1223 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Wij gaan overigens ook weer terug naar 180+6 ipv 210+7. Nora drinkt de fles ...
Ik heb ook al een aantal keer gelezen dat 210+7 eigenlijk voor elk babymaagje teveel is, ook al lijkt het soms niet zo. Daarom twijfelde ik ook een beetje. Maar als Nora t niet opdrinkt zou ik ook weer teruggaan idd.
Wij gaan misschien naar 3x per dag een hapje. Ze is toch bijna 6 maanden en misschien helpt dat met haar gewicht, mocht ze echt zijn afgevallen 🤷🏻♀️
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Ik heb ook al een aantal keer gelezen dat 210+7 eigenlijk voor elk babymaag ...
Of misschien wat eerder beginnen met de binnenkant van een boterham geven rond lunchtijd?
Wij moeten heel Nora haar schema aanpassen qua tijden omdat het niet uit komt met de boterham straks 🤭
één jaar geleden
Wordt in Nederland aangeraden om te beginnen met de binnenkant van het brood? Hier bij het cb zeggen ze de korst van wat ouder brood vanaf 8 maanden. Ik ben misschien niet objectief omdat ik borstvoeding geef, maar ik vind een fles van 210+7 ook veel klinken. Zeker als je weet dat de natuurlijke maaginhoud van een baby van 6 maanden blijkbaar maar 100ml is (ik geef gekolfd ook al 120-130). Toevallig deze week nog gesproken met een leidster van de crèche en het cb. Vanaf dat ze 150g groente en 150g fruit eten drinken ze in principe geen melk meer in de opvang, alleen een slokje water uit een beker. Ik vind dat zoo lang zonder melk. Ik vind het toch fijner om iets meer kleinere porties te geven. Dus tegen dat het zover is ga ik proberen dat ze melk uit een beker drinkt.
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Of misschien wat eerder beginnen met de binnenkant van een boterham geven r ...
Ja dat gaan we inderdaad vanaf morgen maar proberen.
Inderdaad dat hele ritme moet weer omgegooid worden haha, dus dan nu maar alvast aan laten wennen als ze toch hongerig is 🤷🏻♀️ wanneer beginnen jullie met brood? We hebben het hier al wel een aantal keer gedaan en dat ging redelijk.
één jaar geleden
Reactie op Evel3
Wordt in Nederland aangeraden om te beginnen met de binnenkant van het broo ...
De korst wordt aangeraden om op te sabbelen, maar stukjes brood zonder korst met margarine zijn goed om de darmpjes te laten wennen aan vezels 😊 vanaf 7 maanden mogen ze gewoon een boterham met korst eten. Grappig die verschillen he! Hier in Zweden zijn ook zoveel dingen anders. Zorgt er wel voor dat ik iets makkelijker word wat betreft regeltjes met eten, elk land is anders in zijn adviezen haha.
Olivia krijgt alsnog wel 180+6 qua fles hoor, klinkt inderdaad als heel veel maar dat heeft ze echt nodig.
Hoe vaak krijgt jouw dochter voeding op een dag? En hoe zorg je ervoor dat er ook nog tijd gaat zijn voor hapjes? Wij zaten met 5 flessen al in de knoop namelijk 😂
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Ja dat gaan we inderdaad vanaf morgen maar proberen.
Inderdaad dat hele ri ...
We beginnen met 6 maanden, zodat ze nu even kan wennen aan het nieuwe ritme.
Ik begin vandaag met het nieuwe ritme, flessen worden eerder gegeven, slaaptijden worden wat anders dus ben benieuwd hoe ze erop gaat reageren.
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
De korst wordt aangeraden om op te sabbelen, maar stukjes brood zonder kors ...
Hier gaat het ook nog puzzelen worden hoor. Tot nu toe op werkdagen meestal melk om 7.15u, 10.15u, 13.15u, 16.15u, 18.00u en 20.00u (afhankelijk van de dutjes schuift het wel een beetje op hoor). En dan 's nachts meestal nog 1 of 2 keer, vannacht ineens terug doorgeslapen. Op de opvang doen ze groenten tussen 11 en 12 en later zal dat fruit tussen 15 en 16u worden. Vanaf dat ze genoeg eet mag ze wel minder melk van mij maar tussen 07.15u en 18u niks melk vind ik dan weer zo extreem. Dus ik weet niet goed hoe ik het moet aanpakken.
één jaar geleden
Reactie op Evel3
Hier gaat het ook nog puzzelen worden hoor. Tot nu toe op werkdagen meestal ...
