459 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Jamillademi

Wat leuk ! Ik ben ook op 9 mei uitgerekend . Hier het zelfde de naaste wete ...
Dank je wel, voor jou ook!

één jaar geleden

Net de termijnecho gehad. De geschatte datum was 10 mei en de termijnecho zegt 14 mei. Ietsje terug gezet dus maar alles zag er goed uit!

één jaar geleden

Wij hebben net onze termijn echo gehad en de uitgerekende datum is nu 9/10 mei. Ene meting 9 de andere 10. Maar ze zei dat we 10 mei aan gaan houden. Alles zat erop en eraan. Het kindje bewoog al heel goed en was lekker actief met benen en armen aan 't zwaaien. Heeft ook laten zien dat het kan draaien. Alles dus helemaal goed en wij blij.

één jaar geleden

Hier ook net de termijnecho gehad 😁. Ik ben uitgerekend op 15 mei van onze tweede kindje (Mara is net 1 geworden). Dit weekend gaan we het aan de familie vertellen.

één jaar geleden

Hier nog niet helemaal de datum zeker. Volgens ons 11 mei uitgerekend en dus vandag 11 weken. Volgens de vroege echo 14 mei uitgerekend en dus 10+4. 26 oktober de termijn echo

één jaar geleden

Hier 9 mei! (De verjaardag van mijn vader zo speciaal) Gisteren bloed laten prikken, zonder nipt. Hele zwangerschap niet misselijk geweest en continu bloedverlies dus heel stressvol maar ondertussen 2 echo’s met fanatiek zwemmende baby gehad.

één jaar geleden

Ik ben 10 mei uitgerekend 🥰 Wij kiezen er bewust voor om geen Nipt-test uit te laten voeren. Meer mensen die hier voor kiezen? Wel komt er een 13&20 weken echo

één jaar geleden

Hoi dames, ik heb eergisteren de termijnecho gehad en ik ben 11 mei uitgerekend. We hebben een dochter van nu 1,5 jaar. Ik merk dat ik minder met de zwangerschap bezig ben dan bij de 1e en voel mij daardoor schuldig af en toe. Hebben andere moeders dat ook, dat je er minder mee bezig bent?

één jaar geleden

Reactie op Kellief

Hoi dames, ik heb eergisteren de termijnecho gehad en ik ben 11 mei uitgere ...
Gefeliciteerd! Hier een kleintje van 1 jaar en ik merk hetzelfde. Het is allemaal wat minder nieuw en ik ben hondsberoerd dus nog weinig tijd gehad om er echt bij stil te staan en te genieten. Tijdens mijn fittere momenten ben ik bezig met ons dochtertje en niet met de baby in de buik. Als straks het getrappel begint en de buik groeit (en die continue misselijkheid weg is), zal het misschien weer wat meer gaan leven. Het rationele verhaal: je baby merkt er niks van. Het leuke is dat dit kleintje straks niet alleen twee ouders (of een ander aantal 🤣) heeft, maar ook een grote zus die van hem of haar houdt. Dat kleintje zal niks anders kennen, dus ook geen jaloezie hebben ten opzichte van het oudere kindje. Maar ja, die hormonen he....

één jaar geleden

Reactie op Mara21

Gefeliciteerd! Hier een kleintje van 1 jaar en ik merk hetzelfde. Het is al ...
Bedankt voor je antwoord, je hebt ook helemaal gelijk. Zo had ik er nog niet bij stilgestaan en op deze manier klinkt het een heel stuk positiever. Ik hoop dat je je snel beter voelt!

één jaar geleden

Reactie op BabetteC

Ik ben 10 mei uitgerekend 🥰 Wij kiezen er bewust voor om geen Nipt-test u ...
Ik ben 15 mei uitgerekend. Ook wij hebben voor precies hetzelfde gekozen 😊

één jaar geleden

Reactie op BabetteC

Ik ben 10 mei uitgerekend 🥰 Wij kiezen er bewust voor om geen Nipt-test u ...
Ja, wij kiezen er ook bewust niet voor. Het kindje is welkom en komt in een warm nest💞. Wij doen ook de 13 en 20 week echo. 5 nov hebben wij de 13 weken echo😃

één jaar geleden

Reactie op BabetteC

Ik ben 10 mei uitgerekend 🥰 Wij kiezen er bewust voor om geen Nipt-test u ...
Hier ook geen nipt test bij de andere 5 ook niet gedaan

één jaar geleden

Wat fijn te lezen dat er meer mensen geen nipt test nemen. Lijkt een beetje een sfeer te hangen als je zegt dat je het niet doet, zelfs bij de verloskundige voelde ik me een beetje raar en kwam er twijfel toen ik zei dat we het niet wilden.

één jaar geleden

Reactie op BabetteC

Ik ben 10 mei uitgerekend 🥰 Wij kiezen er bewust voor om geen Nipt-test u ...
Bij de eerste zwangerschap hebnen we de nipt ook niet gedaan. Nu hebben we gekozen om dit wel te doen (zonder nevenbevindingen), omdat we ook verantwoordelijk zijn voor het levensgeluk van onze oudste dochter.

één jaar geleden

Hi allemaal, ik ben uitgerekend op 14 mei. Maandag de termijnecho in het ziekenhuis, dan kan het dus nog iets veranderen. Na een miskraam in juni met 15 weken (bij de 13 weken echo bleek het hartje gestopt) is het nu wel extra spannend... Ik heb 2 kinderen van 10 en 13 uit een eerdere relatie. Leuk om hier mee te kletsen!

één jaar geleden

Welke beslissing je ook neemt wb de nipt-test is goed natuurlijk. Maar ik las alleen maar dat mensen hem wel lieten uitvoeren. Ik voelde mij daar een beetje eenzaam in. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben!

één jaar geleden

Reactie op BabetteC

Welke beslissing je ook neemt wb de nipt-test is goed natuurlijk. Maar ik l ...
Wij doen het ook best niet. Bij onze eerste ook niet gedaan. En waarom? Heel simpel als er iets "mis" zou zijn, maar er valt mee te leven zouden wij sws geen actie ondernemen door bijv. Abortus. Daarbij krijg ik er enorm veel stress door door dan te weten dat er evt iets mis zou zijn, wat weer niet goed voor de baby en voor mij is. Onze vk is ook voorstandander van de nipt, maar zowel mijn man als ik waren duidelijk dat we dit niet wilden.

één jaar geleden

Willen jullie het geslacht van je kindje weten? Waarom wel of waarom niet? Wij zijn zwanger van de tweede, en ik wil het eigenlijk niet weten. We hebben wel wat onzijdige kleertjes en je kunt altijd nog kopen als het nodig is. Maar verder zie ik gewoon de meerwaarde er niet van in. Bij onze zoon wisten we het wel en dat vond ik toen ook fijn om te weten. M'n man wil het dus wel weten (als ik echt niet wil dan geeft hij aan dat het dan ook niet gebeurd) maar begin dan toch te twijfelen. Dus mijn vraag wat is jullie keuze en waarom?

één jaar geleden

Reactie op Sprookje

Willen jullie het geslacht van je kindje weten? Waarom wel of waarom niet? ...
Jaa wij wel.. niks leuker (vind ik) dan je helemaal voorbereiden op je kindje.. ik wist het bij de andere 3 ook van te voren. Je koopt toch andere spulletjes, je hoeft niet voor beide een naam te bedenken en je kan al helemaal aan het idee en de naam wennen.. tuurlijk komt dat anders ook wel.. t is gewoon een persoonlijke voorkeur denk ik. Plus dat ik als ik het niet zou willen weten ik ook niet naar de echo's kan kijken 🙈