1159 Reacties
één jaar geleden
Reactie op DE31
Difrax, avent, mom, dr brown wilt ie niet. Nu nog Bibs proberen. Misschien ...
Bij mij accepteert ze ook (nog) geen speentje. Wel de pink. Dus op de momenten dat honger geen rol speelt en ze wel iets nodig heeft, stop ik die erin.
Moest het in het begin wel een beetje 'forceren', maar nu hapt ze de pink net zo gretig als ze tepel 😆 voordeel is dat ze ook die van m'n vriend kan gebruiken.
Nagel wel goed kort houden en hand goed schoon.
Nagel naar beneden wijzend en zachte deel in het kuiltje van haar gehemelte. Bij deze baby helpt het om de vinger een beetje nat te maken en dan een beetje op en neer door het kuiltje te wrijven. Dan gaan ze goed sabbelen.
Bij m'n oudste was het ook pas na een paar maanden dat ze een speen wilde. Tot die tijd ook pink.
één jaar geleden
Reactie op Cirche
Bij mij accepteert ze ook (nog) geen speentje. Wel de pink. Dus op de momen ...
Een vriendin van mij gebruikte deze methode ook, omdat de CB vond dat haar kind van de speen afmoest hebben ze als advies gegeven om de pink te geven, maar nu komt ze daar niet meer vanaf. Overal wilt haar zoon nu de pink, dus als zij er niet dan wilt hij die van iemand anders 😅.
één jaar geleden
Reactie op dimple
Een vriendin van mij gebruikte deze methode ook, omdat de CB vond dat haar ...
Oh nee! 😅 haha ok, dus misschien nog n beetje voorzichtig mee zijn. Bij mij ging het goed bij de oudste iig. De jongste krijgt m alleen op moeilijke momenten en soms om in slaap te komen. Hoop daarna niets nodig, of anders een speen. Ach ja, we wachten af
één jaar geleden
Is het normaal dat een baby soms een dagje ineens veel slaapt? Hij drinkt goed, heeft ook wel even zijn wakkere momenten en is dan ook vrolijk maar ze zijn vandaag korter dan normaal.
Hij is al een paar daagjes verkouden (van ons gekregen) maar heeft geen verhoging. De dagen hiervoor had hij veel last van de verkoudheid en sliep die minder, haalt hij hierdoor nu wat slaap in?
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op DE31
Mijn zoontje van 4weken+1 valt enkel aan de borst in slaap. Als hij na een ...
Ik zou persoonlijk geen speentje aanbieden meer als hij die toch niet wil een accepteren dat hij nu op deze manier in slaap valt. Onze dochter heeft ook nagenoeg geen speen en wil hem denk ik binnenkort helemaal weg doen als ze hem dan niet meer wil. Dan maar iets extra aan de borst.
White noise werkt hier ook goed. We hebben zo'n leuke knuffel waarin white noise zit, maar je kunt ook eerst proberen of white noise werkt via een app op de telefoon ofzo.
één jaar geleden
Reactie op MamavanRenK
Ik zou persoonlijk geen speentje aanbieden meer als hij die toch niet wil e ...
Ja mijn man zegt dit ook 😅 niet meer blijven kopen en accepteren dat hij geen speen wilt. En pinkie wilt hij wel uit nood dan 😅 als we in de auto zijn en hij begint te huilen is een pink ook goed genoeg. Momenteel maak ik een sshtt geluid aan de borst en valt hij gelijk in slaap. Maar een app of beertje lijkt me wel gemakkelijker. Thanks!
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op DE31
Ja mijn man zegt dit ook 😅 niet meer blijven kopen en accepteren dat hij g ...
Ja dan zou ik het ook niet doen hoor met een speen!
Wij hebben 1 van deze white noise knuffels: https://flowamsterdam.com/nl/collections/heartbeat-comforters
Timer kun je instellen op 15, 30 of 45 minuten en als hij uit gaat en je baby huilt weer, ga hij dezelfde tijd weer aan. Super handig!
één jaar geleden
Is de puckababy new born slaapzak, niet te heet als de kamer 24/25 graden is? Het is de 0,5 tog versie, met de mouwen er nu af. Is die dan 0,25 tog? Hij heeft alleen zn luier aan er onder. Lastig met dit warme kak weer!!!
één jaar geleden
Reactie op Wallflower
Is de puckababy new born slaapzak, niet te heet als de kamer 24/25 graden i ...
Ik heb de puckababy piep dus daar zit ze met haar armen nog eens in en het is 27 graden meestal op onze kamer 🙈 ik doe ook enkel nog een luier aan dan. Het is warm maar het gaat nog wel net zo, zonder slaapzak zou ze veel lastiger slapen.
één jaar geleden
Reactie op Sab12345
Ik ga is kijken of mij dat in de nacht ook lukt ondanks de geluiden hij in ...
Sorry voor m’n late reactie. Ik wist niet meer welke topic deze vraag was gesteld 😅
Ze poept niet meer ‘s nachts. Als ze een erg volle luier heeft, verschoon ik. Anders pas in de ochtend
één jaar geleden
Zoontje van 5 weken plakte sinds 17 uur aan mijn borst 🥵 hij is nu pas in slaap gevallen (22:00). Hij had enorme zuigbehoefte of krampen.. ik weet het niet goed. Hij sabbelde hele tijd aan zijn handen en bleef huilen als ik me borst niet gaf. En hij zocht hele tijd met zijn hoofdje naar mijn tepel. Speentje en pink wilt hij niet. Net voor hij in slaapviel heeft hij een mondje teruggegeven. Moet ik hem staks nog wakker maken voor een voeding? Of heeft hij genoeg gedronken? Of zelf laten komen 😅
VRIEND
één jaar geleden
Reactie op DE31
Zoontje van 5 weken plakte sinds 17 uur aan mijn borst 🥵 hij is nu pas in ...
Ik zou hem zelf laten komen!
Zou hem als hij nu op gewicht is sowieso niet meer in de mengt wakker maken voor een voeding. Als hij honger heeft, meld hij zich wel
één jaar geleden
Hier een zoontje van 3 weken en 2 dagen oud. Sinds 3 dagen bieden we toch iets meer voeding aan omdat hij om de ander half uur of het uur kwam, was erg onrustig en drinkt nu vak 120 weg.
(Had een geboorte gewicht van 3800, zit nu op de 4200)
Hij is nu rustig en voldaan en komt overdag na 4 uur soms 4,5.
Echter komen we telkens zo uit dat er om 20:00 nog een fles ingaat en nu 4 uur later is hij met geen mogelijkheid wakker te krijgen , hij komt dan vanuit zichzelf in 03:30 (deze tijd is vanaf het begin al)
Is er iets wat we kunnen proberen om er later een laatste fles in te krijgen op de hoop dat hij niet om 03:30 komt.
Overdag komt hij echt duidelijk zelf voor de voedingen.
één jaar geleden
Reactie op joymusic
Hier een zoontje van 3 weken en 2 dagen oud. Sinds 3 dagen bieden we toch i ...
Alsof je het over mijn zoontje hebt! Hij is morgen 8 weken, heb van alles geprobeerd en we zitten nog steeds met een fles om 20 uur en dan rond 3/4 uur weer een fles, alhoewel het nu vandaag al 5 uur was. Dus ik ben maar gestopt met proberen te schuiven in tijden, het wil niet. Enige resultaat wat ik kreeg was dat hij juist eerder kwam 🙈