9 Reacties
7 maanden geleden
Ik kan je denk ik niet helpen om het beste soort doekje te vinden, want m'n zoontje gebruikt van alles door elkaar. Zowel heel zacht als met wat dingen eraan om te frunniken, net waar ie zin in heeft (of toevallig bij kan 😛). Het Happy Horse konijntje en hondje zijn super zacht en het Little Dutch gansje heeft wat dingen waar ie mee kan frunniken. Die zijn hier het populairst.
Wat ik wel gedaan heb in het begin bij het introduceren is er zelf een paar nachten mee geslapen, zodat het naar mij zou ruiken. Daarna heb ik het bij het slapen bij z'n hoofd neergelegd, omdat hij toen nog ingebakerd was en het niet zelf kon pakken. Daardoor was ie al aan dat doekje gewend en toen we inbakeren gingen afbouwen pakte hij m eigenlijk meteen en wil nu niet meer zonder. Hij wrijft m ook altijd helemaal in z'n gezicht 🤭
7 maanden geleden
Onze ene dochter heeft een groot knuffeldoek rabbit van Liewood en onze andere heeft een konijn doekje van happy horse.
Ze hebben beide hun knuffeldoek “zelf” gekozen. Ik gaf ze verschillende en merkte dat ze beide deze die ze nu hebben fijn vonden.
Je kan de knuffel eerst zelf bij je dragen voor jou lichaams geur voor gewenning. En misschien in het begin eerst in slaap helpen zoals je nu doet en dan die knuffel erbij leggen, uiteindelijk je hand voor knuffel vervangen en er nog even bijblijven. Zo je aanwezigheid afleren? Succes
7 maanden geleden
Wij hebben de olifant (Eddy, grote variant) van happy horse. Daar kan ze mee knuffelen, legt ze haar hoofd op, kan aan de oren of poten friemelen en de slurf gebruikt ze ook graag.
Het eerste wat ze doet is die knuffel zoeken als ze naar bed gaat. We hebben niet zoveel gedaan, zodra ze hem zag was ze er mee aan het knuffelen dus heb verder niet veel tips voor je helaas.
7 maanden geleden
Mijn zoontje heeft ook happy horse konijn knuffeldoekje. Maar die ligt al sinds geboorte bij hem. Toen hij zich eraan ging hechten hebben we het in het slaapritueel meegenomen. Hij krijgt zijn "ted" als hij zijn slaapzak aanheeft en ik hem in zijn bed leg. Dan gaar hij helemaal in foetus houding tegen mij aan en "ted" tussen ons in.... maar ik weet niet of je het kunt introduceren als ze er geen behoefte aan hebben. Die van ons wilde geen tut, wel doekje. Zelf wilde ik vroeger niks terwijl mijn zus altijd met een lapje liep, broer duidde en broertje puntje van deken
7 maanden geleden
Mijn dochter houdt van een knuffeldoekje met een hondje (geen merk, was een kado van mijn bedrijf). Het hondje is gemaakt van een dikke stof, met grote oortjes en meerdere knopen. Dat is belangrijk want ze heeft vaak behoefte aan kauwen (ze gebruikt geen speen). Het Little Dutch gansje was hier geen succes want het was te zacht.