Oh zolang zonder melk vind ik ook wel heel erg lang eerlijk gezegd. Ik zou daar gewoon duidelijk in zijn hoor. Jij beslist wat jouw kindje binnenkrijgt toch? 🥰
Ja met groente fruit en uiteindelijk boterham is echt weer puzzelen met alles. Het is zo lastig als je kijkt naar wat je kindje nodig heeft aan dutjes etc. We gaan het zien 🤷🏻♀️
één jaar geleden
Ik voel me echt de slechtste moeder ooit 😂
Het slapen van Olivia overdag is zo'n rommeltje, als ik dr neerleg is ze na een half uur wakker maar moet haar wel laten liggen omdat ze doodmoe is nog, na 30 minuten ongeveer valt ze weer in slaap voor een half uur meestal. Gisteren was het helemaal drama en was er niks met haar te beginnen dus eigenlijk alleen maar bezig geweest met dutjes. Toen ben ik een fles vergeten te geven 😭 ik snap wel dat ze niet wilde slapen, arm kind had honger. Oeps. Toen moest ze ineens ook om 21:15 nog de fles krijgen terwijl ze dan al in haar diepe slaap is. En dat terwijl ik al bang was dat ze echt was afgevallen.. naja vandaag maar een nieuwe poging met een beter resultaat hoop ik 😂
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Ik voel me echt de slechtste moeder ooit 😂
Het slapen van Olivia overdag ...
Kan gebeuren toch! Ik had dat van de week ook, het was allang tijd voor Nora haar fles en ik maar niet snappen waarom ze zo aan het huilen was, kwam ik erachter dat de vorige fles al 5 uur geleden was🥲🤭
Ik zal laten weten hoe het gaat met het nieuwe ritme!
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Vind dat ook echt snel al zonder melk, kun je ook niet gewoon aangeven dat ...
Eet Nora op de opvang al een mooie portie groente en fruit? Hoe doen ze het daar qua minderen met melk? Ik ga sowieso in het begin nog heel hard hameren dat ze genoeg melk moeten geven. Misschien dat ze het op de duur bij haar patatjes wel uit een beker kan drinken. Ik vind het wel lastig omdat het zelf nog zoeken is naar een nieuw ritme en tegelijk moet ik zelfzeker mijn mening verdedigen op de opvang. Maandag hadden ze de melk opgeschoven omdat het slecht uitkwam met de groentepap en had ze daardoor maar 2 flessen ipv 3. Gelukkig dinsdag wel terug 3 flessen gegeven.
één jaar geleden
Reactie op Evel3
Eet Nora op de opvang al een mooie portie groente en fruit? Hoe doen ze het ...
Ik vind het zo bijzonder dat ze groente en fruit daar al zoveel belangrijker vinden dan fruit. Is dat iets wat in België standaard is? Ik wil zeker dat Olivia dat leert/binnenkrijgt maar als zij haar normale hoeveelheid flessen niet meer drinkt pas ik het groentehapje daarop aan, niet andersom 😅
Goed dat je jezelf verdedigt, jammer dat het moet!
één jaar geleden
Reactie op Muntdrop
Kan gebeuren toch! Ik had dat van de week ook, het was allang tijd voor Nor ...
Blij dat ik niet de enige ben 🙈 ze overleven het ook allemaal wel natuurlijk, maar is wel even sneu als het gebeurt haha.
Het eten van de boterham ging echt supergoed trouwens! Ik heb wel kleine stukjes gedaan (ongeveer de helft van een postzegel, sommige stukjes iets groter), maar ze kauwde/sabbelde heel goed en slikte niet meteen door. Ook deed ze haar mond pas open als haar mond leeg was (doet ze bij hapjes tegenwoordig ook, maar dit is weer nieuw natuurlijk)
Wij houden het er zeker in in ieder geval. Ze heeft bijna een hele boterham zonder korstjes op, op 4 stukjes na. 🥰
één jaar geleden
Reactie op -Elvira
Ik vind het zo bijzonder dat ze groente en fruit daar al zoveel belangrijke ...
Hier bij het cb zeggen ze dat je de groentepap en fruitpap opvoert tot 150g en dan kan dat elks een fles vervangen. Tegelijk staat er op hun site dat ze nog 500-700ml melk nodig hebben. Hoe dan als je alleen nog 's morgens en 's avonds melk geeft? Flessen van 300 of wat 🙈 spijt dat ik er niet aan dacht om dat expliciet te vragen. Maar het was duidelijk dat een open gesprek niet mogelijk was met die van het cb, eerste keer dat ik echt met een gefrustreerd gevoel naar buiten ging. Dus het moet hier ook even uit, sorry als ik te veel doordram 😅 ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit raar vind.
één jaar geleden
Reactie op Evel3
Hier bij het cb zeggen ze dat je de groentepap en fruitpap opvoert tot 150g ...
Geen sorry zeggen hoor! Daar zijn we hier voor toch ♥️
Ik vind het inderdaad wel bijzonder hoe ze dat willen inderdaad. Ik kijk in ieder geval een beetje naar schema's van het Voedingscentrum in Nederland. Ik hou me daar niet volledig aan maar vind een beetje richtlijn wel fijn, zeker vanaf 6 maanden wanneer er meer vast voedsel bij komt maar ze nog wel veel melk nodig hebben.
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eerste-hapjes/de-eerste-hapjes-vanaf-6-maanden-.aspx
Hier heb je eventueel een link mocht je het fijn vinden om daar ook eens te kijken 😊