar geleden

Nora is afgelopen 2 nachten ook ineens tussen 23:00-24:00 wakker, daarna bijna elk uur zowat. Ze gaat dan mopperen, dan huilen en dan is ze weer stil en gaat ze weer goed liggen en dan binnen paar minuten huilt ze weer, alsof het niet lukt om terug in slaap te vallen. Zo zielig en pittig voor ons allemaal, ben ik niet gewend 🥲. Vaak als het een sprong of iets is dan is het 2 nachten en dan weer voorbij. Dus ben benieuwd naar vannacht. Koud of warmte is het in ieder geval niet, luier verschonen we en honger is het ook niet. Dus ik gooi het maar op een sprong. 🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op BabyRH

Ja, dat je slaap steeds wordt onderbroken maakt het heel zwaar! Ik zeg alti ...
Had je al de Hegen flessen geprobeerd?

één jaar geleden

Reactie op dimple

Aw! Niet onzeker worden ❤️. Elke baby is zo anders.. mijn zoontje word ook ...
Lief. Dat is ook zo hoor. Maar dat moederschap af en toe. Worden we soms allemaal onzeker van 🙈 Ik denk dat ze nabijheid wilt. Ik ben best wel lang thuis gebleven, totdat ze 4 maanden was. Ze is altijd een lastige slaper geweest en heb haar veel gewiegd en bij mij gehouden. Ik heb ook echt het in bed geprobeerd, zelfstandig in slaap proberen te vallen door er naast ze blijven zitten. White noise, op de billen kloppen, hand op haar ruggetje gehouden van nabijheid maar niks werkte. Alleen maar bij mij. Soms heb ik het idee dat dit dus nog steeds zo is. In de nacht als ze wakker word wilt ze ook graag bij mij. Dus dat moet ik misschien afbouwen, maar ik weet niet zo goed hoe. Want een goede nachtrust voor ons allemaal is ook fijn, dus dan maar bij mij... 🫠

één jaar geleden

Reactie op BabyRH

Ja, dat je slaap steeds wordt onderbroken maakt het heel zwaar! Ik zeg alti ...
Ja de fles hebben we verhoogd. En vanavond ga ik het toch maar met rijstebloem proberen. Wie weet is dat het voor haar.. Als ze wakker wordt begint ze meteen te huilen en doordat m'n oudste zoontje in de kamer er naast ligt ben ik altijd wel snel met naar haar toe gaan omdat ik niet wil dat hij ook wakker wordt. Gelukkig slaapt hij altijd door hoor. Het is gewoon nog steeds erg zoeken. En proberen er een juiste weg in te vinden maar dat is nog best lastig. Haha, het een of het andere kind. Wat een verschil dan he.. 🙈 En gelukkig maar ook, andere karaktertjes! Maakt het ook wel weer leuk. Maar die nachten... 🥲🤭

één jaar geleden

Reactie op Mini-20

Ja de fles hebben we verhoogd. En vanavond ga ik het toch maar met rijstebl ...
Jaa met rijstebloem, dat hielp hier echt zo goed! Ons zoontje valt direct in slaap misschien 2 keer nog speentje geven maar dat is het ipv blij zijn als hij om 22:00 eindelijk sliep 😅❤️

één jaar geleden

Ons zoontje lijkt snachts lekker warm te zijn maar zijn handjes zijn echt heel heel erg koud, hebben jullie tips?😊

één jaar geleden

Reactie op Groenebank2.0

Ons zoontje lijkt snachts lekker warm te zijn maar zijn handjes zijn echt h ...
Nora heeft hetzelfde, als haar nekje warm voelt dan laat ik het zo. Zat eerst te denken aan pakjes met handjes eraan vast maar zij pakt graag haar knuffel en dan kan dat niet😅 Wordt je zoontje er wakker van?