1023 Reacties

één jaar geleden

Ik snap dat een forum overzichtelijk gehouden moet worden en dat algemene topics daarvoor soms nodig of handig zijn. Maar is dit niet een beetje overdreven? 😅 Het moet ook gewoon een forum blijven. Veel van de vragen die jij noemt zijn vaak helemaal geen korte vragen die een klip en klaar antwoord hebben of die je even door elkaar kan stellen. Bovendien zijn alle vrouwen in deze groep toch met hetzelfde bezig, dat is juist het idee van een geboortegroep? Dus logisch dat er regelmatig dezelfde dingen terugkomen.

één jaar geleden

Het idee van een overkoepelend topic vind ik goed. Echter werkt het in praktijk niet overzichtelijk. De topics zijn vaak zo breed dat je op zoek bent naar subonderwerpen. Bv bij de namen en echo's. Hebben we het over jongensnamen, unisex of meisjesnamen? Het staat door elkaar. Ook als er gereageerd wordt op een voorgaand bericht is het niet zichtbaar of daar iets aan vooraf ging zonder te scrollen. Hetzelfde geldt voor de echos. Hebben we het over geslacht, 13, 20 weken of 3d? Mogelijk is dit handig om mee te nemen naar het feedback topic. Door al een paar uitsplitsingen op een hoofdonderwerp of threads overzichtelijker weer te geven kan je alsnog het gebruiksgemak realiseren.

één jaar geleden

Jammer dat er nu veel in overkoepelde topics wordt gegoten, ik vind het er niet overzichtelijker op worden en hoe erg is het dat er verschillende topics zijn die op elkaar lijken?

één jaar geleden

Reactie op Nly

Jammer dat er nu veel in overkoepelde topics wordt gegoten, ik vind het er ...
Mee eens, vind voor veel dingen juist overzichtelijker als er aparte topics voor zijn. Zijn er maar een paar waarbij ik het echt iets vind toevoegen. Nub, echo's enzo. Voelt betuttelend en beperkend, durf bijna geen topic meer te openen omdat die dan wel weer zal worden gesloten

één jaar geleden

Goed om te zien dat jullie actief bezig zijn met het overzichtelijk houden van het forum waarvoor dank! Echter vind ik bovenstaande vragen persoonlijk ook echt niet met elkaar te vergelijken en zoals eerdere reacties al zeggen behoeven deze vragen stuk voor stuk zijn aandacht. Om alle reacties door te gaan spitten op 1 topic vind ik juist minder overzichtelijk werken.

één jaar geleden

Ben het met alle reacties hieronder eens, vind het een beetje doorslaan. Klinkt of we nog maar 4 topics mogen hebben in heel deze groep.

MOD

één jaar geleden

Jeetje dames, relax hoor. Het zijn voorbeeld vragen. In andere geboorteclubs werkt dit topic perfect 😉 Betekent natuurlijk niet dat er geen topics geopend mogen worden. Zo staat het tevens ook niet omschreven.

één jaar geleden

Ik vind het overkoepelen echt niet handig. Maakt juist dat ik mijn vragen minder snel stel, want in de overkoepelende topics komen echt vaak minder reacties of wordt er volledig over je bericht heen gelezen. Ik snap dat jullie overzicht willen bewaren, maar denk dat jullie hiermee de plank misslaan. Je kunt ook teveel willen controleren.

MOD

één jaar geleden

Reactie op Sem_

Jeetje dames, relax hoor. Het zijn voorbeeld vragen. In andere geboorteclub ...
Ik werd even afgeleid door zoontje. De reden waarom wij diverse overkoepelende topics hebben, is omdat hier veel vraag naar is vanuit gebruikers. We hebben bijvoorbeeld voor namen een namengroep. Losse topics zien wij vaak geflagd worden. Ook in jullie geboorte maand. Dit is met echo's, nub, buik foto's etc. niet anders. Om die reden kiezen wij voor grote topics. Wil je toch een eigen naam topic? Open die dan in de babynamen groep. Ook dit soort (klets) topics, de kletstopics per week, klaagmuur etc. worden over het forum heen zeer gewaardeerd. Het betekent niet dat alles in zulke topics gevraagd/besproken moet worden. Ook veel gebruikers zijn wel benieuwd naar bepaalde antwoorden/reacties maar willen daar geen topic voor openen. Of het gewoon leuk vinden om gezellig te kletsen met andere aanstaande moeders. Deze topics zijn daarvoor ideaal. Nogmaals, dat betekent niet dat enkel deze topics gebruikt mogen worden. Wij zien ook dat de ene groep heel veel gebruik maakt van bepaalde topics en in de andere groep dit minder wordt gebruikt. Beiden zijn ok. Feedback nemen wij mee. Verder onderzoeken wij inmiddels al een paar jaar regelmatig waar het gros van de gebruikers behoeft aan heeft. Daar hebben we ook met regelmaat sessies over met elkaar. Einde discussie. Fijn weekend verder.

