10 Reacties

18 dagen geleden

Ik zou mijn kindje binnenhouden tot alles helemaal weg is zekere voor onzekere

18 dagen geleden

Pas als er volledige korstjes opzitten (7 dagen vaak) is het niet meer besmettelijk, is mij geleerd. Ik ben van nature niet flauw aangelegd maar met echt iets besmettelijks hou ik haar sowieso binnen. Tuurlijk is het balen dat je dan niet wegkunt met koningsdag maar persoonlijk belang weegt niet af tegenover het maatschappelijk belang.

18 dagen geleden

Maximaal 7 dagen na het ontstaan. Als het al een korstje heeft zal het goed zijn. Wel een lastige inderdaad. Het is besmettelijk, maar in principe mag je wel naar buiten. Zolang je maar afstand houdt, maar dat gaan idd niet met zulk drukte

18 dagen geleden

Ik zou gewoon gaan. Kindjes mogen ook nog gewoon naar de opvang. Vrijmarkt is gewoon buiten, alleen als je een wandelwagen met baby ziet zou ik afstand houden.

18 dagen geleden

Lekker gaan! Kindjes mogen ook naar de opvang waar ze andere kindjes kunnen besmetten :-)

18 dagen geleden

Reactie op babydeN

Lekker gaan! Kindjes mogen ook naar de opvang waar ze andere kindjes kunnen ...
In België is dat niet zo. Je kan babytjes ontwijken, maar vrouwen die pril zwanger zijn en geen antistoffen hebben, hebben dat niet op hun gezicht staan.. ouderen die kwetsbaar zijn.. Je kan het natuurlijk niet allemaal vermijden. Kindjes zijn al besmettelijk voor je weet dat er iets scheelt.

18 dagen geleden

Reactie op JuKaMi

In België is dat niet zo. Je kan babytjes ontwijken, maar vrouwen die pril ...
Ik denk dat er weinig volwassenen zijn die het niet hebben gehad en dus geen antistoffen hebben. Je krijgt het maar 1x(in principe). Er zullen allicht meer kindjes zijn die het hebben op de vrijmarkt , al dan nog niet zichtbaar. Hoor veel kindjes die het hebben.

18 dagen geleden

Reactie op babydeN

Lekker gaan! Kindjes mogen ook naar de opvang waar ze andere kindjes kunnen ...
Daar zit een reden achter

18 dagen geleden

Ik zou het persoonlijk niet te doen, omdat ik er zelf last van zou hebben om ergens rond te lopen, terwijl ik weet dat er mensen zijn die er iets van vinden als ik met een kleintje - dat op dat moment besmettelijk is- met waterpokken loop.

18 dagen geleden

Mijn ongemakkelijke gevoel erbij bleef knagen dus ik ben met de jongste vertrokken naar m’n ouders waar geen vrijmarkt in de buurt is🙈 Volgend jaar heeft zij er meer aan en ik dan ook!