één jaar geleden

Reactie op Sem_

Ik werd even afgeleid door zoontje. De reden waarom wij diverse overkoepe ...
Maar een paar mensen kunnen iets flaggen terwijl het merendeel het misschien juist heel fijn vind. Dat is lastiger aangeven. Ik begrijp dat voor sommigen het overzichtelijk werkt. Maar als dan losse topics gesloten worden, geef je de mensen die het andere prettiger vinden geen kans. Geldt ook voor losse groepen, vind ik minder prettig, maar goed er is dan inderdaad in sommige opzichten iig een vorm van een alternatief. Maar zoveel verschillende groepen vind ik ook niet fijn werken. Bij het algemene forum kan je toch al selecteren welke onderwerpen je wil zien, laat het dan gewoon daarbij?

één jaar geleden

Reactie op Cirche

Maar een paar mensen kunnen iets flaggen terwijl het merendeel het misschie ...
Dat vooral: er is een overkoepeling, maar als je dan een specifieke vraag hebt, die je niet prettig vindt daarin te stellen wordt je losse topic zonder pardon gesloten. Andersom ook. Ik reageer liever op een afzonderlijke vraag, dan op een overkoepelend topic. Maar vaak krijg ik daar de kans niet meer voor omdat het al gesloten is. In de overkoepeling zie je dan de vraag van het losse topic niet meer terug. Nouja.. het is zoals het is natuurlijk. 😊

MOD

één jaar geleden

Dames, Jullie mening is duidelijk. Graag nu laten en jezelf focussen op topics die jou interesseren.

één jaar geleden

Hoi allemaal! Ik denk dat er wat miscommunicatie is ontstaan. Dit topic is bedoeld als kletstopic voor dingen waar je geen los topic over wil maken. Het mag natuurlijk wél in een los topic, maar dit wil je niet altijd. Voor sommige onderwerpen hebben we overkoepelende topics, omdat het vervelend en onoverzichtelijk is als er 100 losse topics over zijn. Bijvoorbeeld voor het delen van echo-foto’s, de nub, namen, geboortes, geboorteverhalen etc. Het is handig als iedereen zijn vraag daarover in zo’n topic plaatst. Laten we dit topic bewaren voor iedereen die een kletstopic prettig vindt. Het betekent niet dat er geen losse topics geopend mogen worden! 😊 Groetjes, Roos

één jaar geleden

Reactie op ZwangereFilosoof

Het idee van een overkoepelend topic vind ik goed. Echter werkt het in prak ...
Dit lijkt mij ook wenselijk😊 topics per subcategorie. Dus: Jongensnamen, meisjesnamen, uniseksnamen, eerste echo, 13-wekenecho, 20-wekenecho etc. Gaan we even bespreken!😊

één jaar geleden

Wat een gezeik

één jaar geleden

Ik vind zo'n korte vragen topic juist heel handig! Ik heb geen zin om voor elke kleine vraag een topic te openen en zoek altijd juist naar een algemeen topic.

één jaar geleden

Wat voor soort wikkeldoek? Maxicosi deken? Of hoe je het ook noemt, hebben jullie voor de kleine? Ik zie zoveel maar door de bomen het bos niet meer..

één jaar geleden

Reactie op SM1994

Wat voor soort wikkeldoek? Maxicosi deken? Of hoe je het ook noemt, hebben ...
Ik heb deze. Maar die vind ik handig omdat je die in de maxi cosi of autostoel kan gebruiken met de gordels.

één jaar geleden

Misschien echt een hele stomme vraag, maar is het eigenlijk oke om +- 1.5-2 uur met een baby van nog geen 2 weken ergens heen te rijden? Wij hebben een newbornfotoshoot gepland wat erg ver rijden is, maar had er nog niet zo bij stilgestaan of dat wel oke is voor zon kleine baby?

één jaar geleden

Reactie op chnt1995

Misschien echt een hele stomme vraag, maar is het eigenlijk oke om +- 1.5-2 ...
Het is niet ideaal, maar ook weer geen ramp. Maar ik zou er wel rekening mee houden dat de reis ook potentieel een grote ramp kan worden. Op de leeftijd zijn ze net een beetje ‘wakker’ geworden na de geboorte en zijn ze heel onvoorspelbaar. Het kan zijn dat je kindje de hele tijd slaapt, maar het kan ook zijn dat het non-stop gehuil en geschreeuw is, dat je meerdere keren moet stoppen, troosten, voeden, etc. En dat je daar aankomt met je kindje voor de fotoshoot en dat je baby bijna onherkenbaar is van het vele huilen 😂